Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannustan kaikkia lopettamaan huutokauppakeisarin katsominen

Vierailija
17.01.2017 |

Saadaan se ylimielinen, vanhuksia huijaava pariskunta pois tv.stä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö se sarja jatkuu? 

Olen monta kertaa myös kirjoittanut tästä huutokauppahärskiydestä. Aina tarjotaan puolet ja tingitään ja tingitään, vaikka hyvin tiedetään että myyntihinta on moninkertainen. Telkkarissa tietysti onnistuu, kun myyjät saavat viisi minuuttiaan julkisuudessa, eivätkä ostajat ole köyhiä eikä kipeitä, kun saavat myös naamansa töllöön. Puistattaa ajatuskin pikku kuparipannusta nimikirjoituksilla. 

Vierailija
2/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaava? Ei taida sulla olla mitään käsitystä kaupankäynnin realiteeteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö se sarja jatkuu? 

Olen monta kertaa myös kirjoittanut tästä huutokauppahärskiydestä. Aina tarjotaan puolet ja tingitään ja tingitään, vaikka hyvin tiedetään että myyntihinta on moninkertainen. Telkkarissa tietysti onnistuu, kun myyjät saavat viisi minuuttiaan julkisuudessa, eivätkä ostajat ole köyhiä eikä kipeitä, kun saavat myös naamansa töllöön. Puistattaa ajatuskin pikku kuparipannusta nimikirjoituksilla. 

uusia jaksoja kuulemma taas tulossa.

Vierailija
4/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten huijaa? Ei kenkään ole pakko heille myydä mitään?

Vierailija
5/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin katsoa ensi kaudellakin. Nakertaako?

Vierailija
6/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollalailla se kauppa toimii. Ei kukaan tee bisnestä sen takia, että voisi antaa ihmisille mahdollisimman halpoja tavaroita saamatta itse hyvää katetta. Kyllä se kate aina pyritään maksimoimaan kaikessa kaupankäynnissä. Ei kannata lähteä yrittäjäksi jos ei tuota tajua. tyhmä on se joka maksaa, ei se joka pyytää. Markkinatalouden kultainen sääntö.

Vierailija
7/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että yrtityksen pitää tehdä voittoakin? Vai ilmaiseksiko ne ajelee ympäri Suomea kippoja hakemassa? Jokainen voi myydä romunsa itse netissäkin.. Mutta mieluummin antavat toisen myytäväksi. Vaivaa ja työtä siitä syntyy myydä joka kippo itse.

Vierailija
8/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioilla on puolensa. On aikaavievää myydä käytettyä tavaraa, oli se millaista vintagea tai designia tahansa. Ihmisillä on usein ylikorostunut käsitys kamojensa arvosta, mutta silti halvallahan Aki yrittää aina ne kamat saada. Ihan sama onko pöydässä tavaraa tonnin tai kolmen tonnin edestä - siitä tarjotaan se 150e.

Vierailija
9/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti pysty. Kun en ole vielä aloittanut sen katsomistakaan. Enkä aloita.

Vierailija
10/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saavat molemmat laihdutettua -30 kg niin sitten voin vilkaista ohjelmaa.

Vierailija
11/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huijaava? Ei taida sulla olla mitään käsitystä kaupankäynnin realiteeteista.

Hän tarkoittaa, että Keisarin tulisi ostaa kalliilla ja vastaavasti myydä halvalla. Stallarin universumissa tuolla logiikalla voittaa.

Vierailija
12/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että yrtityksen pitää tehdä voittoakin? Vai ilmaiseksiko ne ajelee ympäri Suomea kippoja hakemassa? Jokainen voi myydä romunsa itse netissäkin.. Mutta mieluummin antavat toisen myytäväksi. Vaivaa ja työtä siitä syntyy myydä joka kippo itse.

Miksi tavaran myyjän pitää rahoittaa se miten tämä yrittäjä on päättänyt bisneksensä hoitaa? Ethän taloa rakennuttaessakaan varmaan halua maksaa lisämaksua siitä että joku porukka haluaa aloittaa rakentamisen katosta. Normaalisti jos joku menetelmä ei ole riittävän kannattavaa siitä luovutaan. Tässä tehdään yhtä lailla tv-ohjelmaa kuin myydään kippoja ja tavaroiden myyjät kustantavat tämän pitkin maata ajelun kameraryhmän kanssa.

En vastusta sitä miten tämä yrittäjä tekee hommiaan tai tekee tv-ohjelmaa joka on paikoitellen viihdyttävä ja jota monet katsovat, ihmettelen vain tuota perustelua että myyjän on tehtävä omalta kannaltaan huonommat kaupat kun keisarilla on isot kulut.

Vierailija
13/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi siinä olla vaikeampi paikka kameramiehen ottaessa oikein lähikuvaa sanoa että enpäs muuten myy tuolla hinnalla. Tiedä saavatko muutakin kuin julkisuutta "lisäkorvaukseksi" + pääsevät krääsästä eroon. Mutta täytyy sanoa että kovia on usein alkuperäiset hintapyynnötkin myyjien taholta, jotka Palsanmäki sitten pudottaa maan pinnalle tölväisemällä 1/5 hinnan josta lähdetään sitten kauppaa hieromaan. Itse vaatisin prosenttikauppaa jos ei hinnassa päästä sopuun, jolloin ei tule aivan huijattu olo jos kamasta maksetaankin paljon odotettua enemmän.

Vierailija
14/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes aloittanut katsomista. Ärsyttää se äijä muutenkin.

Vierailija
15/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ohjelma kertoo tietysti totuuden kaupankäynnin luonteesta :-)

Siihen on kerätty parhaiden tavaroiden myynnit. Ja ne jotka haluaa päästä näkyville, siitä joutuu maksamaan. Julkkikset on oma lukunsa, käsikirjoitettua draamaa.

Käy katsomassa paikan päällä. Suurin osa myönteistä krääsää, joka menee muutamalla eurolla ja voitot ei päätä huimaa.

Aki ja Heli ovat yrittäjiä, jotka yrittävät tienata itselleen palkan, eläkkeen ja maksaa verot. Eikä ympäri Suomen tavaran haaliminen ilmaista ole, kulut on maksettava. Ja tuskin Markkukaan siellä ihan ilmaiseksi häärii (tosin TV ajasta maksanee hänelle tuotantoyhtiö).

Ihan hyvät tulot heillä on olleet viimevuosina. Mutta niistä suurin osa tullee ohjelmapalkkioistaå ja muista esiintymisistä. Itse huutokauppa on varmaan edelleenkin melko huonotuotteista bisnestä tai ainakin tulot siitä ovat kovan työn takana. Uuraisten kunnan kannalta hyvä, että he tuovat kunnalle verotuloja ja kunta saa mainosta.

Ihan turha boikotoida ja kateilla. Ei heidän menettelyssä eroa mitenkään muiden yrittäjien toiminnasta. Yritetään ostaa tavara sisään mahdollisimman halvalla ja myydä ulos niin kalliina kuin suinkin käy kaupaksi.

Vierailija
16/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa tosiaan, ettei kovinkaan moni halua prosenttikauppaa.  Se on ymmärrettävää, ettei huutokauppaaja sitä suosi, se vaatii enemmän työtä ja toisaalta myös oma tienesti jää usein pienemmäksi.  Mutta joo, itse myyn mieluummin romppeeni itse.  Kaikki keräämäni on listattu ja kuvattu, niiin että vaikka jäisivät lapsillekin, heidän on helpompi myydä ne halutessaan ja he myös tietävät tavaroiden arvon.

Vierailija
17/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole puhdasta tuottoa se, mitä siinä sanotaan, vaan siitä on vedettävä palkat pois, matkakustannukset, kiinteistökulut, apumiesten ja -naisten palkkiot jne. pois. Eli ei sitä pelkkää bruttoa kannata tuijottaa, sillä voittoa on pakko saada jos hommaa ylipäänsä aikoo pyörittää.

Onnea ja menestystä vaan heille!

Vierailija
18/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa tosiaan, ettei kovinkaan moni halua prosenttikauppaa.  Se on ymmärrettävää, ettei huutokauppaaja sitä suosi, se vaatii enemmän työtä ja toisaalta myös oma tienesti jää usein pienemmäksi.  Mutta joo, itse myyn mieluummin romppeeni itse.  Kaikki keräämäni on listattu ja kuvattu, niiin että vaikka jäisivät lapsillekin, heidän on helpompi myydä ne halutessaan ja he myös tietävät tavaroiden arvon.

Tavaroiden arvoa ei voi tietää, niiden hinta määräytyy markkinoilla!

Vierailija
19/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaapi siinä olla vaikeampi paikka kameramiehen ottaessa oikein lähikuvaa sanoa että enpäs muuten myy tuolla hinnalla. Tiedä saavatko muutakin kuin julkisuutta "lisäkorvaukseksi" + pääsevät krääsästä eroon. Mutta täytyy sanoa että kovia on usein alkuperäiset hintapyynnötkin myyjien taholta, jotka Palsanmäki sitten pudottaa maan pinnalle tölväisemällä 1/5 hinnan josta lähdetään sitten kauppaa hieromaan. Itse vaatisin prosenttikauppaa jos ei hinnassa päästä sopuun, jolloin ei tule aivan huijattu olo jos kamasta maksetaankin paljon odotettua enemmän.

Kyseisessä huutokaupassa käyneenä tiedän, että tavaran ostotilannetta (siis kun myyn jotain Akille), ei kuvata, ellen siihen suostu. Se on ruudussa näkyvän myyjän oma valinta antaa kuvata tilanne. Eikä ostettuani minua haastatella, ellen suostu. Molempia on kysytty, mutta olen kieltäytynyt. Itse huutokauppatilannetta kyllä kuvataan. Mutta silloinkin on oma valintani, menenkö sinne kuvaus iltoina.

Jos ostotarjous ei tyydytä, myyjä voi valita prosenttimyynnin. Tai vuokrata kirpparipöydän ja myydä itse kipponsa. Hinnat kirpparilla ei vaan päätä huimaa, ellei tavara ole tosi erikoinen. Silloin sen voi yrittää myydä netissä, jolloin tarjoukset ovat useimmiten samaa luokkaa kuin Akilla ja myyntihinta harvoin lähelläkään sitä mitä huutokaupan huippuhinnat. Sopii yrittää, jos kateus kalvaa.

Vierailija
20/51 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luovu! Ainoata hömppää mulle. Markku <3