Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä oli ensimmäinen suuronnettomuus tai muu katastrofi jonka muistat varmuudella?

Vierailija
17.01.2017 |

Ei vain siitä, että olet jo ollut olemassa ja siitä on puhuttu. Muistat tapauksen oikeasti. Minä muistan Lapuan patruunantehtaan räjähdyksen 1976.

Kommentit (432)

Vierailija
61/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jyväskylän junaturma tai Estonia en muista kumpi oli ensin.

Estonia oli ennen Jyväskylän tapahtumaa.

Vierailija
62/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobyl. Oltiin muutama päivä sisällä. Ulos sai mennä laskeuman takia vain kumisissa sadevaatteissa ja äiti kielsi menemästä hiekkalaatikolle ennenkuin hiekka oli vaihdettu.

Estonia iski kovenpaa, olin koululainen ja seurasin uutisia tauotta. Minusta toimittajat käyttäytyivät tosi oudosti. Metsästivät merestä pelastettuja ja työnsivät mikrofonin naamaan kiinni. Miltä nyt tuntuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

John F. Kennedyn mutta 1963. Tosin en ollut paikan päällä, mutta muistan kun sisko herätti. Näin sieluni silmin kullatut hevosvaunut ja kullatun kruunun Johnin päässä kallellaan.

Vierailija
64/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se helikopteri putosi ihmisjoukkoon Hämeenlinnassa ja roottorit silpoivat ihmisiä viipaleiksi. Jotakin kasari aikaa oli.

Itse en ollut aiemmin tästä kuullut mutta katsoin Wikipediasta että tapahtui 6.5.1984 ja tunnetaan nimellä Ahveniston helikopterionnettomuus. En ollut syntynytkään itse silloin.

Tässä video onnettomuudesta.

Hiroshiman atomipommin pudotus. En tosin ollut syntynytkään silloin...

Vierailija
65/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonian uppoaminen. Oli todella raskas juttu käsitellä herkälle 14-vuotiaalle. Kaikki ne uutiskuvat ja miten aikuiset puhuivat asiasta.

Vierailija
66/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC-iskut.

Vierailija
67/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kirjoitti:

Kennedyn murhan muistan minäkin. Olin 7-vuotias.

Muistan myös, olin kahdeksan.

Vierailija
68/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, en tiedä oliko Neuvostoliiton hajoaminen sellainen tai Samettivallankumous, mutta ne muistan, että jännitti jotenkin kun niistä uutisissa jauhettiin.

Estonia sitten se suuri juttu oli.

Vierailija
69/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapuan.

Vierailija
70/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

WTC-iskuista on jonkinlainen muistikuva, mutta ensimmäinen kunnolla järkyttänyt ja mieleenpainunut tapahtuma oli Konginkankaan bussiturma, olin 10-vuotias ja olimme lähdössä luokkaretkelle bussilla seuraavalla viikolla, moni meistä alkoi pelätä lähtöä.

Vierailija
71/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en tiedä oliko Neuvostoliiton hajoaminen sellainen tai Samettivallankumous, mutta ne muistan, että jännitti jotenkin kun niistä uutisissa jauhettiin.

Estonia sitten se suuri juttu oli.

Ja Tsernobylin muistan tietenkin.

Vierailija
72/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munchenin kesäolympialaiset 1972.

Vierailija
73/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla kuin ap:lla. Olin 11. 

Vierailija
74/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estonia täälläkin, olin yläasteella. Tsernobylistä en jostain syystä muista yhtään mitään, liekö minut pidetty uutispimennossa vaikka olin alaluokilla koulussa jo...

Vierailija
75/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin panttivankidraama. Ei kai se nyt mikään suuronnettomuus ollut mutta jäänyt mieleen kun siitä oli paljon uutisissa. Olin alun toisella kymmentä silloin.

Vierailija
76/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtc-isku. Mulla oli synttärit tulossa ja innoissaan olisin halunnut kertoa ideoistani tuleviin juhliin, mutta vanhemmat vaan tuijottivat televisiota hiljaisina. Eihän sitä pieni lapsi tajunnut, mitä oli tapahtunu.

Vierailija
77/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AIDS. En ymmärtänyt mistä oli kyse mutta muistan uutislähetykset ja isot neljä kirjainta telkkarin ruudulla. Se pelotti.

Oliko joskus 2000-luvun paikkeilla Aasiassa jokin paha HIV-epidemia? Miksihän siitä aina uutisoitiin AIDS:ina eikä HIV:inä. Ja kuinka paha se oikein oli, kun siitä oli uutisissa paljon? Vaikeaa löytää, miksi siitä silloin niin kohistiin. Ehkä samoihin aikoihin tai myöhemmin oli myös hullun lehmän tautia. 

Vierailija
78/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaninpäivän tsunami. Olin vähän vajaa 8-vuotias.

Vierailija
79/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tshernobyl.

Vierailija
80/432 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Konginkankaan bussiturman, mutta en muista Tapaninpäivän Tsunamia, vaikka molemmat ovat tapahtuneet samana vuonna ja noista jälkimmäinen on paljon isompi tapahtuma.