Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyneisyys on jo niin pohjalukemissa että kuolleisuus on suurempaa

Vierailija
16.01.2017 |

Mikä menee vikaan? Vielä 2010 suomalaisia syntyi 10 000 enemmän kuin kuoli. Viime vuonna syntyi 138 ihmistä enemmän kuin kuoli, toissa vuonna 3000 joten tänä vuonna mennään miinukselle reilusti koska syntyneisyys jatkaa laskuaan

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillu ratkeaa, vatsanahka roikkuu, lapsi huutaa, mies juoksee...

Tuo nyt on huono syy kun valtaosa synnyttäjistä on jo valmiiksi ylipainoisia. Jos pillu ratkeaa niin se kyllä korjataan. Lapsen saa hiljaiseksi jos sen osaa hoitaa hyvin

Vierailija
82/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi tänne tarvitaan maahanmuuttajia. Suomalisen genetiikkakin on niin paskaa, että hyvä, että risteydytään muiden tulijoiden kanssa.

Puhu vain itsestäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä. No onko ihme, kun äitejä syyllistetään mm. lasten kotihoidosta. Ei Suomessa sallita kantaväestön lisääntymistä. Heti haukutaan kotona makaavaksi sossupummiksi, jos ei työnnä lasta päivähoitoon tai jos lapsia on enemmän kuin 2 kpl.

Vierailija
84/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa hankkia lapsia kun ei ole töitä, eikä aikaakaan ku pitää opiskella ja opiskella aina vain.

Vierailija
85/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa tuo sama koskisi koko maapalloa!

Mutta joo, itsekin tein juuri abortin taloudellisten ongelmien takia

Joo maailmanlaajuisesti pitäisi noudattaa ainakin sukupolven ajan yhden lapsen politiikkaa ja sen jälkeen max kaksi lasta/pariskunta

P.S olet murhaaja

Vierailija
86/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen että kyse on siitä että naiset haluavat tehdä lapset myöhemmin joten se on ymmärrettävää että syntyvyys on näinä aikoina laskussa. Nykyään lapsia tehdään "varovasti". Niin että perhe pärjää hyvin. Toidin oli ennen.

Itse uskon että homma tasaantuu vuosien saatossa. Ei syntyvyys enään yhtä suureksi varmaankaan kasva ellei suomalaisten elintaso kohoa. Ja silloinkin varmaan useat on tyytyväisiä siihen 1-2 lapseen.

Vierailija
87/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

n35 kirjoitti:

Ei ole varaa hankkia lapsia kun ei ole töitä, eikä aikaakaan ku pitää opiskella ja opiskella aina vain.

Eikö tuossa iässä jo kannattaisi heittää työhaaveet pois ja putkauttaa pari mukulaa ja olla yh:na?

Vierailija
88/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että kyse on siitä että naiset haluavat tehdä lapset myöhemmin joten se on ymmärrettävää että syntyvyys on näinä aikoina laskussa. Nykyään lapsia tehdään "varovasti". Niin että perhe pärjää hyvin. Toidin oli ennen.

Itse uskon että homma tasaantuu vuosien saatossa. Ei syntyvyys enään yhtä suureksi varmaankaan kasva ellei suomalaisten elintaso kohoa. Ja silloinkin varmaan useat on tyytyväisiä siihen 1-2 lapseen.

Ei se tasaannu ellei naiset synnytä keskimäärin sitä 2 lasta. Niin kauan syntyneisyys on alle 2 lasta/nainen niin syntyneisyys laskee

Vierailija
89/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tää mikään ongelma ole. Saksassa kuolleisuus on ollut syntyneisyyttä suurempaa vuodesta 1970 ja niillä menee ihan hyvin

Vierailija
90/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tasaannu ellei naiset synnytä keskimäärin sitä 2 lasta. Niin kauan syntyneisyys on alle 2 lasta/nainen niin syntyneisyys laskee

Jossain vaiheessa se tasaantuu. Viimeistään silloin kun minun ikäryhmät menee hautaan.

Vierailija
91/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jossain vaiheessa se tasaantuu. Viimeistään silloin kun minun ikäryhmät menee hautaan.

Selitä miten se tasaantuu? ihmisten lisääntyminen on yksinkertaista matematiikkaa. Kun naiset hankkii lapsia ja jos niitä on väestötasolla niin paljon että jokaiselle naiselle riittäisi 2 niin väestö pysyy samana. Jos se on yli 2 niin väestö kasvaa ja jos se on alle 2 niin väestö alkaa vähentyä

Vierailija
92/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta alaltani saan tällä hetkellä vain määräaikaisia töitä. Ei kannusta missään muodossa edes harkitsemaan jälkikasvun hankkimista.

t. 25v korkeakoulutettu nainen.

Vierailija
93/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolleisuus on alittanut syntyvyyden edelisen kerran vuosina 1939 ja 1918 ja silloin maa on ollut sotatilassa, joten aika pahalta näyttää.

Seuraavat 20v suomessa kuolleisuus nousee koska isot ikäryhmät kuolee pois. 10 vuoden kuluttua tilanne on sellainen että suomessa kuolee vuosittain 60 000 ihmistä ja syntyy 45 000-55 000. Vapautuu paljon asuntoja ja tiedä mitä toi tekee taloudellekin kun ihmisiä ei ole enää niin paljoa

Vierailija
94/166 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa on vauvabuumi. Niillä menee taloudessa hyvin ja töitä riittää ja ruotsalaiset on optimistisia. Suomessa päinvastoin. Tää vauvakato johtuu huonosta taloustilanteesta

Vierailija
95/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan abortit, syntyneisyys kasvaa heti 10 000:lla vuodessa. Toinen vaihtoehto on, että ulkoistetaan synnyttäminen välimerellisiin maihin, ja näin on itse asiassa jo tehtykin.

Vierailija
96/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa on vauvabuumi. Niillä menee taloudessa hyvin ja töitä riittää ja ruotsalaiset on optimistisia. Suomessa päinvastoin. Tää vauvakato johtuu huonosta taloustilanteesta

Ruotsin vauvabuumi on paljolti uusruotsalaisten breedereiden ansiota.

Vierailija
97/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No problem kirjoitti:

Lopetetaan abortit, syntyneisyys kasvaa heti 10 000:lla vuodessa.

Ei kasva. Laittomien aborttien ja seurannaisvaikutusten määrä kasvaa.

Vierailija
98/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä taloustilanne edistä syntyvyyttä. Työttömyys on yleistä ja jos töitä on niin ei uskalla paikkaansa riskeerata.

Oikeaa tietoa tulisi tarjota, käsittämätöntä tämä keisarinleikkaus jokaiselle haluavalle. Kysessä leikkauksessa on riskinsä äidille ja lapselle.

Ja synnytyspelon takia tämän leikkauksen saa. Ensisijaisesti tärkeää on että tätä pelkoa käydään läpi, eikä leikkausaikaa vaan anneta. Kaikki pelot kuitenkin johtuvat jostain ja saattavat vaikuttaa muuhun pelkoihin lapsen kanssa kuin pelkkään synnytykseen.

Ja kyllä leikkauksesta rupsahtaa myö, raskaus muuttaa aina kehoa. Edes itse leikkaushaava ei ole kaunis ja tekee kipeää.

Lapsiperheitä tulisi tukea, ei leikata etuuksia ja rajata päivähoitoa.

Naisen asema pitäisi saada työelämässä tasavertaiseksi miesten kanssa, vieläkin ajatellaan äitiyslomia syynä syrjiä naisia.

99/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku mode kävi hädissään poistamassa postaamani kommentin, ettei ihmiset näkis tilastoa miten asiat on. Elämme todellakin totuuden jälkeistä aikaa. Pistetään vaan silmät kiinni niin kaikki on hyvin.

Vierailija
100/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lapsia niin kauan kuin olen itse työttömänä. Työnantajat ei uskalla palkata, koska tämän ikäinen nainen tulisi heti raskaaksi kuitenkin. Tulot on olleet jo pitkään niin huonot, että mulla pitää alkaa valitsemaan joko lapset tai toimeentulo eläkkeellä. Ukkoa en haluais vaihtaa, koska muuten hyvä. Yh:na en jaksais elää (kirjaimellisesti).

Naisten syyllistämisen sijaan vois välillä kannustaa niitä miehiäkin isyyteen.