Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enempää lapsia, miehellä ei niitä ole ja kohta en enää jaksa tätä jankuttamista..

Vierailija
17.01.2017 |

No, pelkästään haluamisesta ei ole kyse vaan mitä suurimmalla tod.näköisyydellä en pysty enempää saamaan. Minulla on jo kolme lasta (13, 10 ja 9 vuotiaat). Viimeisimmän raskauden aikana sairastuin ja tuli vakavia komplikaatioita. Meinasin kuolla synnytykseen, kuten meinasi lapsikin. Silloin ainakin minulle sanottiin, että enempää en voi saada.

Olen eronnut lasten isästä jo muutama vuosi sitten ja minulla on uusi mies, aivan ihana ja kultainen, hieman vanhempi kuin minä (minä olen 35 ja mies 40). Miehellä ei ole omia lapsia. Ja nyt tämä asia nostaa päätään jatkuvasti :(

Olen selittänyt miehelle tilanteeni ja hän on ymmärtävinään asian; että joutuisin läpikäymään luultavimmin lapsettomuushoitoja, jos lasta mielin ja siltikään mikään ei ole taattua. Avioero vei minut pohjamutiin ja tarvittiin valtavia ponnisteluja, että pääsin siitä tolpilleni. Lasten isä ei ole tekemisissä lasten kanssa, pitkään olin totaali yksinhuoltaja 3 pienelle lapselle. Sellainenkin jättää jälkensä ja pelon uudelleen hylätyksi tulemisesta.

Alan olla nyt uupunut siitä, että mies tavallaan syyllistää minua, että en halua hänen kanssaan lasta, toisen miehen kanssa halusin niitä jopa kolme kappaletta. Toteaa minulle, että hänessä on varmasti jotain vikaa, kun hänelle ei lasta suoda jne.. Ja aina kun käymme tämän raskaan keskustelun, lopulta taas ymmärtää, että hänessä ei mielestäni ole mitään vikaa ja taustalla ei ole se, että kenen tahansa muun kanssa haluaisin vielä lapsia. Että taustalla on monimutkaisemmat syyt ja että hänestä riippumattomista syistä en vaan halua, jaksa, pysty, kykene enää tekemään lisää lapsia, en kenenkään kanssa.

Olen sanonut hänelle, että en koskaan aio rukoilla häntä jäämään, jos hän todella oman lapsen haluaa. Se on asia joka on niin tärkeä, että soisin hänelle onnen muualta, jos ei muuta vaihtoehtoa olisi. Olisin surullinen ja sydämeni murtuisi todella, mutta koska rakastan häntä niin paljon, en koskaan kieltäisi häneltä mahdollisuutta etsiä onnea muualta.

Lapseni rakastavat tätä miestä ja mies lapsia, mutta se ei nyt vaan tunnu riittävän ja ymmärrän toki sen. Vaikka meillä onkin tällaisenaan ihana perhe ja meillä on loistava parisuhde. Parisuhteessamme olemme todella onnellisia ja tuntuu, kuin olisimme sielunkumppaneita :). Mies ei selkeästikään nyt tiedä mitä hänen tulisi tehdä. Meidän suhteemme on niin ainutlaatuinen, että ei haluaisi kävellä tästä pois. Lapsiakin hänelle tulisi valtava ikävä, se on varma.

Mutta minä en enää jaksa, haluan että minusta ollaan onnellisia tällaisena. En jaksa sitä, että säännöllisin väliajoin tuntuu, kuin olisin ihan viallinen ja minun kanssani ei voisi koskaan saada täyttä onnea. Tämä painaa mieltäni paljon, pelkään koko ajan koska tulee taas seuraava hetki, kun mies on kuin maansa myynyt ja alkaa se itkeminen, miksi hän ei voi saada sitä mitä muilla on..

Mikä neuvoksi? En voi miehen puolesta tehdä päätöksiä, mutta tämä alkaa olemaan sellainen painolasti minulle, että itseni puolesta pian on joku ratkaisu tehtävä. Miestä sattuisi, jos haluaisin erota, mutta kyllä hän siitä tokenisi aikanaan ja sitten voisi tavata jonkun ei niin viallisen, jonka kanssa saada se unelmiensa perhe.

Itkettää :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu: Otatte perheeseenne naisen ja mies hankkii tämän kanssa lapsen. Sulle ei koidu mitään riskiä ja mies saa lapsen mitä on halunnut. Lisäksi perhe-elämä helpottuu, kun on kolmas aikuinen auttamassa

Vierailija
2/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies on päässyt nelikymppiseksi asti tekemättä lapsia, kun kerran haluaa niitä niin palavasti, että vaimon henkikin jää kakkoseksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano,et lapstenhoito on aika helvetistä loppupeleissä. Olis nyt vaan onnellinen ku ei oo omia. :)

Vierailija
4/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen kuin sinä. Poikkeuksena, että mun mies on 5 vuotta mua nuorempi. Miehelle on ehdoton ei lasten suhteen. Mä vielä haluisin mutten voi saada. Oon kyllä onnekas. Ei käy kateeksi sun tilannetta. Tavallaan ymmärrän miehen tilanteen. Mutta itsepähän se on valinnan tehnyt kun on ottanut naisen jolla on lapsia.

Outo mies kyllä kun haluaa lapsia. Yleensä miehet ei halua

Vierailija
5/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan hanki lasta, jos et halua. Varsinkaan, jos on riskiraskaus äidille eli sinulle. Pahimmassa tapauksessa jo olemassa olevat lapsesi tulevat jäämään äidittömiksi. Miksi haluaisit ottaa riskin...

Vierailija
6/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään tee lapsia enää, ja sanot sille että et keskustele siitä asiasta. Jos ei kelpaa, niin voi lähteä vetämään.

M43

Vierailija
7/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olet jo selvästi ilmaissut kantasi. Joko miehen lapsenkaipuu menee ohi tai te eroatte. Onneksi hänellä ei ole kiirettä päättää.

Vierailija
8/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies on päässyt nelikymppiseksi asti tekemättä lapsia, kun kerran haluaa niitä niin palavasti, että vaimon henkikin jää kakkoseksi?

Tiedän aika monta 40v miestä joilla ei ole lapsia.

Vierailija
9/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adoptio ei taida sopia miehellesi? Oma miekkoseni haluaa myös biologisia lapsia, kun taas itse en masennuksen takia haluaisi biologista, jos ollenkaan. Harkitsen kuitenkin lapsen tekoa tulevaisuudessa, sillä mies on elämäni rakkaus ja asia on tärkeä hänelle :)

Vierailija
10/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, meinasit kuolla synnytyksessä ja yks vaan vonkuu lapsia? Sano sille että ota tai jätä, jos haluaa lapsia niin ero. Sinun henkesi on tärkeintä, älä missään nimessä hanki enempää lapsia!

Vierailija
11/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samantapaisessa tilanteessa. Minä olin yhden lapsen totaali-yh tavatessani nykyisen mieheni, jolla ei ollut lapsia. Minun lapseni oli tavatessamme vauva. Olin päättänyt, etten halua enempää. Kului 6 vuotta. Mies alkoi haluta lasta ja painostaa minua. Uhkaili suhteen loppumisella ja välillä aneli. Todella inhottava tilanne, kun oma lapseni piti häntä isänään. Harkitsin vakavasti eroa, mutta lopulta suostuin yrittämään. Tämä johti minulla keskenmenoon 36-vuotiaana. Jatkoimme miehen painostuksesta yrittämistä ja sain terveen vauvan 38-vuotiaana. Tavallaan olin iloinen vauvasta ja tavallaan en. Mies oli onnensa kukkuloilla, mikä toki helpotti vauvasta huolehtimista. Nykyään meillä menee ihan hyvin perheenä. Tällaiseen ratkaisuun minä päädyin.

Toivon, että miehesi ymmärtää sinua. Jos raskaus on riski terveydellesi, on häneltä väärin vaatia sitä sinulta. Pahimmassa tapauksessa ei auta kuin erota. Me naiset olemme uskomattoman vahvoja, selviämme vaikka mistä. Hyvää jatkoa sinulle ja onnea matkaan!

Vierailija
12/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen tilanne. Meillä 1 lapsi ja mulla sairaus joka paheni raskaudesta niin että olin teholla ja sairaalassa viikkoja.. Mies haluaisi silti toisen, minä en.

Vierailija
13/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin eksän kanssa seurusteltu 8 vuotta joista 4 vuotta avoliitossa, hän halusi lapsia ja minä en. Lopulta halusin eron, sillä tiesin hänen olevan katkera tulevaisuudessa jos jää tahtomattaan ilman lapsia. Nykyään tällä eksälläni on iso perhe johon kuuluu kolme lasta, erittäin mukava vaimo sekä kaksi koiraa. Itse taas löysin miehen, jolla on aiemmasta suhteestaan yksi lapsi eikä koe tarvetta hankkia enempää lapsia. Itse siis jäin lapsettomaksi ja tämä miehen lapsi käy meillä 2-3 kertaa kuussa ja sehän minulle sopii ilman muuta, oikein mukava poika ja hänen äitinsäkin on mukava. Eli lopulta minä ja eksäni saatiin mitä haluttiin, minulla ei ole lapsia ja hänellä on! :)

N29

Vierailija
14/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut samantapaisessa tilanteessa. Minä olin yhden lapsen totaali-yh tavatessani nykyisen mieheni, jolla ei ollut lapsia. Minun lapseni oli tavatessamme vauva. Olin päättänyt, etten halua enempää. Kului 6 vuotta. Mies alkoi haluta lasta ja painostaa minua. Uhkaili suhteen loppumisella ja välillä aneli. Todella inhottava tilanne, kun oma lapseni piti häntä isänään. Harkitsin vakavasti eroa, mutta lopulta suostuin yrittämään. Tämä johti minulla keskenmenoon 36-vuotiaana. Jatkoimme miehen painostuksesta yrittämistä ja sain terveen vauvan 38-vuotiaana. Tavallaan olin iloinen vauvasta ja tavallaan en. Mies oli onnensa kukkuloilla, mikä toki helpotti vauvasta huolehtimista. Nykyään meillä menee ihan hyvin perheenä. Tällaiseen ratkaisuun minä päädyin.

Toivon, että miehesi ymmärtää sinua. Jos raskaus on riski terveydellesi, on häneltä väärin vaatia sitä sinulta. Pahimmassa tapauksessa ei auta kuin erota. Me naiset olemme uskomattoman vahvoja, selviämme vaikka mistä. Hyvää jatkoa sinulle ja onnea matkaan!

Sairasta hankkia lapsi vasten tahtoaan. Etkö osaa pitää puoliasi?

Vierailija
15/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä hanki lapsia enempää, kai haluat että nykyisillä lapsillasi on äiti tulevaisuudessakin?

Vierailija
16/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiasia on erittäin iso ja painava asia, joka tulisi puhua ajoissa jo selväksi. Jos toinen haluaa lapsia ja toinen ei, niin ei se homma vaan voi toimia! Jos taas toinen haluaa yhden lapsen ja toinen suurperheen niin sama homma, ei mitään järkeä!

Vierailija
17/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairasta hankkia lapsi vasten tahtoaan. Etkö osaa pitää puoliasi?

Asia ei ollut niin yksinkertainen. Siinä oli vaakakupissa myös jo olemassaolevan lapsen onnellisuus. Halusin hänelle ehjän perheen. Rakastin miestäkin, ei hänessä ollut muuta "vikaa" kuin tuo vauvan haluaminen.

Vierailija
18/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella outo väite, mihin tämä perustuu? Kyllähän se on yksi miehen biologisista tehtävistä, kuten naisenkin, haluta lapsia ja lisääntyä. Kaikki tuntemani miehet ovat halunneet lapsia, usein useamman lapsen kuin vaimonsa, koska heille se on fyysisesti helpompaa. Tutkitusti, mitä menestyneempi mies, sitä todennäköisemmin hänellä on monta lasta.

Vierailija
19/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et tee enempää lapsia. Se on selvä. On kyllä törky mies. Se ei ole sinun syysi ettei hänellä ole lapsia ja sinulla on 3 lasta jotka tarvitsevat äitinsä. Sitä ei saa vaarantaa.

Pane mies kiertoon vaikka hyviäkin puolia on.

Vierailija
20/27 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saman ikäinen kuin sinä. Poikkeuksena, että mun mies on 5 vuotta mua nuorempi. Miehelle on ehdoton ei lasten suhteen. Mä vielä haluisin mutten voi saada. Oon kyllä onnekas. Ei käy kateeksi sun tilannetta. Tavallaan ymmärrän miehen tilanteen. Mutta itsepähän se on valinnan tehnyt kun on ottanut naisen jolla on lapsia.

Mun kokemuksen mukaan juuri miehet haluavat. Heille se osa on muutenkin helpompi. Nainen kantaa, synnyttää ja on täysin kiinni lapsessa alussa. Tuntemani miehet olisivat valmiita hankkimaan useampia, nainen on yleensä se, jonka mitta on jossain vaiheessa täysi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän