Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni kummasteli että maksamme mieheni kanssa e-pillerit puoleksi.

Vierailija
17.01.2017 |

Ystäväni sanoi, ettei ole normaalia että mies maksaa puolet e-pillereistäni ja kehui kuinka hän on aina maksanut itse ehkäisyn. Mielestäni on hyvä että mies tukee rahallisesti e-pillereiden hankinnassa, sillä olen itse opiskelija ja mies työelämässä. Muutenkin yhteisen asian puolesta niitä napsin päivittäin. En ole vaatinut miestäni maksamaan mitään, mutta hän haluaa auttaa minua sillä välillä rahatilanne on heikko. Onko tämä jotenkin outoa teidän mielestä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI SE MITÄÄN AUTTAMISTA TAI TUKEMISTA OLE!!!

Ihan normaalisti mies osallistuu ehkäisykuluihin omalta osaltaan. Ehkä puolet on ok, ehkä liian vähän jos hän kuitenkin on enemmän tienaava osapuoli.

Sä et enää käsittele yhteisen asian yhteistä maksamista jonain vitun armonpalana mieheltä, onko selvä?

Päin vastoin, miehesi vois maksaa sulle korvausta siitä haitasta, mitä hormoonit tekee sun kropalle, sinä kun uhraat terveytesi yhteisen ehkäisyn vuoksi.

Hei! En minä ajattelekkaan että mieheni antaa minulle mitään almuja.. Olen tyytyväinen tähän tilanteeseen. Halusin vain tietää onko muilla tämä sama käytäntö tai onko tämä normaalia muiden mielestä, koska ystäväni ainakin niin jyrkästi ihmetteli tätä. - ap

Vierailija
22/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa. Meillä mies maksaa ehkäisystä kaksi kolmasosaa. Todettiin että se on reilua koska mun ne hormonit pitää itseeni tunkea :-).

Toisaalta sä myös hyödyt siitä enemmän, että et raskaudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikki muukin raha korvamerkittyä? Kellotatteko suihkukäynnit, kumpi tuhlaa enemmän vettä?

Vierailija
24/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI SE MITÄÄN AUTTAMISTA TAI TUKEMISTA OLE!!!

Ihan normaalisti mies osallistuu ehkäisykuluihin omalta osaltaan. Ehkä puolet on ok, ehkä liian vähän jos hän kuitenkin on enemmän tienaava osapuoli.

Sä et enää käsittele yhteisen asian yhteistä maksamista jonain vitun armonpalana mieheltä, onko selvä?

Päin vastoin, miehesi vois maksaa sulle korvausta siitä haitasta, mitä hormoonit tekee sun kropalle, sinä kun uhraat terveytesi yhteisen ehkäisyn vuoksi.

Hei! En minä ajattelekkaan että mieheni antaa minulle mitään almuja.. Olen tyytyväinen tähän tilanteeseen. Halusin vain tietää onko muilla tämä sama käytäntö tai onko tämä normaalia muiden mielestä, koska ystäväni ainakin niin jyrkästi ihmetteli tätä. - ap

Jos käytät ilmaisuja "mies tukee" ja "mies haluaa auttaa", etkä ilmaisua "minä ja mies jaetaan yhteisen seksin vuoksi aiheutuneet yhteiset ehkäisykulut", niin onhan noilla hieman vivahde-eroa.

Vierailija
25/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kaikki muukin raha korvamerkittyä? Kellotatteko suihkukäynnit, kumpi tuhlaa enemmän vettä?

Älä.. Nää on varmaan niitä itsenäisiä vahvoja naisia ts. Tasa-arvon lähettiläitä jotka eivät hyväksy edes miehen lahjoja, koska almut! Huoh.

Vierailija
26/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole outoa. Meillä mies maksaa ehkäisystä kaksi kolmasosaa. Todettiin että se on reilua koska mun ne hormonit pitää itseeni tunkea :-).

Niin, että mies ei tuosta asiasta sitten hyödy yhtään? On riemusta kiljuen maksamassa mahdollisia elareita yms.?

Vierailija
27/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, että mies ei tuosta asiasta sitten hyödy yhtään? On riemusta kiljuen maksamassa mahdollisia elareita yms.?

Mitä sä hölötät? Nainen hyötyy ehkäisystä enemmän - oletko eri mieltä?

Vierailija
28/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli just laitettu ehkäisykapseli nykyisen tavatessani, joten alkuun pistin hänet pitämään kondomia, jotka hän sitten mielellään osti. Kun suhde vakiintui, jätettin kumit pois ja nyt on kuitenkin kaksi vuotta kapselin poisottoon. Katsotaan sitten, miten edetään. Kaikessa mennään tosi tasapuolisesti kuitenkin. Uskoisin siis, että jos ehkäisy jatkuu, eikä vielä vauvaa haluta, en ole ainut joka ehkäisystä maksaa.

Vierailija
29/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kyse on nyt pelkästään ehkäisystä. Olen saanut mieheltäni lahjoja ja laskut maksetaan niinkuin tilanteen mukaan parhaaksi näemme. :) Ja anteeksi sanavalintani jos joku käsitti asian väärin.

Vierailija
30/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin normaalia. Ehkäisyhän on yhteinen asia. Outona pitäisin, jos vain toinen pariskunnasta nsksaisi sitä...

Vierailija
31/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei! Kyse on nyt pelkästään ehkäisystä. Olen saanut mieheltäni lahjoja ja laskut maksetaan niinkuin tilanteen mukaan parhaaksi näemme. :) Ja anteeksi sanavalintani jos joku käsitti asian väärin.

En tarkoittanut sinua ap, vaan näitä mouhottajia.

Vierailija
32/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuosikustannuksen pyöristää ylöspäin vaikka 200€, kun joku sanoi 160€ menevän vuodessa, niin se on silleen suht halpaa näin miehen näkökulmasta. Jos seksiä on keskimäärin vaikka kolmesti viikossa, niin yhden kortsuttoman panon hinta on vuositasolla jotain reilu euro.

Mielelläni maksaisin.

Vierailija
33/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse mitään pillereitä popsia. Kolme vuotta ollut ilman enkä raskaaksi ole tullut.

Vierailija
34/39 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin yhdistelmä ehkäisypillereitä kuuden vuoden ajan ja maksoin ne aina itse. Mutta minä koin käyttäväni niitä ensisijaisesti aknen takia, ehkäisyvaikutus oli vaan lisäetu jolle oli myös tarvetta. Jos nyt aloittaisin hormoniehkäisyn uudelleen, se maksettaisiin ainakin puoliksi. Sama mies edelleen.

Vierailija
35/39 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin maksetaan pillerit puoliksi. Vielä asutaan eri osoitteissa eikä ole "yhteisiä" rahoja. Mies siirtää tililleni aina puolet pillerien hinnasta, kun köyn hakemassa uuden satsin. Omasta tahdostaan, kumia käytettäessä minä maksoin puolet summasta hänelle.

Yhteen muutaessa perustamme yhteisen tilin, josta pilleritkin sitten aikanaan maksetaan.

Vierailija
36/39 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilleri ja kumitili :)

Vierailija
37/39 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just meinasin tulla kysymään, että miten te käytännössä peritte mieheltä sen hänen maksuosuutensa. Mutta siihen olikin jo vastattu, eli että mies siirtää sen rahan naisen tilille. Jos ne maksaa 160€ vuodessa kuten joku sanoi, 3kk satsi jonka apteekki kerralla antaa maksaa 40€. Eli kolmen kuukauden välein mies siirtää teille 20€ ehkäisyrahaa? Eikö teidän kulut muuten tasaannu kuukausien aikana, vai onko teillä tosi tiukasti omat rahat?

Jokainen saa luonnollisesti hoitaa oman taloutensa ihan just niin kuin parhaaksi näkee, mutta jotenkin tuollainen tuntuu turhalta. Meillä ainakin mies maksaa yleensä aina jos käydään syömässä, elokuvissa, missä tahansa. Se on vaan sellainen tapa, ei mikään periaate. Samoin hän hoitaa auton kulut, vaikka minäkin joskus istun kyydissä ja ajan itsekin ehkä kerran viikossa tai parissa. Minä puolestani hoidan pääasiassa viikolla tehtävät ruokaostokset (mies pääsee myöhemmin töistä) ja aika lailla kodin sisustuksen ym. lukuunottamatta kallista tekniikkaa tai isoja kalliita huonekaluja.

Meillä ei ikinä ole ollut mitään ongelmia rahasta. Se maksaa josta hyvältä tuntuu (esim ruokakaupassa yleensä se tarjoutuu luonnostaan maksamaan, joka on latonut kärryyn marketissa enemmän ns. omaa kamaa kuten shampoota tai harrastuskamaa) eikä tasan ikinä katota kuitteja kotona, että "nyt mä maksoin ton sun uuden juomapullon, kasvojen puhdistusaineen ja partahöylät, voitko siirtää niistä mun tilille 30€". Mä ymmärrän tollaisen seurusteluaikana, mutta en enää vakituisessa parisuhteessa. Mutta tämä on todella vain mun mielipide :) Jokainen pariskunta hoitaa asiat omalla tavallaan.

Ollaan todistettu yhden pariskunnan luona sellainenkin keskustelu, että "sä muuten olet mulle edelleen siitä kahvista sen 2,50€ velkaa..." Me vilkaistiin salaa miehen kanssa toisiamme, että mitä ihmettä?! :D Mutta ei toki tullut mieleenkään asiaan puuttua, kukin tavallaan kuten todettu :)

Vierailija
38/39 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole edes ehkäisyä, vain ja ainoastaan siksi että sain e-pillereistä järjettömän päänsäryn ja mies ei suostu kumia käyttämään. Mikä tietty vähän harmittaa.

Vierailija
39/39 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni sanoi, ettei ole normaalia että mies maksaa puolet e-pillereistäni ja kehui kuinka hän on aina maksanut itse ehkäisyn. Mielestäni on hyvä että mies tukee rahallisesti e-pillereiden hankinnassa, sillä olen itse opiskelija ja mies työelämässä. Muutenkin yhteisen asian puolesta niitä napsin päivittäin. En ole vaatinut miestäni maksamaan mitään, mutta hän haluaa auttaa minua sillä välillä rahatilanne on heikko. Onko tämä jotenkin outoa teidän mielestä?

Mieluummin maksan vaikka e-pillerit kokonaan kuin tuhnuan joidenkin onnettomien kortsujen kanssa.

T: Mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän