Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä masennus tuntuu?

Vierailija
16.01.2017 |

Haluaisin kuulla, miltä masennus tuntuu.
Mietin olenko masentunut vai onko tämä jotain ohimenevää alakuloa.
Kerro mielellään myös ikäsi ja oletko nainen/mies ja perhetilanne.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin raskas viitta niskan päällä. Itku tulossa koko ajan.

Vierailija
22/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus on harmaa, tiheä sumu, eikä jaksa kuin tuijottaa jähmein kasvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää mutta et pysty itkemään. Olet kokoajan vihainen tai surullinen. Olet väsynyt. Et jaksa syödä.

Et näe tulevaisuutta.

Vierailija
24/31 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä masennuin lapseni kuoleman jälkeen. Ensin tunsin suurta surua ja epätoivoa, sitten katkeruutta ja vihaa. Alusta lähtien kärsin myös unettomuudesta ja ahdistuksesta. Nykyään, useampi vuosi myöhemmin en tunne enää mitään. En halua kuolla. En halua elää. En halua yksinkertaisesti enää yhtään mitään. Millään ei ole enää mitään väliä. N32

Minäkin masennuin, kun lapseni kuoli. Ensin oli se suru siinä ja sen käsittelyä. Sitten olin 2v työssäkin kunnes putosin. Masennus tuli vakavana, lamaavana. Hirvee painon tunne koko ajan, väsymys. Hengenahdistus, toivottomuus, ahdistus. Ei vaan jaksa.

Vierailija
25/31 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umpikuja. Niin paha olo että haluaa vaan kuolla.

Vierailija
26/31 |
01.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on melankolinen masennus, mistään ei vaan saa oikein mitään hyvää irti. Voin kyllä käydä töissä ja muutenkin suht normaalin oloinen. Mutta onhan tää aika tyhjää, naputtelen tietokoneella jotain turhanpäivästä ja välillä dokailen. Onneksi sentään en jää koukkuun mihinkään nautintoaineisiin.

Vierailija
27/31 |
06.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä:

Paska olo

Olen turha

Miksi elän

Miksi pitää huomwnna herätä

Itsemurha

Miksi kukaan ei välitä 😢

Ever aince then man i hate myself 😡😡

Vierailija
28/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma henkilökohtainen masennus tuntuu tältä.

-saatan itkeä itseni uneen.

-piiloudun peiton alle ja pelkään.

-ajattelen että seuraava päivä on mahdoton.

-mietin miten pyydän apua tähän(en oo kertonu kellekkää mut oon 100% varma et tää on masennusta)

-luulen että kukaan ei usko ja että tää on pieni normaali juttu, mutta tää ei oo.

-osaan iloita mutta suren sen jälkeen

oon 11v jq tyttö

Vierailija
29/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oma henkilökohtainen masennus tuntuu tältä.

-saatan itkeä itseni uneen.

-piiloudun peiton alle ja pelkään.

-ajattelen että seuraava päivä on mahdoton.

-mietin miten pyydän apua tähän(en oo kertonu kellekkää mut oon 100% varma et tää on masennusta)

-luulen että kukaan ei usko ja että tää on pieni normaali juttu, mutta tää ei oo.

-osaan iloita mutta suren sen jälkeen

oon 11v jq tyttö

Kannattaa mennä koulukuraattorille puhumaan jos et uskalla vanhemmille puhua. Kukaan ammattilainen ei pidä sitä teeskentelynä tai ole uskomatta että sulla on paha olla. Apua on kyllä saatavilla.

Vierailija
30/31 |
28.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä masennuin lapseni kuoleman jälkeen. Ensin tunsin suurta surua ja epätoivoa, sitten katkeruutta ja vihaa. Alusta lähtien kärsin myös unettomuudesta ja ahdistuksesta. Nykyään, useampi vuosi myöhemmin en tunne enää mitään. En halua kuolla. En halua elää. En halua yksinkertaisesti enää yhtään mitään. Millään ei ole enää mitään väliä. N32

Voiko joku muu sanoittaa masennukseen johtavia syitä yhtä hyvin kuin tämän viestin kirjoittaja? Jokaisellahan on erilainen elämä ja elinympäristö.

Vierailija
31/31 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useamman kerran masentunut eivätkä oireet ole olleet joka kerta samanlaisia. Joskus olen esimerkiksi jaksanut ihan normaalisti opiskella masennuksesta huolimatta ja joskus taas en. Joskus mieliala on vaihdellut vuorokaudenaikojen mukaan ja toisella kerralla sellaista vaihtelua ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi