Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiolla kellokorttia?

Kateellinen
17.01.2017 |

Mun naapuri on töissä intissä ja on nykyää kaikki perjantaitkin vapaalla. Eikö niillä oo kellokorttia? Tai työaikaa sen puoleen... Kuulemma tasottelee tai loiventaa tai jotain. Kyllä mun tarvii mennä joka päivä töihin ja olla siellä se kaheksan tuntia... Jos menis kanssa valtioon töihin, kesällä ois kiva.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi**uakos se puhelimessa pajattaa, tekis koneella asiakirjoja vaan.

Vierailija
42/56 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on tainnut saada viranhaltijalta epämieluisan päätöksen jossain asiassa. Onkohan vielä annettu puhelimitse tiedoksi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiolla kirjoitti:

Kyllä on kellokortti mutta minä teen paljon kotona etätöitä. Lisäksi osa tekee koko viikon työt etukäteen neljässä päivässä ja pitävät esim pe aina vapaata

toreihinsa

No jos tekevätkerkeävät tekemään viikon työt 4:ssä päivässä, niin otetaan niiltä perjantain palkka pois.

Kannatetaan!!

Vierailija
44/56 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on se leimaustoiminto ihan omassa puhelimessa, ei työnantajan.

Suurin osa työajastani menee nykyään puheluihin ja sähköposteihin vastaamiseen, joten pidän ihan kohtuullisena että työnantaja tarjoaa minulle LG:n (todennäköisesti hyvin halvan) älypuhelimen. Pitäiskö etätyössä käyttää omaa puhelinta ja liittymää, vai mitä tuo yksi meinaa? No, se on varmaan seuraava säästökohde: maksat työnteosta 😅. Toisaalta meillä ei ole pitkään aikaan enää voinut matkalaskuun laittaa pysäköintilippuja, ellei paikka ole rautatieasema tai lentokenttä. Virkamiehen aika kun ei maksa mitään, niin voi vaikka koko päivän käyttää mutkitellen julkisilla suhaamiseen, niin ei tule parkkikuluja. Ajan säästämiseksi käytän yleensä aina omaa autoa ja siis säästän veronmaksajien rahoja maksamalla pysäköinnit omasta pienestä palkastani.

Vierailija
45/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajan säästämiseksi käytän yleensä aina omaa autoa ja siis säästän veronmaksajien rahoja maksamalla pysäköinnit omasta pienestä palkastani.

Kyllähän nuo on vähennettäviä kuluja, joten ihan turha puhua mistään verojen säästämisestä.  Et maksa niistä veroja, jollOin valtio menettää kuluja ja sillä sipuli. ä kovin kateellinen kannata olla.

Ja taitaa olla se virkapuhelin muuten verotettava etu, jotta ei kai siitä  kovin kateellinen kannata olla. 

Näitä keskusteluja kun lukee, niin hyvältähän tuo kokonaisuutena näyttää. Pikkupalkkaiset valtion ja kunnan virkamiehet painavat yötä myöten töitä kotonaan kun saavat lumian ja liittymän.  Ei kai se ole hullu joka .... vaan se joka tekee.

Vierailija
46/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajan säästämiseksi käytän yleensä aina omaa autoa ja siis säästän veronmaksajien rahoja maksamalla pysäköinnit omasta pienestä palkastani.

Kyllähän nuo on vähennettäviä kuluja, joten ihan turha puhua mistään verojen säästämisestä.  Et maksa niistä veroja, jollOin valtio menettää kuluja ja sillä sipuli. ä kovin kateellinen kannata olla.

Ja taitaa olla se virkapuhelin muuten verotettava etu, jotta ei kai siitä  kovin kateellinen kannata olla. 

Näitä keskusteluja kun lukee, niin hyvältähän tuo kokonaisuutena näyttää. Pikkupalkkaiset valtion ja kunnan virkamiehet painavat yötä myöten töitä kotonaan kun saavat lumian ja liittymän.  Ei kai se ole hullu joka .... vaan se joka tekee.

Riippuu työstä. Jätän oman työpuhelimeni, joka muuten ei ole Lumia, töihin työpäivän jälkeen joten se ei ole verotettava puhelinetu. Kotiin en töitä tuo vaikka on mahdollisuus etäpäiviinkin. Viime vuonna tienasin yli 70k, että mikä nyt on sitten pieni palkka kellekin.

Vierailija
47/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoina aikoina valtion työntekijät haukutaan liian hyvistä eduista. Nousukaudella kutsutaan luusereiksi. Ei haittaa. Nostan palkkaa ja vedän lonkkaa, olipa suhdanteet miten tahansa.

Vierailija
48/56 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinjankkaaja. Ajattele että meidän kaupungissa on jokaisella perhepäivähoitajalla oma työkännykkä. Ihan sinun verorahoillasi maksama. Se on työväline. Toistan, se on työväline. Googleta sanan merkitys jos et ymmärrä.

Vierailija
49/56 |
22.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sinun verorahoillasi maksama.

En maksa Suomeen veroja. Ähäkutti.

Vierailija
50/56 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoina aikoina valtion työntekijät haukutaan liian hyvistä eduista. Nousukaudella kutsutaan luusereiksi. Ei haittaa. Nostan palkkaa ja vedän lonkkaa, olipa suhdanteet miten tahansa.

Totta turiset Eskoseni.

Vierailija
51/56 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

BennyHilly kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tossa kännykkäasiassa niin hiertää muita? Itse kun olin kesäduunissa valtiolla niin ei siellä ollut enää lankapuhelimia vaan oli siirrytty kännyköihin työpuhelimina. Helpottaa kummasti etätöiden tekemistä ym. Mikä tossa on niin outoa? On teillä varmaan yksityiselläkin jotku puhelimet jos ootte työssä missä pitää olla yhteyksissä muihin? Kesätyöntekijänä sain käyttööni jonkun halpislumian. Vakkareilla oli vähän paremmat lumiat että kestäiskin kauemmin. Tästä on pari vuotta aikaa.

Mua ihmetyttää mihin tarvitaan työnantajan puhelimia ja liittymiä, kun jo etätöitä tehdään työnantajan kannettavalla... Mutta tää koko keskustelu lähti kai työajasta ja  sen seurannasta...

Voiko sillä kannettavalla soittaa työpuheluita?

Vierailija
52/56 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ajattele ap, mä olen valtiolla töissä ja joskus teen viikonloppuvuoroja. Ja hui, silloin pidän arkivapaita.

Joo kyllä mä vuorotyön tiedän, itekin teen. mutta naapuri ei tee. Maanantaista torstaihin tekee ja jostain kasista puol neljään.

Ensimmäisenä tulee mieleen, että hän ei tee täyttä työaikaa, vaan esim. 80%. 

Vierailija
53/56 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut sanaa etätyö? Joissakin valtion virastoissa noitä saa pitää peräti 8 päivää kuukaudessa.

Etkö osaa lukea? Sinäkin virkamiehenä valtiolla siis.

Juurihan todettiin, että te laiskat kuhnurit ette osaa tehdä niitä. Töitä siis. Etänä tai paikalla. Ihan sama miten monta niitä päiviä tai kuika paljon töitä on, jos ei tekeminen tyhjästä lisäänny.

Mutta vaikeahan se on kauhalla ammentaa, jos on lusikalla saanut.

No en tiedä, missä sinä olet moppaamassa lattioita, kun osaat lukea paremmin kuin me virkamiehet, mutta kerroppa nyt minulle lukutaidottomalle virkamiehelle, että missä ja kuka on todennut ja millä perustein, että valtion virkamiehet on laiskoja, eikä osaa tehdä mitään missään?

Minä työskentelen henkilöstöasiantuntijana valtion virastossa ja joka maanantai etänä kotona. 90 % töistäni hoituu tietokoneella, joten on aivan sama missä niitä teen. Jo pitkään on koko tiimimme tehnyt 6 henkilön työt 3 henkilön voimin.

Mä oon NIIN kyllästynyt tähän itkemiseen virkamiesten laiskuudesta, kun totuus on, että monessa paikassa on resurssit kiristetty ihan äärimmilleen ja on ollut jo monta vuotta.

Vierailija
54/56 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Vähennettäviä kuluja - meinaatko, että kerään jotain parkkimaksuja verotukseen vai? Kyllä ne muutamat kympit vuodessa maksan ihan itse verotetusta palkastani.

Vierailija
55/56 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon valtion yhtiössä töissä. Esimiesasemassa kellokorttia ei tarvitse käyttää (muilla on), mutta töitä on niin paljon, että niitä tulee tehtyä melkein joka viikonloppu. Siksi työaikaa ei varmaan tarvitsekaan seurata, kun tiedetään, että painaa ylitöitä jatkuvasti eikä ehtisi pitää niitä vapaaksi :) Lisäksi lähemmäs sata matkapäivää vuodessa, joiden puitteissa päivät melkein poikkeuksetta venyvät ympäripyöreiksi. Näin relaa valtiolla. Takuulla moni äijä tekee rennommin hommia monessa yksityisessä firmassa. Ja paremmalla palkalla.

Vierailija
56/56 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo on työajat ja kellokortit, muttei kukaan leimaa. ja jos leimaakin, voi päätteeltä käydä korjaamassa itselleen edulliseksi. Ei niitä kukaan tarkasta. 

ihmetellään miten espoon ja helsingin tietotekniset rahat ja laitteet katoavat  ilman että kukaan huomaa mitään. kymmeniä miljoonia.  Josko jokainen vation duunihiiri varastaa tai laiskottelee tunnin vaikka viikossa tekee sekin vuodessa jo pennin tai kaksi.

2015 työntekijöitä 73676

keskipalkka vaikka 18 egee

työviikkoja vaikka 46

tekee palttiarallaa 73676x18x46=61003728 egee vuodessa. Kerrotaan vaikka 1.5 niin saadaan muut palkkakulut päälle. 

915055920€ taivaan tuuliin. ois kai parempaakin käyttöä.