Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita mennä vauvanvaunujen kanssa julkisissa? (ihmisten viha)

Vierailija
16.01.2017 |

Olen monta kertaa saanut ratikassa vihaista palautetta varsinkin vanhemmilta ihmisiltä että kaikki vaunujen kanssa matkustavat ovat loisia ja vie tilaa muilta matkustajilta yms. Annan kyllä vanhemmille ihmisille istumapaikan jos on tilaa antaa. Keskustaan on useampi kilometri ja nytkin pitäisi lähteä asioille ja punnitsen tosissani uskallanko hypätä julkisiin lapsen kanssa.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin kun äidit pääsevät vaunuineen ilmaiseksi julkisiin ja mä en! "Mutku määäki haluun ku toiki saaa!"

Niinpä! Mielensäpahoittajat senkun vaan hankkimaan lapsi ja vaunut niin sitten heillekin suodaan tämä kadehdittava etuus!

Vierailija
62/74 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä minä nyt niin mieleni pahoitin kun äidit pääsevät vaunuineen ilmaiseksi julkisiin ja mä en! "Mutku määäki haluun ku toiki saaa!"

Niinpä! Mielensäpahoittajat senkun vaan hankkimaan lapsi ja vaunut niin sitten heillekin suodaan tämä kadehdittava etuus!

Heh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä

64/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän tähän keskustelun sekaan sellaisen toivomuksen, että vaunujen kanssa apua tarvitsevat ymmärtäisivät, jos joku kieltäytyy auttamasta nostamisessa. Olen ulkoisesti "nuoren ja terveen" näköinen, mutta kärsin pahasta selkävaivasta. Kiireisissä, ruuhkaisissa liikennevälineissä ei ehdi selvittämään asiaa vaan on vain pakko kieltäytyä nostamasta. Ikävä kyllä saan joskus nuivia katseita osakseni - jos vain mahdollista, menen istumaan paikoille, joissa ovet eivät ole lähellä, etten tällaisiin tilanteisiin joutuisi. Ymmärrystä puolin ja toisin, kiitos.

Vierailija
65/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ahdista. Maksan matkastani siinä missä muutkin vaikka onkin vaunut/rattaat mukana. Plus en yleensä edes vie istumapaikkaa koska vaunuista on pakko pitää kiinni. Ei ole mitään mihin kiinnittää vaunut ja jos sattuu vauhdikkaampi kuski niin vaunut liikahtavat sen omista jarruista huolimatta. Kerran meinasi vaunut kaatua tuon takia.

66/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yhteiskunta on niin lapsivihamielinen ja mummot varsinkin ovat yleensä hyvin negatiivisia ja töllöttävät kuin sonni uutta porttia kanssamatkustajia. Mutta heistä ei kannata välittää! Sinulla ja lapsellasi/lapsillasi on samat oikeudet matkustaa busseissa ja raitiovaunuissa/junissa kuin muillakin matkustajilla. Mummot kuvittelevat olevansa muiden yläpuolella, mutta sitä he eivät todellakaan ole. ÄLÄ välitä äläkä pilaa päivääsi mummojen länkyttämisille. Anna tulla takaisin vaan, kuten ensimmäisissäkin kommenteissa kehotettiin tekemään. Mummot ovat röyhkeitä, etuilevat jonoissa ja valittavat minkä kerkiävät ja jaksavat töllöttääääääää...Käännä pääsi ja pamauta takaisin, jos avaavat suunsa. Joku sanoi joskus, että jos kaikki yleiset alueet olisivat yhtä hyvin vartioituja kuin esim. kerrostalojen piha-alueet, missä mummot vahtivat, ettei kukaan vaan oikaise HEIDÄN TALONSA PIHA-ALUEEN LÄPI, niin ei täällä mitään rikoksiakaan tapahtuisi, KUN AINA ON NÄKIJÄ SIINÄ MISSÄ TEKIJÄ. :(

67/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on ihan hyvin, kunhan et tunge täpötäyteen aamu/iltaruuhkabussiin etkä muutenkaan kahden lyhyen pysäkinvälin takia, vaan kävelet sen pätkän.  Jos olet menossa cappuccinolle ystävä-äidin residenssiin, ei kannata mainostaa sitäkään kovin  isoon ääneen tai pitää virikehoitoon menevälle taaperolle esitelmää ruuhkabussin määritelmästä.    

Kirjoitan siis isolla lapun kiinni vaunuihin: "vien lapsen päiväkotiin kahdeksaksi, jotta ehdin itsekin töihin" tai "lapsi on sairas, meillä on lääkärille aika klo 8" ja kissankokoisin kirjaimin "PAHOITTELUNI"

Et ole kenellekään kanssamatkustajalle tilivelvollinen selostamaan menoistasi yhtään mitään. Se ei kuulu muille tippaakaan, mihin olet menossa. Sinulla on samat oikeudet matkustaa yleisillä kulkuneuvoilla kuin kaikilla muillakin. Sinun ei tarvitse mitään häpeää ja alemmuudentunnetta tuntea matkustaessasi vaunujen kanssa. Mummojen tollotukselle ei kukaan voi mitään - valitettavasti! Se on vaan kestettävä - ihan jokaisen muunkin matkustajan!

68/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ahdisti. Pelotti jo etukäteen meneminen jollain julkisella. Minäkin yritin aina olla mahdollisimman vähän tiellä vaunuineni ja otin muut huomioon. En liikkunut koskaan ruuhka-aikoina. Jos vauva alkoi huutaa enkä saanut häntä hiljaiseksi, poistuin bussista pysäkille odottamaan seuraavaa.

Usein ne vanhat akat olivat tosi ilkeitä. Joku 80v. mummo sanoi kerran, että:"Silloin ennen kun oli lapsia, ei äidit liikkuneet vauvoineen kotoa mihinkään. Nyt pitää tunkea busseihinkin."

Olin sanaton ja vXXtti.

Anna ämmien länkyttää vaan rauhassa, sillä sille länkyttämiselle ei kukaan voi mitään - valitettavasti. Se on tyhmien ja katkerien vanhojen ämmien tapa valitettavasti. He katsovat olevansa jotenkin muita arvokkaampia ihmisiä, että heillä on varaa aukoa päätään, mutta he ovat jo parhaat päivänsä nähneitä, katkeria ja kateellisia ihmisiä, joista ei tarvitse välittää sen enempää. Heillä ei ole mitään oikeutta arvostella muita eikä aukoa päätään.

69/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tsempeistä. Ihmettelen miksei muka saisi mennä ruuhkaisina aikoina, ihmisiä me äiditkin ollaan  ja menoja meilläkin on lapsen kanssa.

Ap

Sinun ei tarvitse vanhojen ämmien takia suunnitella matkustusaikojasi eikä vältellä ruuhka-aikoja! Menet silloin kun itsellesi sopii! Vanhat ämmät tollottavat vihamielisesti ja aukovat päätäänkin, tyhmiä kun ovat, mutta älä heistä välitä tippaakaan. Itse ainakin antaisin tulla takaisin, jos joku aukoo päätään. Muista, että heillä ei ole mitään oikeuksia puuttua muiden ihmisten asioihin! Eikö olekin kumma juttu, että kaikissa kommenteissa nimenomaan vanhat ämmät tulevat esille ikävällä tavalla. Mutta itsepähän ovat syyllisiä siihen. Heitä pitäisi enemmän kouluttaa pitämään turpansa kiinni, jospa se vähän hillitsisi vanhojen ämmien puuttumista muiden asioihin. Yhteiskunta on antanut heille aivan liiaksi tilaa aukoa päätään. Ihmiset liikaa kunnioittavat vanhoja ihmisiä. Se kai johtuu kasvatuksestamme. Mutta tilanne on nykyään riistäytynyt käsistä. Mielestäni vanha ihminen ei tarvitse sen enempää kunnioitusta kuin muutkaan, elleivät he sitä omalla käytöksellään sitä arvostusta ansaitse. Ikä ei saa olla peruste kunnioitukselle - pelkästään!

Vierailija
70/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4809 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ahdisti. Pelotti jo etukäteen meneminen jollain julkisella. Minäkin yritin aina olla mahdollisimman vähän tiellä vaunuineni ja otin muut huomioon. En liikkunut koskaan ruuhka-aikoina. Jos vauva alkoi huutaa enkä saanut häntä hiljaiseksi, poistuin bussista pysäkille odottamaan seuraavaa.

Usein ne vanhat akat olivat tosi ilkeitä. Joku 80v. mummo sanoi kerran, että:"Silloin ennen kun oli lapsia, ei äidit liikkuneet vauvoineen kotoa mihinkään. Nyt pitää tunkea busseihinkin."

Olin sanaton ja vXXtti.

Anna ämmien länkyttää vaan rauhassa, sillä sille länkyttämiselle ei kukaan voi mitään - valitettavasti. Se on tyhmien ja katkerien vanhojen ämmien tapa valitettavasti. He katsovat olevansa jotenkin muita arvokkaampia ihmisiä, että heillä on varaa aukoa päätään, mutta he ovat jo parhaat päivänsä nähneitä, katkeria ja kateellisia ihmisiä, joista ei tarvitse välittää sen enempää. Heillä ei ole mitään oikeutta arvostella muita eikä aukoa päätään.

Tai ehkäpä tuon ikäluokan ihmisillä on vain katkeruutta siitä, että nykypäivänä nainen voi valita monesta eri vaihtoehdosta. Sitä mahdollisuutta heillä ei ole ollut.  Se sitten purkautuu nuoriin (äiteihin). Väärin kuitenkin ja vaikka minut on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä (en muuten tajua tätä, se kunnioitus pitää ansaita), sanon aina kipakasti takaisin kun joku mummeli tulee aukomaan päätään. Nätisti toki, en käy henkilökohtaisuuksiin tms.

71/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla asuvana minusta on aina mielenkiintoista käydä pk-seudulla ja kulkea julkisilla. Siellä on todella huonosti käyttäytyviä ihmisiä. Äidit sentään ovat auttaneet toisiaan ja myös minua.

Ei se ruuhka tiuskimalla lopu ja jokaisella on oikeus käyttää avointa joukkoliikennettä. Voi kun ne kiukkupyllyt muuttaisivat tänne, niin rauhoittuisivat ja olis porukkaa sen verran, että saataisiin lopetettu bussivuoro takaisin :)

Toiveajattelua! Ei noille katkerille vanhoille ämmille kukaan voi mitään! Ja niitä riittää - ja aina vaan enemmän tulee koko ajan. Ei heille auta maisemanvaihdoskaan, kun pitäisi vaihtaa pään sisältö uudeksi, mutta sehän ei ole mahdollista. :( Mutta heistä ei tarvitse siis välittää tippaakaan! Mutta tiedän, kyllä se itse kutakin vi....aa, mutta heidän käytöksestään kaikki muutkin saavat osansa. Mutta muista, ei heistä tarvitse tippaakaan välittää!

72/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole mitään vaunujen kanssa matkustavia vastaan ja kannatan sitä että saavat matkustaa ilmaiseksi.

Välillä saatan kuitenkin miettiä että onko tuollakin nyt oikeasti jotain niin tärkeää menoa että pitää väen vängällä tulla vaunujen kanssa bussiin ruuhka-aikana. Varsinkin jos kyse on jostain Helsingin tupaten täyteen ahdetuista bussilinjoista (58, 39, 18 jne.) joissa saattaa jopa seisomapaikat loppua kesken ja matkustajia jäädä sen takia pysäkille. Mutta enhän mä voi tietää että mitä menoa sillä rattaiden kanssa matkustavalla (tai kellään muullakaan) on joten yritän olla ajattelematta koko asiaa.

Kenenkään ei tarvitse miettiä mitään ruuhka-aikoja tai kanssaihmisten mielen mukaan muka sopivampia aikoja matkustaa. Siitä voi äitikin päättää ihan itse omien aikataulujensa mukaan - ei muiden mielipiteiden mukaan. Jokainen päättäköön aikataulunsa ja menonsa itse!!!!!

73/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on taapero, ei enää ihan vauva, mutta vaunuikäinen. Meidänkin pitäisi päästä kulkemaan kaupungilla. Mutta taapero ei aina halua istua kiltisti vaunuissa. Hänestä saattaa jo lähteä ääntäkin. Olen todellakin vähentänyt julkisilla liikkumista koska koen, että tähän maahan ei lasten huuto tai venkoilu enää mahdu.

Vanhat ämmät ovat yleensä lapsivihamielisiä, mutta katkerille vanhoille ämmille ei pidä antaa valtaa päättää omista liikkumisista! Se ei kuulu heille tippaakaan! Menet ja matkustat ja anna lapsen huutaa, jos huutaa! Se on hänen oikeutensa myös! Eikä sekään kuulu ämmille tippaakaan! Tässä maassa täytyy tehdä jotain todella radikaalia tuolle mummoterrorille, koska se tulee joka kommentissa esille ja joka puolella ja joka paikassa yhteiskunnassa. Heidät pitää laittaa järjestykseen. Onko se kasvatuksen tulosta, että "vanhoja ihmisiä pitää kunnioittaa"? Nyt he ovat sitten voimainsa tunnossa ja terrorisoivat koko yhteiskuntaa ja puuttuvat muiden ihmisten asioihin. Sille asialle pitää tehdä stoppi!

Vierailija
74/74 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, jos ei hankita lapsia niin haukutaan kypsymättömiksi ja itsekkäiksi - ja sitten kun hankitaan, niin haukutaan itsekkäiksi ja loisiksi kun liikkuu kaupungilla tai julkisissa. Koskaan ei ole hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä