Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukunimen yhdistäminen on mun mielestä ihan järjetöntä ja typerää.

Vierailija
17.01.2017 |

Jos perheessä on yksi jonka nimi on kaksi sukunimeä peräkkäin niin miten sitä perhettä kutsutaan? Joku Kaisa Möttönen-Rissanen, Mikko Rissanen, Iida Möttönen, Saku Rissanen... mahdollisia muita lapsia joiden nimi on jotain. Jos kaikilla olisi sama sukunimi, esim. Rissanen, voisi tutut puhua että Rissasten perhe kävi kylässä, Rissasten pihalla on hieno leikkimökki... Nyt pitää vaan selittää jotain että ne Möttös-Rissaset kävi kylässä tai niiden Möttösten ja Rissasten pihassa on hieno leikkimökki. Ja sitten Kaisan tyttönimi on kuitenkin joku Korhonen.
Eikö voisi vaan valita jonkun yhden nimen kaikille ja sillä siisti, vaikka omasta päästä keksii uuden nimen kuten ennen tehtiin.
Mulla oli lapsena isäni sukunimi kun äitini otti uuden miehensä nimen ja kaikki sisarukset oli tietysti sillä nimellä, mun isän sukunimi oli tosi harvinainen, ja minä sain aina sitten selitellä joka paikassa että miksi mulla on sellainen sukunimi.
Kun itselläni kävi samalla tavalla että esikoisella oli isänsä sukunimi, niin kun minä menin naimisiin laitettiin kaikille sama sukunimi, ei tarvi kellekään selitellä kuka on kenen isä.
Ihmetyttää ihmiset (naiset) jotka haluaa esitellä itsensä Möttönen-Rissasena, ja kirjoittaa joka paikkaan niin pitkää nimeä ettei rivi piisaa... Mua rassais kyllä tosi pahasti. Yleensä noi kaksoisnimet ei edes sovi toisiinsa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenvaihto on aivan turhaa, se aiheuttaa kuluja ja paperityötä. Tuo on ajalta jolloin naiset olivat kotona jolloin nimenvaihto ei sekoita pakkaa niin paljoa. Olen siinä iässä että ihmiset menevät naimisiin ja on ihan käsittämättömän turhauttavaa etsiä ihmisiä kun nimet vaihtuvat ja yritäpä muistaa sukunimet kun 70% naisista vaihtaa sen. Ihan käsittämätöntä venkslausta. Nimenvaihdolla ei ole mitään käytännön merkitystä enää.

Muutenkin noloa ottaa moniavioisen haareminpitäjän ja seksiaddiktin nimi. Miehille suurin syy suhteessa on seksi. Itselle ei tulisi mieleen vaihtaa nimeäni ihmisen nimeen joka haluaa minulta vain yhtä asiaa :D.

Vierailija
2/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenvaihto on aivan turhaa, se aiheuttaa kuluja ja paperityötä. Tuo on ajalta jolloin naiset olivat kotona jolloin nimenvaihto ei sekoita pakkaa niin paljoa. Olen siinä iässä että ihmiset menevät naimisiin ja on ihan käsittämättömän turhauttavaa etsiä ihmisiä kun nimet vaihtuvat ja yritäpä muistaa sukunimet kun 70% naisista vaihtaa sen. Ihan käsittämätöntä venkslausta. Nimenvaihdolla ei ole mitään käytännön merkitystä enää.

Muutenkin noloa ottaa moniavioisen haareminpitäjän ja seksiaddiktin nimi. Miehille suurin syy suhteessa on seksi. Itselle ei tulisi mieleen vaihtaa nimeäni ihmisen nimeen joka haluaa minulta vain yhtä asiaa :D.

No ei sitä nimeä tarvi vaihtaa jatkuvasti, suurin osa ihmisistä pysyy samannimisenä sen jälkeen kun kerran naimisiin menee, ei se nyt niin vaikeaa ole muistaa tuttujen ihmisten uutta sukunimeä. 

Ja jos mies on moniavioinen haareminpitäjä ja seksiaddikti, niin miksi ihmeessä sen kanssa menisi yleensäkään parisuhteeseen? Miksi isäsi (moniavioinen haareminpitäjä seksiaddikti) nimi on sitten jotenkin parempi? Miksi lapset pitää kuitenkin leimata sillä seksiaddikti-isän nimellä? Sehän oikein huutaa ulkomaailmalle että tämän seksihullun kersoja ollaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ehdottomasti tärkeää, että nainen kantaa isänsä eikä miehensä nimeä. 

Siis isänsä. 

Vierailija
4/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä perhettä voi kutsua sillä yhteisellä sukunimellä, ei siinä ole mitään vaikeaa. Miksi sua kaivelee niin kovasti jonkun toisen nimivalinta?

Vierailija
5/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että naisella on isän nimi ei ole syy vaihtaa miehen nimeen urpot. Isän nimi on OMAN SUVUN nimi tyhmät akat.

Hyväksytte varmaan perinteen nimeen myös sen että poikalapsia toivotaan eikä itseään toiselle suvulle huoraavaa tyttöä? Hyvä.

Vierailija
6/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa miettiä kumman nimen haluan, oman isäni ja vereni vai mällit päälleni laskevan miehen joka haluaa aina muita naisia.

Omaan isään on biologinen veriside, mieheen side on vain seksuaalinen ja sosiaalinen eli toisin sanoen hauras side.

Mutta naisilta ei järkeä voi odottaa. Tämän vuoksi poikia halutaan edelleen.

Vierailija
7/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko naiset miten paljon aiheutatte kuluja ja vaivaa muille? Siksi se haittaa. Se nimenvaihto on helvetin hankalaa jos miljoonista naisista 70% tekee sen. Olkaa uskollisia miehille jotka haluavat teiltä vain seksiä mutta tyhmiltähän te näytätte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä