Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla näitä piirteitä? Seksin myöhään aloittaneet/aloittavat ovat muita älykkäämpiä.

Vierailija
17.01.2017 |

Iltasanomissa juttua älykkyydestä. Siinä sanottiin, että seksin myöhään aloittaneet olivat älykkäämpiä, kuin ne jotka ovat aloittaneet kyseisin "harrastuksen" aikaisin. Myös pussailu ja kädestä pitäminen on aloitettu myöhemmin. Taidampa olla samaa mieltä

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuun sopivat noista luetelluista asioista kaikki paitsi se kissajuttu. Tiedän myös olevani älykäs. Näillä asioilla ei kuitenkaan ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mistä tiedät olevasi älykäs? 90% ihmisistä ajattelee olevansa tavallista älykkäämpiä. On siis hyvä todennäköisyys, että et ole erityisen älykäs.

Heh, keskustelupalstan vakivastaushan se siinä. Sanotaan nyt vaikka niin, että Mensa tietää ja minä vain luulen. :)

Vierailija
22/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt selvää, että yhdenyönjuttuja harrastamattomat ajattelevat elämää järjen kautta, kun taas seksiä joka paikassa jylläävät kulkevat impulssien, eläimellisten vaistojen ja himojen perässä.

Toki, mutta temperamentti ja aivokapasiteetti eivät ole sama asia. On monia historiallisia esimerkkejä älykkäistä ihmisistä, jotka eivät tämän sinun terminologiasi mukaan olleet järkeviä. Järkevyys on kulttuurissa subjektiivista, mutta älykkyys usein ei, sillä se on tiettyä kapasiteettia, kun taas järkevyys on ennemmin itsehillintää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuun sopivat noista luetelluista asioista kaikki paitsi se kissajuttu. Tiedän myös olevani älykäs. Näillä asioilla ei kuitenkaan ole välttämättä mitään tekemistä toistensa kanssa.

Mistä tiedät olevasi älykäs? 90% ihmisistä ajattelee olevansa tavallista älykkäämpiä. On siis hyvä todennäköisyys, että et ole erityisen älykäs.

Heh, keskustelupalstan vakivastaushan se siinä. Sanotaan nyt vaikka niin, että Mensa tietää ja minä vain luulen. :)

Täällä on siis jo 3 mensalaista keskustelussa. Melkoinen tilastoihme!

Vierailija
24/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivikissaäiti kirjoitti:

Minulla oli nuo kaikki paitsi se, että saan muut nauramaan helposti. Tai joskus saan, vaikken tarkoita, mutta siinä ei ehkä tarkoitettu sitä.

Hämmensin myös kerran palstalla kyörätä-sanalla. Moni ei tiennyt mitä se tarkoittaa.

Mies kyörää kiviä.

Vierailija
25/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen testatusti älykäs (Mensan testin mukaan älykkäämpi kuin 99,6% testatuista), mutta noiden listattujen piirteiden osalta vain sotkuisuus ja aamu-unisuus pätee.

Sotkuisuus: Joo, olen aina ollut epäjärjestelmällinen sottapytty.

Saat ihmiset nauramaan: No ei todellakaan, enkä edes ymmärrä huumoria. Olen patamusta tosikko.

Nukut aamulla myöhään: Kyllä, viikonloppuisin ja lomalla iltapäivään asti, ja menen klo 4-5 aamuyöstä nukkumaan.

Aloitit seksin myöhään: Ei, murrosikä iski jo 13-vuotiaana päälle valtavalla kiimalla, ja siinä iässä tuli yläasteemme lähellä olevan amiksen maalarilinjan pojan kanssa neitsyys menetettyä.

Murehdit tiettyjä asioita: En ole ollenkaan murehtijatyyppiä. Elän huolettomana hetkessä.

Olet kissaihminen: En ole, vaan koiraihminen. Mulla on kennelnimikin ja olen kasvattanut koiria.

Vierailija
26/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi tosiaan kissoista kiinnostuneet ihmiset osuvat lukemaan kissaketjuja ja mopopojat päätyvät kimppaan mopojaan rassaamaan. Minun lapsuudenkodissani on muuten useampia Mensan testaamia, ja minä olen heistä vähiten älykäs. :)

Vierailija
27/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hauskaa, kun IS tai IL aika ajoin julkaisee näitä ja ihmiset ryntäävät lukemaan. Vaikka olisi, kuinka päässyt amiksen vain hätäisesti läpi ja ei osaisi alkeellisimpiakaan yhteenlaskuja, niin kummasti tulee fiksumpi fiilis, kun lukee, että kissanomistajana on jotenkin automaattisesti fiksumpi. Jep jep.

Vierailija
28/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännästi tosiaan kissoista kiinnostuneet ihmiset osuvat lukemaan kissaketjuja ja mopopojat päätyvät kimppaan mopojaan rassaamaan. Minun lapsuudenkodissani on muuten useampia Mensan testaamia, ja minä olen heistä vähiten älykäs. :)

Hyvät teille, jos näin on. Ja tosiaan aika moni kuvittelee olevansa älykäs, joten silloin tänne tulee paljon mensalaisia ja "mensalaisia". Aihe on tällä hetkellä IS:n luetuimpia artikkeleita valtakunnallisesti.

Vierailija
29/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisin seksiä harrastanut voi sitten aikuisena keskittyä muihin mielenkiinnon aiheisiin. Monet joille seksin saaminen on vaikeaa ajattelevat aikuisina seksiä enemmän ja heidän on myös ehkä vaikeampi nähdä asiaa valinnan vapautena. Esim on todennäköisempää pettää kumppania jos olisi halunnut ennen suhteen aloittamista useampia kokemuksia. Minusta on parempi jos ne virheet on jo tehty aikaisin, jos ovat tullakseen. Ihmisuihteista oppii peilamaan itseään.

Oma mielipide ja peilailun tulos kun olen muita seurannut. Minusta älykkyys pitää osata yhdistää aiheeseen mitä on älykäs seksin harrastaminen eikä yleistää että seksin harrastaminen on pois älykkyydestä. Sanoisin että yleistäminen on aina epätieteellistä.

Jos se toimii sinulle on silloin sinun kannaltasi älykkäin ratkaisu.

Vierailija
30/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteenä on tosiaan Dailymail :D

Ihan mielenkiintoinen teoria älyn ja seksin yhteydestä. Tässä tosiaan oli yhteys oppimisen ja sanallisen kyvykkyyden sekä seksin myöhään aloittamisen kanssa. Veikkaisin, että tässä korostuvat enemmän amerikkalaisen yhteiskunnan roolit (mitä tekevät nörtit vs. mitä tekevät suositut) kuin varsinaisesti seksin harrastamiseen liittyvät vietit, mutten ole lukenut tutkimusta, joten vaikea sanoa siihen juuta tai jaata.

Itse aloitin seksin harrastamisen 14-vuotiaana ja kuulun Mensaan, mutta olen kyllä siellä porukasta havainnut, että suurin osa on seksielämän suhteen hyvin erilaisia kuin minä. Itselläni älykkyys ehkä liittyy myös siihen, etten juurikaan välitä normien rikkomisesta, jos omalla toiminnallaan ei satuta muita. Pidän esimerkiksi jopa hiukan typeränä siitä huolehtimista, että mitä muut ajattelisivat minusta. Kaikki muut Iltasanomien listan kohdat täyttyivät kyllä omalla kohdallani olen sotkuinen, työskentelen viihdeteollisuudessa, nukun myöhään, murehdin maailman tulevaisuutta ja minulla on kissa.

Täällä voit muuten testata oman sanavarastosi, jos kiinnostaa. Tämä siis se, mikä liittyi seksin myöhään aloittamiseen, joka tuki laajaa sanavarastoa ja yhtä älykkyyden piirrettä: http://testyourvocab.com/

Hyvä testitulos ulkomaalaiselle on yli 9.000 sanaa. Aina voi huijata, mutta periaatteessa sinun ei pitäisi klikata tietäväsi sanaa ellet tiedä sille synonyymia tai suomennosta. Onnea matkaan!

HAHAHAHAHAHAHA. Oikeasti kukaan joika oikeasti kuuluu Mensaan ei kirjoittele tänne + jos olisit oikeasti niin fiksu, että mensassa olet, et aloittaisi seksin harrastamista noin nuorena. Good try. 

Vierailija
31/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka väittävät olevansa mensassa ovat varmaan niitä, jotka ovat tehneet netissä testejä ja nytten ovat ihan sitä mieltä, että kuuluvat mensaan. 

Vierailija
32/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisin seksiä harrastanut voi sitten aikuisena keskittyä muihin mielenkiinnon aiheisiin. Monet joille seksin saaminen on vaikeaa ajattelevat aikuisina seksiä enemmän ja heidän on myös ehkä vaikeampi nähdä asiaa valinnan vapautena. Esim on todennäköisempää pettää kumppania jos olisi halunnut ennen suhteen aloittamista useampia kokemuksia. Minusta on parempi jos ne virheet on jo tehty aikaisin, jos ovat tullakseen. Ihmisuihteista oppii peilamaan itseään.

Oma mielipide ja peilailun tulos kun olen muita seurannut. Minusta älykkyys pitää osata yhdistää aiheeseen mitä on älykäs seksin harrastaminen eikä yleistää että seksin harrastaminen on pois älykkyydestä. Sanoisin että yleistäminen on aina epätieteellistä.

Ja väittämäsi perustuu mihin tutkimukseen, vai pelkästään omaan tilanteeseesi jossa et kye ajattelemaan muuta, kuin seksiä? Tai omaan mielipiteeseesi? 

Vierailija
33/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja väittämäsi perustuu mihin tutkimukseen, vai pelkästään omaan tilanteeseesi jossa et kye ajattelemaan muuta, kuin seksiä? Tai omaan mielipiteeseesi? 

Että jos se toimii sinulle, niin silloin se on sinulle oikea valinta vai? En ymmärrä kysymystäsi, mikä siinä on mielestäsi pielessä. Typerämpää on toimia niin että siitä on haittaa itselle.

Vierailija
34/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että jos se toimii sinulle, niin silloin se on sinulle oikea valinta vai? En ymmärrä kysymystäsi, mikä siinä on mielestäsi pielessä. Typerämpää on toimia niin että siitä on haittaa itselle.

Mielestäni kysymys on hyvin selkeä, mutta vastauksesi siis on, että jos sinä et olisi aikaisin harrastanut seksiä, et olisi kyennyt elämään kuin normaali ihminen ja olisit ollut pettäjätyyppi jos et näin olisi tehnyt. Mielenkiintoista. 

Vierailija
35/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti samaa mieltä tuosta ettei heti hyppää sänkyyn kun mieli tekee. Tai ehkäpä älykkäämmillä on muut asiat enemmän mielessä kuin perusvietit. Se ei tietenkään tarkoita että on aseksuaali vaan harkitsevampi.

Olen älykäs nainen ja ainoa syy miksi aloitin seksin melko myöhään on se, että olin niin itsetietoinen ja estoinen, etten vaan pystynyt. Kysyntää olisi ollut, samoin kuin halua omalta puoleltani, mutta ylikehittynyt ego ei antanut myöten.

Vierailija
36/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kysymys on hyvin selkeä, mutta vastauksesi siis on, että jos sinä et olisi aikaisin harrastanut seksiä, et olisi kyennyt elämään kuin normaali ihminen ja olisit ollut pettäjätyyppi jos et näin olisi tehnyt. Mielenkiintoista. 

Valoitatko hiememan sitä ensimmäistä kysymystäsi että mitä et tarkalleen ymmärtänyt?? Mikä tarkalleen oli pielessä? Sitten voimme palata muuhun lukemisen ymmärtämiseesi. Kiitos. 

Vierailija
37/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko pätee ehkä enintään silloin kun on kyse naisista, miehet heittäytyisi sänkyyn naisen kanssa heti kun se olisi mahdollista, oli älykkyys mitä tahansa. Miehet jotka on pitkään neitsyitä ovat sitä siksi etteivät kykene sosialisoimaan naisten kanssa/vaikeasti ujoja yms.

Vierailija
38/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ei tosiaan liittynyt seksiin vaan sanavaraston laajuuteen. Tässä yksi suomalainen testi, joka ei ole kovinkaan kattava. Yleensä paljon kirjoja lukevilla on laaja sanavarasto, joten tiedätte siis varmasti ilman testejäkin, että täyttyykö teillä älykkyyden mittari tällä indikaattorilla. Seksi elämä voi olla vilkas tai olematon, koska lähinnä tuon tutkimuksen tulokset liittyivät amerikkalaiseen elämäntyyliin. Seksielämän perusteella on silti hankala päätellä sanavarastoa vaan se onnistuu edelleen parhaiten testaamalla:

https://www.arealme.com/sanavaraston-laajuus-testi/fi/?ag

Jos jollain on parempi testi, niin linkatkaa.

Sanavaraston laajuus korreloi todennäköisesti paljon voimakkaammin älykkyyden kanssa englanninkielisillä kuin suomenkielisillä siitä yksinkertaisesta syystä, että englanninpuhujat tarvitsevat n. 30 000 sanan sanavaraston selvitäkseen akateemisista opinnoista, kun taas suomenkielisille riittä alle 10 000 sanan sanavarasto. Englanti on myös eksponentiaalisesti vaikeampi kieli oppia, koska lainasanoja on aivan valtavasti eikä morfologiasta yleensä mitään apua.

Vierailija
39/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako "mensalainen" mielestäsi sitä, joka on käynyt Mensan testeissä, vai sitä, joka on saanut niistä jäsenyyteen riittävän tuloksen ja liittynyt jäseneksi?

Vierailija
40/80 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikko pätee ehkä enintään silloin kun on kyse naisista, miehet heittäytyisi sänkyyn naisen kanssa heti kun se olisi mahdollista, oli älykkyys mitä tahansa. Miehet jotka on pitkään neitsyitä ovat sitä siksi etteivät kykene sosialisoimaan naisten kanssa/vaikeasti ujoja yms.

Miksi miehet jotenkin luulevat olevansa syyntakeettomia hormonitoimintansa takia? Naisia on syyllistetty ja pidetty vähä-älyisinä juuri heidän luontaisten vaistojen ja hormonitoimintansa vuoksi. Miehen vietin vuoksi mies ei koskaan voi olla täysin rationaalinen. Miehet ovat niin vietävissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi