Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannustan kaikkia lopettamaan huutokauppakeisarin katsominen

Vierailija
17.01.2017 |

Saadaan se ylimielinen, vanhuksia huijaava pariskunta pois tv.stä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman ohjelman suosiota heidän elantonsa olisi todella tiukassa ja hyvä vaan jotta löytyi heille tälläiinen mahdollisuus.

Katson kun kohdalle sattuu.

Vierailija
22/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa tosiaan, ettei kovinkaan moni halua prosenttikauppaa.  Se on ymmärrettävää, ettei huutokauppaaja sitä suosi, se vaatii enemmän työtä ja toisaalta myös oma tienesti jää usein pienemmäksi.  Mutta joo, itse myyn mieluummin romppeeni itse.  Kaikki keräämäni on listattu ja kuvattu, niiin että vaikka jäisivät lapsillekin, heidän on helpompi myydä ne halutessaan ja he myös tietävät tavaroiden arvon.

Todennäköisesti Akin ja Helin varastossa seisoo isot määrät "prosenttikauppatavaraa", eivätkä sitä mielellään ota vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Akille pakottaa alihintaan aseella uhaten myymään.. kuka.. ? Ei sitä tuotetta ole pakko myydä, jos Aki maksaa liian vähän. Ohjelma on tullut tiensä päähän, siitä olen samaa mieltä, mutta eipäs nyt aleta yrittäjäpariskuntaa täysin huijareiksi haukkua. Riski pariskunnalle tulee nimenomaan siitä, että ei ole pohjahintoja kuten vaikka itse saat huutonetissä myydessäsi määritellä. Muistelkaapa I-kauden huutokauppahintoja ja verratkaa viimeiseen kauteen. Tappiota tuli silloin ja paljon. No ohjelman myötä ostajat itse nostattivat huutelemalla hintoja (ihan luonnollista), sen takia heillekin voittoja alkoi tulla. Ei siksi, että he möivät tuotteet itse määrittelemillä korkeilla hinnoilla. Vissi ero siinä, miten se hinta ja voitto määräytyi.

Ihan samalla tavalla kauppaa tehdään ruokakaupoissakin. Juuri keskustelin erään viljelijän ja maidontuottajan kanssa. Kaurasta viljelijä saa 14snt/1000kg ja maidontuottajalle se oli 11snt/1000L. Tässä ei nähdä mitään väärää, mutta huutokauppakeisarin toiminnassa nähdään? Kumpi siis riistää ja ketä?

Kaupakäynti nimenomaan perustuu siihen, että halvemmalla ostetaan mitä myydään. Mutta. Vaikka liikevaihto olisi 5 miljoonaa euroa, ei se kerro sitä paljonko tehdään voittoa. Se käteen jäävä osuus saattaa olla miinus 100t€ vaikka liikevaihto kuulostaakin hurjalle.

Vierailija
24/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ehdottomasti, en kyllä yhtään tykkää ihmisistä jotka ei eläkään yhteiskunnan tuilla niinkuin kaikki muut itseään arvostavat. Eiku.

Vierailija
25/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin katsoa ensi kaudellakin. Nakertaako?

Ei, mutta en viitsisi myöntää, edes anonyymisti.

Noh, juntilla juntit huvit, vähä-älyisellä vähät tarpeet. Hyvin sopii sinuun, eikös vaan!? 🤔🤗

Vierailija
26/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollalailla se kauppa toimii. Ei kukaan tee bisnestä sen takia, että voisi antaa ihmisille mahdollisimman halpoja tavaroita saamatta itse hyvää katetta. Kyllä se kate aina pyritään maksimoimaan kaikessa kaupankäynnissä. Ei kannata lähteä yrittäjäksi jos ei tuota tajua. tyhmä on se joka maksaa, ei se joka pyytää. Markkinatalouden kultainen sääntö.

Käsirjoituksen mukaan siinä edetään, hinnatkin sovittu etukäteen.

Täyttä huijausta koko ohjelma alusta loppuun saakka.

Vierailija
27/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa tosiaan, ettei kovinkaan moni halua prosenttikauppaa.  Se on ymmärrettävää, ettei huutokauppaaja sitä suosi, se vaatii enemmän työtä ja toisaalta myös oma tienesti jää usein pienemmäksi.  Mutta joo, itse myyn mieluummin romppeeni itse.  Kaikki keräämäni on listattu ja kuvattu, niiin että vaikka jäisivät lapsillekin, heidän on helpompi myydä ne halutessaan ja he myös tietävät tavaroiden arvon.

Tavaroiden arvoa ei voi tietää, niiden hinta määräytyy markkinoilla!

Aivan, mutta kun seuraa markkinoita, tietää toteutuneiden kauppojen hintatason.

Vierailija
28/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavaroiden arvoa ei voi tietää, niiden hinta määräytyy markkinoilla!

Aivan, mutta kun seuraa markkinoita, tietää toteutuneiden kauppojen hintatason.

Totta tuokin :)

Vierailija
29/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollalailla se kauppa toimii. Ei kukaan tee bisnestä sen takia, että voisi antaa ihmisille mahdollisimman halpoja tavaroita saamatta itse hyvää katetta. Kyllä se kate aina pyritään maksimoimaan kaikessa kaupankäynnissä. Ei kannata lähteä yrittäjäksi jos ei tuota tajua. tyhmä on se joka maksaa, ei se joka pyytää. Markkinatalouden kultainen sääntö.

Aina samat argumentit ja 40 yksinkertaista yläpeukuttamassa... hohhoijaa. Eikö teidän punkerokaupustelijoiden puolustajien olisi korkea aika vaihtaa levyä? Ei "näin homma nyt vaan toimii"-perustelu tee siitä touhusta yhtään vähemmän moraalisesti arveluttavaa. Mutta kun te laholatvat palvotte kaikkea Palsanmäen suusta tulevaa pikkupöksyt kosteina kuin Jumalan sanaa, niin tätä väittelyä lienee turha jatkaa.

Vierailija
30/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista nimeä mutta yksi nainen tuli todella rikkaaksi tuolla tavalla. Oli diagnosoitu add ja masennus, teki hanttihommia kunnes keksi idean. Etsi vintagea ja myi netissä moninkertaisilla hinnoilla.

Vierailija
31/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti Akin ja Helin varastossa seisoo isot määrät "prosenttikauppatavaraa", eivätkä sitä mielellään ota vastaan.

En usko että viitsivät säilyttää tavaroita kovinkaan pitkään. Ja eihän prosenttikauppa tai sen alhainen hinta ole kovin paljoa heiltä pois. Mutta kun he ostavat tavarat, niin kaikki riski on heillä. Ja tietysti ohjelmassa näytetään parhaat palat. Saadaan AP:n kaltaiset ihmiset kateelliseksi. Todellisuudessa isossa osassa kauppoja kate on todella pieni. Asia olisi eri, jos käytettäisiin minimihintaa.

Vierailija
32/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajillehan tuo Akin ja Helin toiminta on reilua kauppaa kun ei ole pohjahintoja. Voi tehdä hyvänkin kaupan kun kilpahuutajia ei osu paikalle. Keisarille ja keisarinnalle taas isompi riski. Monissa huutokaupoissa meklari määrää aloitushinnan, jolloin ostajalle edulliset hinnat on jo etukäteen estetty.

Vierailija
33/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina samat argumentit ja 40 yksinkertaista yläpeukuttamassa... hohhoijaa. Eikö teidän punkerokaupustelijoiden puolustajien olisi korkea aika vaihtaa levyä? Ei "näin homma nyt vaan toimii"-perustelu tee siitä touhusta yhtään vähemmän moraalisesti arveluttavaa. Mutta kun te laholatvat palvotte kaikkea Palsanmäen suusta tulevaa pikkupöksyt kosteina kuin Jumalan sanaa, niin tätä väittelyä lienee turha jatkaa.

No kerro nyt meille pöksyt märkinä Akia kuolaaville, että miten homma pitäisi hoitaa. Maksaa mukisematta se, mitä myyjä pyytää tunnearvolisät huomioiden? Tai jotenkin muuten. Kai sulla on joku moraalisesti kestävä ehdotus käydä huutokauppaa niin että tavaran myyjä on tyytyväinen ja yrittäjät saavat elantonsa.

Noin se yrittäminen todellakin menee. Hyväntekeväisyys yritykset ovat poikkeus, mutta sielläkin palkkatyöntekijät saavat palkkansa, vapaaehtoistyöntekijät hankkivat elantonsa muualta.

Vierailija
34/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä kateellisten maailmaa. Tekee niin tai näin niin aina on joku louskuttamassa leukojaan. Ei ikinä hyvä.

Jos noin paljon ketuttaa kyseisen pariskunnan yritystyö niin olkaa hyvä ja laittakaa kilpaileva firma pystyyn. Siinäpähän koette ja näette todellisuuden.

Vierailija
35/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko huutokauppakeisari kussut sinun muroihin? Täälläkin on esitetty S- ja K-ketjujen tuottajien kusetus. Ja mikä tahansa tavaraa myyvä liike toimii noin. Esimerkiksi vaatekaupassa myyntihinta on 5-6 kertaa tuotteen sisäänostohinta. Silti kukaan ei avaudu täällä.

Mutta sinä voit aloittaa sellaisen hyväntekeväisyyshuutokaupan. Katsotana kuinka kauan homma toimii.

Vierailija
36/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskit ihmiset masentavat kirjoitti:

Jos saavat molemmat laihdutettua -30 kg niin sitten voin vilkaista ohjelmaa.

Ei kun tyhmät masentaa eikä sille edes voi itse tehdä mitään...

Vierailija
37/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko huutokauppakeisari kussut sinun muroihin? Täälläkin on esitetty S- ja K-ketjujen tuottajien kusetus. Ja mikä tahansa tavaraa myyvä liike toimii noin. Esimerkiksi vaatekaupassa myyntihinta on 5-6 kertaa tuotteen sisäänostohinta. Silti kukaan ei avaudu täällä.

Mutta sinä voit aloittaa sellaisen hyväntekeväisyyshuutokaupan. Katsotana kuinka kauan homma toimii.

Paskamäki käärii muhkeat tuohet tv-showstaan ja kehtaa vielä siihen päälle vedättää vanhoja ihmisiä ja painostaa nämä myymään arvoesineensä törkeään alihintaan. Mutta joo, ethän sä tietenkään näe tässä mitään ongelmaa, koska sulla pitää kiirettä olla jatkuvasti lipomassa rakkaan huutokauppakoijarisi persettä. Hyväntekeväisyyshuutokaupoista ei ole kukaan puhunut täällä mitään, mutta joku roti tuossa hommassa pitää jumalauta olla. Ja se että täällä peräsuolipalstalla ei kukaan avaudu S- ja K-ketjujen kusetuksista ei kerro kyllä mistään yhtään mitään.

Vierailija
38/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että yrtityksen pitää tehdä voittoakin? Vai ilmaiseksiko ne ajelee ympäri Suomea kippoja hakemassa? Jokainen voi myydä romunsa itse netissäkin.. Mutta mieluummin antavat toisen myytäväksi. Vaivaa ja työtä siitä syntyy myydä joka kippo itse.

Miksi tavaran myyjän pitää rahoittaa se miten tämä yrittäjä on päättänyt bisneksensä hoitaa? Ethän taloa rakennuttaessakaan varmaan halua maksaa lisämaksua siitä että joku porukka haluaa aloittaa rakentamisen katosta. Normaalisti jos joku menetelmä ei ole riittävän kannattavaa siitä luovutaan. Tässä tehdään yhtä lailla tv-ohjelmaa kuin myydään kippoja ja tavaroiden myyjät kustantavat tämän pitkin maata ajelun kameraryhmän kanssa.

En vastusta sitä miten tämä yrittäjä tekee hommiaan tai tekee tv-ohjelmaa joka on paikoitellen viihdyttävä ja jota monet katsovat, ihmettelen vain tuota perustelua että myyjän on tehtävä omalta kannaltaan huonommat kaupat kun keisarilla on isot kulut.

Ei ihmisten on ole diileihin pakko suostua. Voivat myydä tavaransa vaikka Sepe Pörsänmäelle joka maksaa tavaroista parempaa hintaa, mutta myy ne omalla katteellaan eteenpäin.  Silleen se markkinatalous toimii.

Vierailija
39/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro nyt meille pöksyt märkinä Akia kuolaaville, että miten homma pitäisi hoitaa. Maksaa mukisematta se, mitä myyjä pyytää tunnearvolisät huomioiden? Tai jotenkin muuten. Kai sulla on joku moraalisesti kestävä ehdotus käydä huutokauppaa niin että tavaran myyjä on tyytyväinen ja yrittäjät saavat elantonsa.

Noin se yrittäminen todellakin menee. Hyväntekeväisyys yritykset ovat poikkeus, mutta sielläkin palkkatyöntekijät saavat palkkansa, vapaaehtoistyöntekijät hankkivat elantonsa muualta.

Ei vittu mä en kestä... mistä teitä urpoja oikein sikiää? En mä jaksa selittää asiaa joka saatanan jannulle erikseen joka vitun kerta kun tää ketju pyörii täällä. Mut joo, ei kai voi kauhalla vaatia kun on teelusikalla annettu.

Vierailija
40/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi pitäisi ehdottomasti saada takaisin sarjaan. Aki kohteli häntä aivan asiattomalla tavalla. Ehdotan erikoisjaksoa, jossa Kirsi ottaa meklarin pestin hoitaakseen ja Aki ja Heli joutuvat Helsingin myyjiksi yhdeksi päiväksi. Stadilainen pärjää missä vaan, olisi helppo nakki Kirsille.