Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syntyneisyys on jo niin pohjalukemissa että kuolleisuus on suurempaa

Vierailija
16.01.2017 |

Mikä menee vikaan? Vielä 2010 suomalaisia syntyi 10 000 enemmän kuin kuoli. Viime vuonna syntyi 138 ihmistä enemmän kuin kuoli, toissa vuonna 3000 joten tänä vuonna mennään miinukselle reilusti koska syntyneisyys jatkaa laskuaan

Kommentit (166)

Vierailija
161/166 |
17.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päättäjät ovat tehneet lisääntymisestä niin äärettömän kallista touhua.

Höpö höpö, mene töihin!

Syntyvyys on laskussa ihan kaikissa Euroopan maissa ja on ihan yleinen ongelma.

Jep mutta euroopassa sille ongelmalle yritetään tehdä jotain. Unkarissa nuoret saa omakotitalon omaksi jos perheeseen syntyy 3 lasta, suomessa ei moinen tulisi kuuloonkaan koska lapsia ei tehdä rahan takia vaan rakkauden. Siksi ihmiset tekee yhden koska siihen on vara

Vierailija
162/166 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelin nuorempana mustan miehen kanssa. Oli sellainen panokone, että lakkasin ihmettelemästä Afrikan väestömäärän räjähdysmäistä kasvua. Ehkäisyä todellakin tarvittiin. Ei ole kukaan valkoinen mies yltänyt edes lähelle samaa tahtia.

Mikäs siinä, kun ei ole huolta tulevasta. Joku muu maksaa aina. Toista se on töitä tekevillä ja opiskelevilla miehillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/166 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmiset uskalla tehdä lapsia, kun Suomen taloudellinen tilanne on tällainen ja hallitus murjoo lapsiperheitä koko ajan.

Vierailija
164/166 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että kyse on siitä että naiset haluavat tehdä lapset myöhemmin joten se on ymmärrettävää että syntyvyys on näinä aikoina laskussa. Nykyään lapsia tehdään "varovasti". Niin että perhe pärjää hyvin. Toidin oli ennen.

Itse uskon että homma tasaantuu vuosien saatossa. Ei syntyvyys enään yhtä suureksi varmaankaan kasva ellei suomalaisten elintaso kohoa. Ja silloinkin varmaan useat on tyytyväisiä siihen 1-2 lapseen.

Ei se tasaannu ellei naiset synnytä keskimäärin sitä 2 lasta. Niin kauan syntyneisyys on alle 2 lasta/nainen niin syntyneisyys laskee

Jossain vaiheessa se tasaantuu. Viimeistään silloin kun minun ikäryhmät menee hautaan.

Selitä miten se tasaantuu? ihmisten lisääntyminen on yksinkertaista matematiikkaa. Kun naiset hankkii lapsia ja jos niitä on väestötasolla niin paljon että jokaiselle naiselle riittäisi 2 niin väestö pysyy samana. Jos se on yli 2 niin väestö kasvaa ja jos se on alle 2 niin väestö alkaa vähentyä

Minäpä selitän. Yritän ainakin.

Juuri nyt naiset lykkää lasten tekoa. Jotkut jopa kymmenellä vuodella joten ne joiden "kuuluisi" lisääntyä nyt lisääntyvätkin vasta 5-10 vuoden päästä. Tottakai se näkyy nyt tilastoissa.

Syntyvyys on kuitenkin aika trendimäistä. Nyt suurperheet ei ole se mitä ihaillaan, mutta mitä luultavammin sekin aika tulee aika pian. Ja vaikka ei tulisikaan minään suurena aaltona niin kyllä syntyvyyden ja kuolleisuuden ero tasaantuu siinä vaiheessa kun nämä suurperheajan ihmiset on kuolleet.

Vierailija
165/166 |
21.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lisääntyisin heti, jos olisi vain luotettava kumppani rinnalla. Taloudellisesti voisi tehdä tiukkaa, mutta kuitenkin.

T. Sinkku

Vierailija
166/166 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että kyse on siitä että naiset haluavat tehdä lapset myöhemmin joten se on ymmärrettävää että syntyvyys on näinä aikoina laskussa. Nykyään lapsia tehdään "varovasti". Niin että perhe pärjää hyvin. Toidin oli ennen.

Itse uskon että homma tasaantuu vuosien saatossa. Ei syntyvyys enään yhtä suureksi varmaankaan kasva ellei suomalaisten elintaso kohoa. Ja silloinkin varmaan useat on tyytyväisiä siihen 1-2 lapseen.

Ei se tasaannu ellei naiset synnytä keskimäärin sitä 2 lasta. Niin kauan syntyneisyys on alle 2 lasta/nainen niin syntyneisyys laskee

Jossain vaiheessa se tasaantuu. Viimeistään silloin kun minun ikäryhmät menee hautaan.

Selitä miten se tasaantuu? ihmisten lisääntyminen on yksinkertaista matematiikkaa. Kun naiset hankkii lapsia ja jos niitä on väestötasolla niin paljon että jokaiselle naiselle riittäisi 2 niin väestö pysyy samana. Jos se on yli 2 niin väestö kasvaa ja jos se on alle 2 niin väestö alkaa vähentyä

Minäpä selitän. Yritän ainakin.

Juuri nyt naiset lykkää lasten tekoa. Jotkut jopa kymmenellä vuodella joten ne joiden "kuuluisi" lisääntyä nyt lisääntyvätkin vasta 5-10 vuoden päästä. Tottakai se näkyy nyt tilastoissa.

Syntyvyys on kuitenkin aika trendimäistä. Nyt suurperheet ei ole se mitä ihaillaan, mutta mitä luultavammin sekin aika tulee aika pian. Ja vaikka ei tulisikaan minään suurena aaltona niin kyllä syntyvyyden ja kuolleisuuden ero tasaantuu siinä vaiheessa kun nämä suurperheajan ihmiset on kuolleet.

miten se tasaantuu jos ikäluokat vaan pienenee koko ajan? Edelleen niitä lapsia pitäisi koko väestötasolla riittää kaikille naisille 2 jotta väestö ei pienene.