Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko flirtti epätoivottavaa, jos se tulee eri ikäluokkaa olevalta henkilöltä?

Vierailija
17.01.2017 |

Flirttailetko eri ikäisten henkilöiden kanssa?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jos se tulee vastenmieliseltä henkilöltä. Ikä on usein, mutta ei välttämättä, muuttuja tässä.

Siinä on ero tuleeko joku Brad Pitt 50v. flirttaamaan vai naapurin humalainen Pena 50v. huutamaan heiiii hyvä perse tuuks panee!!?

Onko jälkimmäinen todellakin mielestäsi flirttailua? Minusta se on törkeyksien huutelua.

Kaiken ikäiset saavat flirttailla, sehän vain piristää päivää. Mutta flirttailu on todellakin ihan eri asia kuin törkeyksien huutelu tai edes ehdottelu. Flirtin ei ole tarkoitus johtaa mihinkään, se on vain hyvän mielen tuottamista toiselle osoittamalla tälle tavalla tai toisella, että tämä on viehättävä ihminen.

Minustakin se on törkeyksien huutelua, mutta noiden huutelijoiden mielestä se on kohteliaisuus tai flirttiä. Siksi tuo vastenmielisyysaspekti, jokainen kun määrittelee flirtin eri tavoin. Joidenkin mielestä hymy on normaalia kohteliasta kanssakäymistä, toisista se on jo flirttiä. Tästä on väännetty palstalla niin usein, eikä ole päästy yhteisymmärrykseen siitä, mikä on flirttiä, mikä röyhkeyttä, mikä normaalia kanssakäymistä.

Vierailija
22/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määritelkää flirtti, taidetaan tuo sana tässä ketjussa käsittää aika monella eri tavalla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Flirttailu

Noin sen itsekin ymmärrän. "Keimailua", piristystä arkeen, ajankulua, toisen ihmisen positiivista huomioimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epämieluista

Miksi? Flirtinhän on tarkoitus saada henkilö hyvälle mielelle ja se on hyväntahtoista. Ap

Aivan. Ja minulle ei tule hyvä mieli siitä, että joku papparainen yrittää flirttailla minulle, vaan enemmänkin ällöttää ja ärsyttää.

Joten ei kiitos minulle, enkä itsekään tuohon syyllisty.

Vai että oikein ällöttää ja ärsyttää, kun joku "papparainen" kehtaakin huomioida sinut positiivisesti? Etkä tietenkään suo hänelle positiivista huomiota, koska olethan melkein aito prinsessa ja "papparainen" alempiarvoinen olento. Voi jeesus...

Vierailija
24/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirtti on epämieluisaa jos se tulee ihmiseltä, josta en ole kiinnostunut. Ikä on jossain määrin merkityksellinen tekijä siinä onko ihminen kiinnostava vai ei. 

Vierailija
25/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epämieluista

Miksi? Flirtinhän on tarkoitus saada henkilö hyvälle mielelle ja se on hyväntahtoista. Ap

Aivan. Ja minulle ei tule hyvä mieli siitä, että joku papparainen yrittää flirttailla minulle, vaan enemmänkin ällöttää ja ärsyttää.

Miksei tule? Etkö pidä ihmisistä ylipäätään vai koetko, että olet jotenkin tuon "jonkun papparaisen" yläpuolella?

Mitä ihmettä??? Ei flirtillä osoiteta mitään tasa-arvoa tai kunnioitusta, vaan seksuaalista mielenkiintoa! En koe minkäänlaista mielenkiintoa vanhoihin ukkoihin, joten heidän flirttailunsa tuntuu ahdistavalta ja ällöltä.

No tuskinpa nuo ketjussa jo mainitut nuoret lähihoitajaopiskelijakunditkaan sitä melkein 90-vuotiasta mummoa himoitsivat, mutta ymmärsivät silti olla ällöttelemättä. Aikamoinen ero sukupuolten välillä tässä asiassa, ja nimenomaan miesten eduksi.

1) On eri asia kohdata joku epämiellyttävä asia yksin, kuin osana ryhmää.

2) 90v. mummo muodostaa täysin erilaisen uhkan ryhmälle nuoria miehiä, kuin vaikka 50v. mies 18v. tytölle.

3) Työ(harjoittelu) on täysin eri asia kuin siviilielämä, siksi lähihoitajatkin valitaan mm. psykologisilla testeillä, koska heidän on kestettävä tietty määrä myös "sopimatonta" käytöstä asiakkailta.

4) Hyvin harva nuori nainenkaan uskaltaa päin naamaa ällötellä, vaikka sisällä kiehuisikin ja koko päivä menisi pilalle.

5) Asiasta on olemassa tutkimustietoa vaikka millä mitalla, ja nimenomaan naiset ovat huomattavasti empaattisempia ja huolehtivaisempia, eikä ole sattumaa, että ehdoton valtaosa hoiva-alan työntekijöistä onkin naisia.

Vierailija
26/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epämieluista

Vai että oikein ällöttää ja ärsyttää, kun joku "papparainen" kehtaakin huomioida sinut positiivisesti? Etkä tietenkään suo hänelle positiivista huomiota, koska olethan melkein aito prinsessa ja "papparainen" alempiarvoinen olento. Voi jeesus...

Miksi tämä menee sinulla noin tunteisiin?

Antaisitko jonkun esimerkin flirttailusta, joka on sinusta ok.

Miten itse suhtaudut, jos vaikkapa homomies (oletan, että olet mies) tulee sinulle flirttailemaan?

Vierailija
27/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epämieluista

Miksei tule? Etkö pidä ihmisistä ylipäätään vai koetko, että olet jotenkin tuon "jonkun papparaisen" yläpuolella?

Mitä ihmettä??? Ei flirtillä osoiteta mitään tasa-arvoa tai kunnioitusta, vaan seksuaalista mielenkiintoa! En koe minkäänlaista mielenkiintoa vanhoihin ukkoihin, joten heidän flirttailunsa tuntuu ahdistavalta ja ällöltä.

No tuskinpa nuo ketjussa jo mainitut nuoret lähihoitajaopiskelijakunditkaan sitä melkein 90-vuotiasta mummoa himoitsivat, mutta ymmärsivät silti olla ällöttelemättä. Aikamoinen ero sukupuolten välillä tässä asiassa, ja nimenomaan miesten eduksi.

1) On eri asia kohdata joku epämiellyttävä asia yksin, kuin osana ryhmää.

2) 90v. mummo muodostaa täysin erilaisen uhkan ryhmälle nuoria miehiä, kuin vaikka 50v. mies 18v. tytölle.

3) Työ(harjoittelu) on täysin eri asia kuin siviilielämä, siksi lähihoitajatkin valitaan mm. psykologisilla testeillä, koska heidän on kestettävä tietty määrä myös "sopimatonta" käytöstä asiakkailta.

4) Hyvin harva nuori nainenkaan uskaltaa päin naamaa ällötellä, vaikka sisällä kiehuisikin ja koko päivä menisi pilalle.

5) Asiasta on olemassa tutkimustietoa vaikka millä mitalla, ja nimenomaan naiset ovat huomattavasti empaattisempia ja huolehtivaisempia, eikä ole sattumaa, että ehdoton valtaosa hoiva-alan työntekijöistä onkin naisia.

1) En ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Ei kai mummo vain joukossa liikkuville kundeille flirttaillut?

2) Pelkääkö naiset miehiä oletusarvoisesti? Ei kai sentään.

3) Tuo mummo oli vain yksi esimerkki. Väittäöisin, että lähes kaikki nuoret miehet kokevat vanhempien naisten asiallisen (selvin päin tapahtuva) flirtin positiivisena, jos se on sellaiseksi tarkoitettu.

4) Ei tietenkään uskalla. Siksi tällainen kasvoton asian tolan tunnustaminen tuntuukin vielä kummallisemmalta. Ja tietenkin vielä halventavasti "papparaisista" puhuen. 

5) Näytä minulle yksikin tutkimus, jossa on mitattu fysiologisia reaktioita eri tapahtumiin. Koska en anna mitään painoarvoa sellaisille tutkimuksille, joissa naisia on vain haastateltu. Naisilla kun taitaa olla vaikeuksia olla rehellisiä kasvotusten - siksi ällöttelevät "papparaisiakin" vain selän takana.

http://www.royalmailgroup.com/new-research-shows-men-are-more-emotional…;

Vierailija
28/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan jos se tulee vastenmieliseltä henkilöltä. Ikä on usein, mutta ei välttämättä, muuttuja tässä.

Siinä on ero tuleeko joku Brad Pitt 50v. flirttaamaan vai naapurin humalainen Pena 50v. huutamaan heiiii hyvä perse tuuks panee!!?

Et ilmeisesti ymmärrä mitä flirttailu on...

Vierailija
29/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset ottavat flirtin vakavasti täällä. Minä flirttailen, kun mulle flirttaillaan, huolimatta siitä pidänkö tyyppiä puoleensavetävänä vai en. Otan asian huumorilla. Harvemmin ne flirttaajat mitään unelmien prinssejä on, tosin joskus onneksi niitäkin.

Epämieluisaa flirttiä koin viime kesänä, kun aamuisin työmatkalla eräs raksamies skannasi mua pitkään ja hartaasti katseellaan päästä varpaisin ja takaisin, ja huuteli sitten maireasti huomenia tms. kun menin ohi. Tämä toistui useana aamuna peräkkäin, ja sitten vaihdoinkin reittiä, ettei tarvinnut kulkea työmaan ohi. Flirtissä ei ole vikaa, jos ei ole liian "tungettelevaa", niin kuin tällä hepulla.

N41

Vierailija
30/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setien flirtti on usein niin ällöttävää. Kahvitauolle on tuotu sitruunamuffinsseja ja setämies sanoo parikymppiselle maireasti että nämä pullat on kuin neidon nännit ja merkitsevä hassunhauska wink wink -ilme päälle.

Vierailija
31/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On epämieluista

Miksi tämä menee sinulla noin tunteisiin?

Antaisitko jonkun esimerkin flirttailusta, joka on sinusta ok.

Miten itse suhtaudut, jos vaikkapa homomies (oletan, että olet mies) tulee sinulle flirttailemaan?

Ei "mene tunteisiin", mutta halventava puhe on halventavaa. 

Jos hyvänä hiuspäivänä kysyy tungoksessa, että "anteeksi, voinko päästä ohi", voi vastapuoli vaikka sanoa, että kyllä noin komella fledalla toki, iskeä silmää ja nauraa päälle.

Miten niin "tulee flirttailemaan"? Flirttailun on tarkoitus olla jotain, joka tapahtuu jonkin muun ohessa. Ei niin, että joku tulee luokse pelkästään flirttailemaan, se menee jo iskemisen puolelle. Ja jos flirttailu on myös hyväntahtoista, niin en näe mitään ongelmaa siinä, että joku toinen mies sen tekisi. Ei sillä että näin olisi koskaan käynyt.

Vierailija
32/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setien flirtti on usein niin ällöttävää. Kahvitauolle on tuotu sitruunamuffinsseja ja setämies sanoo parikymppiselle maireasti että nämä pullat on kuin neidon nännit ja merkitsevä hassunhauska wink wink -ilme päälle.

Tämä ei kuullosta flirttaamiselta, vaan seksuaaliselta häirinnältä. Valitettavasti tuotakin tapahtuu, jopa töissä, mutta en sotkisi häirintää ja flirttiä keskenään.

Vierailija
33/33 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on jälleen asiatonta ja seksuaalista häirintää, ei flirttiä.