Miksi duunarit eivät teitittele?
Itse olen äidin kielen maisteri. Silti duunarit eivät kysy lupaa sinutella ensin. Miksi?
Kommentit (19)
Minkä helvetin takia sua pitäis teititellä?
koska duunarit ei varmaan hirveästi käy asiakaspalvelun kursseja. tiiätkö miksei käy? koska ketä kiinnosta teititteleekö ne??
:DD ap on kunnon vitsiniekka:) vai että äidinkielen maisteri erikseen kirjoitettuna:D
Vierailija kirjoitti:
Koska olen heitä ylempiarvoinen ja en ole antanut lupaa teitittelyyn. Monesti kysynkin, hei, annoinko luvan sinutella. Saatan saada asiattomia vastauksia, jolloin pahoitan mieleni.
Seija
Vierailija kirjoitti:
koska duunarit ei varmaan hirveästi käy asiakaspalvelun kursseja. tiiätkö miksei käy? koska ketä kiinnosta teititteleekö ne??
No mitä muuta asiakaspalvelussa työskentelevät ovat kuin duunareita? Kursseja on tullut käytyä useampi, joskin olen tottunut teitittelemään lapsesta asti. Ja kyllä, asiakkaita kiinnostaa. Sinuttelusta tulee ynseitä ilmeitä ainakin vanhemmilta ihmisiltä.
Äidin kielen maisteri, joka ei osaa kirjoittaa yhdys sanoja oikein. Saattaa ehkä jopa osata ne duunaritkin ainakin kirjoittaa yhdys sanat oikein.
Seija 52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olen heitä ylempiarvoinen ja en ole antanut lupaa teitittelyyn. Monesti kysynkin, hei, annoinko luvan sinutella. Saatan saada asiattomia vastauksia, jolloin pahoitan mieleni.
Seija
Miten olet heitä ylempiarvoinen?
Koska se on vanhanaikaista. Etikettisäännöt eivät ole enää yhtä tiukkoja kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Seija 52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seija
Olen korkeasti sivistynyt ja toinen on vain tavallinen ihminen.
Seija
Minä en teitittele ketään muuta kuin tasavallan presidenttiä ja häntäkin vain virallisissa tilaisuuksissa. Teitittely on jäänne menneiltä ajoilta ja korostaa eriarvoisuutta. Minusta tasa-arvoisessa yhteiskunnassa on hyvä puhutella toisia tasa-avoisesti. Jos joku on saavuttanut jotain arvostettavaa niin voin siitä mainita erikseen kuinka arvostan hänen saavutustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seija 52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seija
Seija
Sitä on näköjään taas alettu juomaaan heti aamusta. Puoliltapäivin olet jo aatellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seija 52 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seija
Seija
Sitä on näköjään taas alettu juomaaan heti aamusta. Puoliltapäivin olet jo aatellinen.
Olen FM. Duunari ei ole.
Juuri aloittajan kaltaisia "persoonia" kannattaa teititellä, että saa pidettyä sopivan etäisyyden. Viileän asiallinen ja lyhytkestoinen palvelu on heitä varten. Niin kutsuttu "jauhot suuhun ja näkemiin" -tekniikka.
Toverit ei teitittele lahtarin kätyreitä.
Minusta aloittajan pitäisi olla esimerkkinä ja näyttää mallia, miten teititellään.
Porvoon ulkopuolella teitittelen vain tuntemattomia, eläkeikäisiä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Toverit ei teitittele lahtarin kätyreitä.
Asiaa.
Teitittely ei ole nykyaikaa. Itse töissä sairaalan osastolla ja iäkkäät potilaat närkästyy kyllä, jos teitittelee.
Niin, miksi kysyisi?