Valtiolla kellokorttia?
Mun naapuri on töissä intissä ja on nykyää kaikki perjantaitkin vapaalla. Eikö niillä oo kellokorttia? Tai työaikaa sen puoleen... Kuulemma tasottelee tai loiventaa tai jotain. Kyllä mun tarvii mennä joka päivä töihin ja olla siellä se kaheksan tuntia... Jos menis kanssa valtioon töihin, kesällä ois kiva.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule ihmeessä! Meillä on tiukka työajanseuranta, pitää minuutilleen kirjata, mitä teki ja mitä sai aikaan ja järjestelmästä sitten katsotaan tilastoa, että menikö niin. Kellokortti on kännykässä ja synkronoitu tietokoneen kanssa eli jos tulet töihin etkä avaa konetta, vaikka kännykkään näpyttelit koodit, niin tulee seurantaohjelmasta huomautus, että mitä teit, kun et ole verkossa.
No sitten on ilmeisesti myös älykännykät verorahoilla virkamiehille ostettu.
Puhuiko joku jossain välissä jostain säästämisestä?
Heh :) Meillä jos olisi älykännykät, tehostuisi työajan käyttö paljon. Työ on liikkuvaa, ja mm. työaikaleimaukset joutuu tekemään erillisen pyynnön kautta, kun esim palaveriin kotoa suoraan mennessään ei voi reaaliaikaisesti leimausta tehdä. Kalenterivaraukset, yhteystietojen haku, pöytäkirjojen yms. tsekkaus, sähköposti jne. jne.
Että kyllä. Puhutaan vuodesta 2106 ja säästämisestä.
Simo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sanaa etätyö? Joissakin valtion virastoissa noitä saa pitää peräti 8 päivää kuukaudessa.
Etkö osaa lukea? Sinäkin virkamiehenä valtiolla siis.
Juurihan todettiin, että te laiskat kuhnurit ette osaa tehdä niitä. Töitä siis. Etänä tai paikalla. Ihan sama miten monta niitä päiviä tai kuika paljon töitä on, jos ei tekeminen tyhjästä lisäänny.
Mutta vaikeahan se on kauhalla ammentaa, jos on lusikalla saanut.
Voi hurja, miten kateellinen olet jostain valtion pienipalkkaisesta virasta. Hanki elämä, niin ei tarvitse kadehtia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tule ihmeessä! Meillä on tiukka työajanseuranta, pitää minuutilleen kirjata, mitä teki ja mitä sai aikaan ja järjestelmästä sitten katsotaan tilastoa, että menikö niin. Kellokortti on kännykässä ja synkronoitu tietokoneen kanssa eli jos tulet töihin etkä avaa konetta, vaikka kännykkään näpyttelit koodit, niin tulee seurantaohjelmasta huomautus, että mitä teit, kun et ole verkossa.
Heh :) Meillä jos olisi älykännykät, tehostuisi työajan käyttö paljon. Työ on liikkuvaa, ja mm. työaikaleimaukset joutuu tekemään erillisen pyynnön kautta, kun esim palaveriin kotoa suoraan mennessään ei voi reaaliaikaisesti leimausta tehdä. Kalenterivaraukset, yhteystietojen haku, pöytäkirjojen yms. tsekkaus, sähköposti jne. jne.
Että kyllä. Puhutaan vuodesta 2106 ja säästämisestä.
No tuo koko ketjun eka kommentoija sanoi kännykällä hoitelevansa kellokortin ja se synkronoi puhelimen kanssa, joten tuskin mikään ihan peruskännykkä sitä tekee...
Vierailija kirjoitti:
Simo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut sanaa etätyö? Joissakin valtion virastoissa noitä saa pitää peräti 8 päivää kuukaudessa.
Etkö osaa lukea? Sinäkin virkamiehenä valtiolla siis.
Juurihan todettiin, että te laiskat kuhnurit ette osaa tehdä niitä. Töitä siis. Etänä tai paikalla. Ihan sama miten monta niitä päiviä tai kuika paljon töitä on, jos ei tekeminen tyhjästä lisäänny.
Mutta vaikeahan se on kauhalla ammentaa, jos on lusikalla saanut.
Voi hurja, miten kateellinen olet jostain valtion pienipalkkaisesta virasta. Hanki elämä, niin ei tarvitse kadehtia muita.
Ei tartte. Hankkia elämää. On jo.
Laiska majuri saa yli 4200 tekemättä mitään tai tekemällä ei mitään etänä. Kyllä mua vituttais, jos ois pienempi palkka.
Vierailija kirjoitti:
Joo aika pienet on. 2014:
Puolustusvoimien upseerien veronalaisten kokonaisansioiden vertailu vuosilta 2014 verotettavat vuositulot keskiarvot:
Ltn 44 355
Ylil 50 040
Kapt 59 960
Maj 67 684
Evl 77 489
Ev 86 632
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykännykän saa alle 50 eurolla. Ja miten se virkamies pystyisi olemaan 24/7 tavoitettavissa, jos ei ole sähköpostia aina mukana? Ei sitä vaadita, mutta koska saa älypuhelimen, on sen jälkeen tehtävä töitä myös vapaalla.
Sorjonen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että kyllä. Puhutaan vuodesta 2106 ja säästämisestä.No tuo koko ketjun eka kommentoija sanoi kännykällä hoitelevansa kellokortin ja se synkronoi puhelimen kanssa, joten tuskin mikään ihan peruskännykkä sitä tekee...
Halvin älypuhelin maksaa noin 30 e. Ei se nyt hurjalta sijoitukselta vaikuta. Valtiolle ei ostella kännyköitä yksittäin.
Vierailija kirjoitti:
[
Älykännykän saa alle 50 eurolla. Ja miten se virkamies pystyisi olemaan 24/7 tavoitettavissa, jos ei ole sähköpostia aina mukana? Ei sitä vaadita, mutta koska saa älypuhelimen, on sen jälkeen tehtävä töitä myös vapaalla.
Ei kai ne mitään osta, vuokralaitteita kalliilla käyttävät, laske kuukausivuokra, tietoturva sun muut hallinnolliset härpäkkeet kuussa , niin ei ole ihan pieniä summia. Vaikka olisi vaan joka toisella Veli Virkamiehellä. Ja sun verorahoilla!
Valtion virkamiehillä on kovemmat palkat kuin yksityisellä! Uusien tilastojen mukaan palkat menee:
1. Valtio miehet
2. Yksityinen miehet
3. Valtio naiset
4. Kunta miehet
5. Yksityinen naiset
6. Kunta naiset
Vierailija kirjoitti:
Niin ja palkattiin sitten niitä sihteereitä. Siirtelemään lomakkeita paperittomissa toimistoissa.
Sihteerit on tehostettu hiiteen aikoja sitten. Kallispalkkaiset asiantuntijat hoitelevat sihteerintyöt omien töidensä ohella. Ihan älyttömän tehokasta. NOT.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja palkattiin sitten niitä sihteereitä. Siirtelemään lomakkeita paperittomissa toimistoissa.
Sihteerit on tehostettu hiiteen aikoja sitten. Kallispalkkaiset asiantuntijat hoitelevat sihteerintyöt omien töidensä ohella. Ihan älyttömän tehokasta. NOT.
Kyllä vaan meillä sihteeriköt on edelleen hommissa, sitten niille on keksitty erilaisia nimikkeitä. Mutta samaa tekevät, eli eivät mitään.
Me saimme valita virkapuhelimeksi Samsung A5 tai iPhone, eli ei ihan halvimmasta päästä ole, liisatut laitteet.
Mikä tossa kännykkäasiassa niin hiertää muita? Itse kun olin kesäduunissa valtiolla niin ei siellä ollut enää lankapuhelimia vaan oli siirrytty kännyköihin työpuhelimina. Helpottaa kummasti etätöiden tekemistä ym. Mikä tossa on niin outoa? On teillä varmaan yksityiselläkin jotku puhelimet jos ootte työssä missä pitää olla yhteyksissä muihin? Kesätyöntekijänä sain käyttööni jonkun halpislumian. Vakkareilla oli vähän paremmat lumiat että kestäiskin kauemmin. Tästä on pari vuotta aikaa.
Valtiolla kirjoitti:
Kyllä on kellokortti mutta minä teen paljon kotona etätöitä. Lisäksi osa tekee koko viikon työt etukäteen neljässä päivässä ja pitävät esim pe aina vapaata
toreihinsa
No jos tekevätkerkeävät tekemään viikon työt 4:ssä päivässä, niin otetaan niiltä perjantain palkka pois. Johan tulevat joutuisaan takaisin istumaan konttuuriinsa. Ja taas säästettiin.
Viikon paras!
Kiroan Kiekun alimpaan helvettiin. Toisaalta meneehän se työaika tässäkin kun kirjailee sinne, että mitä milloinkin tekee ja minkä aikaa. Ennen saatoin tehdä sitä, mihin minut palkattiin, nyt etsin koodeja, millä minkäkin tehtävän ja kohdennuksen saan tehtyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tossa kännykkäasiassa niin hiertää muita? Itse kun olin kesäduunissa valtiolla niin ei siellä ollut enää lankapuhelimia vaan oli siirrytty kännyköihin työpuhelimina. Helpottaa kummasti etätöiden tekemistä ym. Mikä tossa on niin outoa? On teillä varmaan yksityiselläkin jotku puhelimet jos ootte työssä missä pitää olla yhteyksissä muihin? Kesätyöntekijänä sain käyttööni jonkun halpislumian. Vakkareilla oli vähän paremmat lumiat että kestäiskin kauemmin. Tästä on pari vuotta aikaa.
Mua ihmetyttää mihin tarvitaan työnantajan puhelimia ja liittymiä, kun jo etätöitä tehdään työnantajan kannettavalla... Mutta tää koko keskustelu lähti kai työajasta ja sen seurannasta...
Siis miksi valtion virkamiehellä ei olisi älypuhelinta vuonna2016? :D kyllä meillä ainakin kaikilla on, eikä työnteosta tulisi enää mitään millään lankapuhelimella tai jollain "peruskännykällä"(onko sellaisia edes enää olemassa?)
BennyHilly kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää mihin tarvitaan työnantajan puhelimia ja liittymiä, kun jo etätöitä tehdään työnantajan kannettavalla... Mutta tää koko keskustelu lähti kai työajasta ja sen seurannasta...
Eli pitäisikö töitä tehdä siis omaan laskuun, omilla henkilökohtaisilla välineillä? Ostaako esim. Sairaanhoitaja itse neulat joilla asiakkailta ottaa näytteitä tai ostaako jokainen kaupan kassa oman kassalippaan jota työssään käyttää? Niin, miksi valtion virkamies ei silloin saisi saada työnantajalta asianmukaisia välineitä eli älypuhelinta ja kannettavaa?
BennyHilly kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti noin yksinkertainen? Mihin kirvesmies tarvitsee nauloja kun sillä on jo työnantajan vasara?
toreihinsa
No jos tekevätkerkeävät tekemään viikon työt 4:ssä päivässä, niin otetaan niiltä perjantain palkka pois. Johan tulevat joutuisaan takaisin istumaan konttuuriinsa. Ja taas säästettiin.