Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUTTAAKO SSRI lääkkeet ahdistuneisuushäiriöön?

Vierailija
16.01.2017 |

Oikeastikko?
Entäpä voiko lääkkeen hetkittäinen tai jonkin aikanen syöminen vähentää/kadottaa ahdistusta lopullisesti, ettei se enää tule niin pahana vaikka lääkettä ei söisikään enää?
Millaisia haittoja sait?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa monilla ahdistukseen kun syö useamman kuukauden, oireet palaavat helposti takaisin jos lopettaa lääkkeen syömisen. Kokemusta on.

Vierailija
2/52 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttanut minulla, sivuvaikutuksia sen sijaan sain roppakaupalla ja vieroitusoireet lopettaessa hirveät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa. Näissä vaikutus alkaa vasta kahden viikon käytön jälkeen. Voi mennä pari kuukauttakin. On yksilöllistä. Nämä lääkkeet sopivat pidempään käyttöön. Ja laskevat ahdistuksen tasoa, monilla ahdistua loppuu jopa kokonaan.

Jos koet että lääke ei ole sopiva, ota yhteys lääkäriin. Vaihtoehtoja on monia ja vain kokeilemalla löytää sopivan. Älä koskaan lopeta lääkitystä ennen kun olet asiasta lääkärin kanssa puhunut, nämä lääkkeet vaativat annoksen laskun lopettaessa.

Vierailija
4/52 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, ne yleensä pahentavat sitä. SSRI-lääkkeillä on tutkitustikin useita, jopa pysyviksi jääviä haittavaikutuksia, joista yleisellä tasolla vaietaan visusti. Kokeile sellaista lääkettä kuin Voxra, jonka vaikuttava aine on Bupropioni. Se ei leikkaa pois tunnetilojen huippuja kuten SSRI-valmisteet, ja Bupriopioni ei myöskään vähennä seksuaalisia haluja, kuten muut masennuslääkkeet. Voxra onkin tällainen epätyypillinen, mutta oman kokemuksenikin mukaan hyvinkin tehokas lääke masennuksen hoidossa. Ehdota tätä lääkärillesi, keskustele tästä asiasta hänen kanssaan ja katso millaiseen lopputulokseen päädytte. Suosittelen tätä vaihtoehtoa enemmän kuin noita SSRI-lääkkeitä.

Vierailija
5/52 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut jo pienellä annoksella (sertralin). Olen sen ansiosta taas ihan normaali, eikä ole mitään selittämättömältä tuntuvia itsemurha-ajatuksia, äkillisiä selittämättömiä ahdistuskohtauksia eikä selittämätöntä masennusta. Niiden tilalle on tullut normaalit tunteet.

Vierailija
6/52 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noi worki.

Vierailija
7/52 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auttaneet.

Nehän on tarkoitettu keskivaikeaan tai vaikeaan depressioon joten monilla ne saattaa vaan pahentaa ahdistusta ja paniikkia.

Ahdistukseen tai paniikkihäiriöön on omat nopeatehoiset täsmälääkkeet kuten bentsot.

Vierailija
8/52 |
20.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRIt eivät tee muuta kuin lihottavat ihmistä! Kun lihot niin masennut tai ahdistut entisestään joten ei kannata ruveta siihen kierteeseen.

Vierailija
9/52 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essitalopraami on auttanut minua.

Vierailija
10/52 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi. Nykyään olen ihan normaali, ei enää itsetuhoisia ajatuksia, paniikkikohtauksia, olen työkykyinen ja saanut elämänhaluni takaisin. Nykyään en enää syö lääkkeitä.

Vierailija
11/52 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttoi. Nykyään olen ihan normaali, ei enää itsetuhoisia ajatuksia, paniikkikohtauksia, olen työkykyinen ja saanut elämänhaluni takaisin. Nykyään en enää syö lääkkeitä.

Kuulostaa upealta. Kauanko kesti?

Vierailija
12/52 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5v terapiaa ja lääkkeitä, siitä vielä puolivuotta söin lääkkeitä. Vaikutus alkoi n. 1,5kk aloituksen jälkeen jolloin ahdistus lieveni huomattavasti. :)

Vierailija
13/52 |
04.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1,5v terapiaa ja lääkkeitä, siitä vielä puolivuotta söin lääkkeitä. Vaikutus alkoi n. 1,5kk aloituksen jälkeen jolloin ahdistus lieveni huomattavasti. :)

Olitko todella pahasti sairas ennen sitä?

Vierailija
14/52 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Voxra on lievittänyt masennusta ja parantanut keskittymiskykyä. Sivuoireet olivat aluksi kyllä melkoiset. Oli päänsärkyä, kuvotusta ja huimausta.

En kuitenkaan ole mikään lääkkeiden suurisuinen kannattaja. Jos on osoitettavissa, että jonkun ihmisen mieliala- tai keskittymisvaikeudet johtuvat tilapäisestä elämäntilanteesta, pitäisi pikemminkin tarjota keskusteluapua ja konkreettista apua ahdistusta aiheuttavassa arjen vaikeudessa. Toki tilapäinen rauhoittavan tai nukuttavan lääkkeen käyttö on minusta tarpeen, jos lääkäri niin näkee.

Vierailija
15/52 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttoi. Masennukseen määrättiin ja auttoi siihen! Yhtäkkiä huomasin, että sosiaalisissa tilanteissa ilmennyt ahdistus oli lähes hävinnyt. Lääkkeitä söin pari vuotta ja terapiassa samoin muutamia vuosia. Nyt terveenä yli 10 v.

Vierailija
16/52 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi minulla, tosin pidemmän ajan jälkeen ja terapian kanssa. Nykyään käytän vain 10 Mg sepramia, ennen 20-30mg hyvin pysyy oireet poissa, ei sivuvaikutuksia ja tunteet tallella:)

Vierailija
17/52 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt sertralinia nyt puoli vuotta, enkä ole huomannut minkäänlaisia sivuvaikutuksia tai haittoja. Olo on siis täysin normaali, eli ilo tuntuu ilolta ja suru surulta. Ei siis enää semmoista lamauttavaa oloa, minkä masennus minulle on aiheuttanut. Minulla on masennuksen lisäksi paniikkihäiriö, ja tämä lääke auttoi molempiin hyvin nopeasti. Tarkoitus on terapiassa mennä eteenpäin ja jättää lääke pois kuitenkin mahdollisimman pian. Olen erittäin optimistinen asian suhteen.

Vierailija
18/52 |
22.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
19/52 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/52 |