Kerro, millaisen kuvan saat minusta kertomani perusteella
Olen kiinnostunut polittikasta, maailman menoista yleensäkin. Seuraan uutisia tiheästi, luen paljon engallannin kielistä mediaa.
Rakastan katsoa talviurheilua ja formuloita.
Olen täyttänyt juuri 21-vuotta, olen fyysisesti vavha mies; ihan menevän näköinenkin. Minulla on kyllä vientiä naisrintamalla, mutta en osaa sitoutua. Olen kuullut monelta tätä: "sinussa on kaikki mitä mieheltä voisi toivoa". Tottakai tämä on imarreltua, mutta tiedän ettei näin ole.
Sitten kerron millainen olen:
Käytän runsaasti alkoholia, minulla ei ole peruskoulun päästötodistuksen jälkeen mitään muuta cv:tä. Olen syyllistynyt humalassa useisiin pahoinpitelyihin, hankin rahaa tekemällä laittomuuksia, ajoittain käytän myös huumausaineiksi luokiteltuja lääkkeitä, olen ehdonalaisessa vankeusrangaistuksessa, minulla on diagnisoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Tämä on se mitä olen, häpeän sitä. Olen mielestäni sairas ja rikollinen; kaikkea sitä mitä minusta ei pitänyt tulla, mielestäni. Ala-asteella olin "kympin oppilas" ja tavoitteeni ja realiteetit oli kouluttautua korkeasti.
Miksi minusta tuli täysin sellainen ihminen mitä aiemmin pidin halveksuttavana.
Ulkokuoreni siis ei vieläkään avaa todellista itsäni kenellekkään, mutta tunnen olevani niin epäonnistunut.
Mitä sinä sanoisit minulle?
Jos avautumiseni pahoittaa mielenne, pyydän sitä kunnioittavasti anteeksi tätä julkaistaessani.
Kommentit (39)
Moi!
Olet miesversio minusta 4-v sitten. Tai no en mä ole ikinä pahoinpidellyt ketään, mutta you know. Samassa veneessä.
Mä kyllästyin ja menin amikseen yliopisto mielessä. Varmaan lukio olisi ollut parempi, vaan menin sinne mistä sain helpolla paperit ulos. Opiskeluaikana ehdin olla saikulla 2-v yms yms, valmistuin kuitenkin. Nyt olen oikiksessa. Kaduttaa vanhat jutut, mut ei auta kuin katsoa eteenpäin. Haaveilen tutkinnosta, töistä ja perheestä. Tietynlainen elämäkoulu paistaa minusta vieläkin, mut en häpeä sitä. Se on osa mua.
Sun elämäs on sitä mitä teet siitä. Jos et halua jatkaa samalla tavalla niin ala etsii itsees muualta
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ole aikasi mennä kasvamaan mieheksi inttiin
Unohti kai mainita, varusmiespalveluksen olen suorittanut 2/15 erässä. Sotilasarvoltani kersantti. Toki armeija-aikanakin käytin lääkkeitä, en jäänyt kiinni siitä.
Eikö tohon kakssuuntaseen olisi jotain lääkitystä tai terapiaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tapaisin sinunlaisesi, voisin yrittää hoivata kondikseen. Ei vanhempasi ole voineet hirveän hyviä olla, jos et ole saanut lapsena ehdotonta rakkautta. Minussa herätät myötätuntoa. Älä välitä ilkeistä av-mammoista.
Vanhemmissani ei ole vikaa, minulla on 4 vuotta vanhempi sisar, joka todella menestyy elämässään. Olen hänestä veljenä ylpeä. AP
Vanhemmat kohtelee lapsiaan eriarvoisesti varsinkin jos päässä vikaa.
Nyt tulee suoraa tekstiä, mutta en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan. Väkivaltatausta, rikollisuus ja päihteet sekä vielä mt-ongelmatkin. Aikapommi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tohon kakssuuntaseen olisi jotain lääkitystä tai terapiaa tarjolla.
On kyllä, käyn psykiatrian hoitajalla puhumassa kuukausittain. En vaan saa tätä tekstiä niin sanotusti suustani. Joten ehkä heillä ei ole hajuakaan minusta.
Kuulostat ihan mun eksältä, surullinen tapaus ja kestin sitä siihen asti kunnes kävi käsiksi aineissa.
Ota ittees niskasta kiinni, muuta vaikka toiselle paikkakunnalle ja lopeta se alkoholilla rällääminen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee suoraa tekstiä, mutta en koskisi sinuun pitkällä tikullakaan. Väkivaltatausta, rikollisuus ja päihteet sekä vielä mt-ongelmatkin. Aikapommi.
Kiitos rehellisestä mielipiteestä, mielipiteitä tässä olenkin kyselemässä! AP
Sanottakoon vielä, että tilanteesi ei ole stabiili. Saattaisin harkita sinuun koskemista jos jätät päihteet täysin, menet kouluun ja töihin ja osoitat että kykynet tavalliseen tylsään elämään. Kaksisuuntainen yksistään ei ole turnoff.
En kuitenkaan ryhtyisi sinun pelastajaksesi, aika moni nainen kyllä varmasti mielellään ryhtyisi siihenkin hommaan.
T: numero 26.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat ihan mun eksältä, surullinen tapaus ja kestin sitä siihen asti kunnes kävi käsiksi aineissa.
Ota ittees niskasta kiinni, muuta vaikka toiselle paikkakunnalle ja lopeta se alkoholilla rällääminen.
Hei, naispuoliskoon en ikinä kajoa nyrkein. Sen verran minulla on moraalia vaikka muuten itsehillintä ja väkivaltaisuus minussa kukoistaakin. Ja tuo muualle muuttaminen on ongelma, koska enää en omaa luottotietoja joten en saisi vuokrattua asuntoa itselleni.
Jaa, en tiedä miksi mutta jotenkin mielenkiintoinen ketju. Jään seuraamaan
Tälläsia nuoria miehiä on Suomessa muitakin. Älyä on mutta ei harkintakykyä.
Osa näistä löytää itsensä pian kiven sisältä, osasta tulee vielä täysin rehellistä työtä tekevä mies, pahimmillaan osan nimi on kirjoitettu hautakiveen.
Olet risteyksessä. Mielestäni sinulla on kaikki mahdollisuudet mihin tahansa. Jopa tuo sinun käymä "elämänkoulu" voi olla mielestäni olla sinulle hyvä kokemus 10 vuoden päästä, jos lähdet risteyksestä oikeaan suuntaan.
T. 21 vuotta mielenterveystyössä
Minullakin herää vain myötätuntoa. Sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet avoinna! Toivon, että päätät muuttaa elämäsi suunnan, se on vielä aivan mahdollista. Älä leimaa itseäsi tietynlaiseksi tekojasi tai menneisyyteni perusteella. Tekoihin voi vaikuttaa ja elämä alkaa hiljalleen muuttua. Ehdottoman tärkeää on että alat opiskella. Niin pian kuin mahdollista. Aikuislukioon tai ammatilliseen oppilaitokseen. Tai vaikka avoimeen yliopistoon. Päihteet kannattaisi jättää myös, ellei kohtuukäyttö onnistu. Sinusta voi tulla mitä vain! Et todellakaan vaikuta tyhmältä.
Kuka mies sanoo että rakastan katsoa jotain ohjelmia?
Aattelen että olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuka mies sanoo että rakastan katsoa jotain ohjelmia?
Aattelen että olet nainen.
No mikä siinä oli outoa? AP
Mielestäni tämän ketjun avaajassa kulminoituu se, että älykkyys ja menestyminen ei automaattisesti kulje käsikädessä.
Eli voin nyt sanoa lähinnä kirjoitusasustasi päätellen, että et ole mikään täysi elämämkoululainen. Sinusta voisi olla jopa johonkin työhön, missä autetaan nuoria "elämänkoululaisia". Saan sellaisen kuvan sinusta.
Huhhuh, en nyt tiedä mitä sanoisin. Noh, haukkuisin sut elämänkoululaiseksi mutta osaat kirjoittaa, seuraat maailman menoa yms. Ja ilmeisesti olet myös ihan pohjalla, kun hankit rahaa nappikaupalla tms. Mutta usko vaan tuo voi olla jopa kova cv muutaman vuoden päästä, mikäli teet NYT niitä oikeita valintoja.
Hiton mielenkiintonen ketju, en tiiä miks. Vähä luulen että sun suosio naisten keskuudessa perustuu just tuohon ulkokuoreen. Eli oot turvallisen olonen.
Eiköhän ole aikasi mennä kasvamaan mieheksi inttiin