Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten harjoittelupaikoissa kuuluu käyttäytyä?

Vierailija
17.01.2017 |

Jos on vaikka toimistossa harjoittelussa.
Vakkari on vanhempi nainen ja hiljainen.
Istuu omalla paikalla, koneella ja minä pöydän toisella puolella.
Antaa välillä 'pikkuhommia'.

Kuuluuko mun hätyytellä ja kysellä kokoajan mitä Seuraavaksi vai vaan odottaa että milloin raskii antaa jonkun oman homman mulle.
Kehtaanko pyytää omaa konetta? Vai kuuluisiko niiden antaa minulle, jos niin kokisivat.

Jos pitää olla oma-aloitteinen. Mitä se tarkoittaa? En voi ominpäin mennä hänen kansioitakaan tutkimaan.

Olen aivan hukassa!

Ja jos vastapuoli on hiljainen niin heijastan häntä ja olen itsekin.
Jos taas räiskyvä ja eloisa, olen itsekin.

Olen alta 30v. En siis mikään teini silti enää.ei ole kauheasti kokemusta tämmöisistä 'istumatöistä'.

Ja kuinka sosiaalinen 'kannattaa olla'. Ei sitäkään katsota hyvällä jos jokaisen luona käyt juttua jauhaan.
Ja myös toinen ääripää ei ole hyvä.

Onko mitään käsikirjaa tämmösiin.

Saa auttaa, kiitos.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt , mitä voisit tehdä seuraavaksi. "Ole oma-aloitteinen" kehotus ei oikein riitä perehdytykseksi. Kai olet jo saanut kunnollisen perehdytyksen, mitä paikkasi harjoittelijan tehtäviin kuuluu ja mitä sinulta odotetaan? Jos et, vaadi sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa, että sulle saa antaa lisää hommia, kun niitä ilmaantuu ja annat sitten toiselle työrauhan. Onko teillä mitään sisäistä ohjeistusta mihin voit tutustua (esim. miten tulee käyttäytyä, kun sairastuu yms.)? Voithan myös kysyä sopivassa tilanteessa, onko noissa kansioissa sellaista mitä tarvitset työssäsi ja tutustua niihin itsekseni jo nyt.

Oma-aloitteisuutta on tääkin, kun kyselet muilta neuvoja :)

Vierailija
4/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjoittelussa oma-aloitteisuus on sitäkin, että juuri kyselet mitä voit tehdä, etkä pyörittele peukaloita ja odota sinulle annettavan tehtävää valmiiksi. Voi myös kysellä "voisinko tehdä homman x?"

Luvatta et voi mennä mitään penkomaan tai omin päin ensin varmistamatta mitään suurta tekemään. Olet kuitenkin ohjaajan vastuulla oleva harjoittelija, et vielä oikea työntekijä.

Vierailija
5/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheliaista ja äänekkäistä yleensä tykätään, joten anna palaa ja ole räväkkä.

Vierailija
6/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näy ja kuulu, ole hyvä tyyppi. Sellaiset ihmiset yleensä muistetaan ja palkataan jatkossa töihin.

Vierailija
7/7 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka toimistossa harjoittelussa.

Vakkari on vanhempi nainen ja hiljainen.

Istuu omalla paikalla, koneella ja minä pöydän toisella puolella.

Antaa välillä 'pikkuhommia'.

Kuuluuko mun hätyytellä ja kysellä kokoajan mitä Seuraavaksi vai vaan odottaa että milloin raskii antaa jonkun oman homman mulle.

Kehtaanko pyytää omaa konetta? Vai kuuluisiko niiden antaa minulle, jos niin kokisivat.

Jos pitää olla oma-aloitteinen. Mitä se tarkoittaa? En voi ominpäin mennä hänen kansioitakaan tutkimaan.

Olen aivan hukassa!

Ja jos vastapuoli on hiljainen niin heijastan häntä ja olen itsekin.

Jos taas räiskyvä ja eloisa, olen itsekin.

Olen alta 30v. En siis mikään teini silti enää.ei ole kauheasti kokemusta tämmöisistä 'istumatöistä'.

Ja kuinka sosiaalinen 'kannattaa olla'. Ei sitäkään katsota hyvällä jos jokaisen luona käyt juttua jauhaan.

Ja myös toinen ääripää ei ole hyvä.

Onko mitään käsikirjaa tämmösiin.

Saa auttaa, kiitos.

- No tietysti kuuluu hätyytellä, ei kait sulle perseellään istumisesta makseta. Jos vakkari ei haluaisi häntä hätyyteltävän, niin kait antaisi koko päivän taskit samalla kertaa.

- No tietysti pyydät omaa konetta ja ne joko antavat sen sulle tai eivät. Mitä helvetin kehtaamista siinä on?

- Oma-aloitteinen meinaa juuri sitä että kun hommat loppuu, niin etsit itsellesi lisää etkä istu perseelläsi ja odota että joku vakkari tulee kyselemään tarviitko hommaa.

Mä en ymmärrä miksi naisten pitää tehdä yksinkertaisista asioista niin saatanan vaikeita.