Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun kai muuttamaan miehen töiden perässä Lappiin. :(

Vierailija
15.01.2017 |

Ei ole mun paikka ollenkaan asua. Olen paljasjalkainen eteläsuomalainen ja kaupunkilainen. Mies sai siis töitä Oulusta ja pitäisi nyt sitten muuttaa sinne. En haluaisi erotakkaan, kun suhde on todella hyvä. Eikä mulla ole täällä Helsingissä vakituista työtä, että sama kai se olisi lähteä. En vain tunne Oulusta ketään ja jotenkin ahdistaa asua noin pohjoisessa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh. Jos et sattunut tietämään, niin Oulu ei ole Lappia. Ikinä ollutkaan.

Vierailija
2/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele kirjastoa ja teatteria. Ne on niin rumia, että ahdistut varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu ei ole lapissa, ja lompakkoloisena eläminen on oma valintasi. Onnea.

Vierailija
4/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun on parasta erota, jos kehä 3:n pohjoispuoli on Lappia.

Vierailija
5/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin?Ouluun? kannattaa ihan alkuun kaivaa Suomen kartta esiin ja kerrata vähän sitä maantietoa.

Vierailija
6/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on kaupunki, ja se ei ole Lapissa.

Vierailija
7/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lähde. Jos et ole naimisissa eikä ole lapsia niin älä lähde. Etsiköön mies töitä lähempää. Mä tein sen virheen, että läksin ja kyllä olen katunut! En oppinut viihtymään koskaan.

Vierailija
8/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on kyllä nykyään todella iso kaupunki, Suomen 5. suurin. Ei ole "Lappia" nähnytkään.

Vierailija
9/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surunvalitteluni. Oulussa pääsääntöisesti liikutaan poroilla, talvisin on vähintään 40 astetta pakkasta, yleinen infrasturktuuri (sähkö, vesi ym.) toimii vähän miten sattuu, eikä marketeissa ole pääsääntöisesti kuin yhtä merkkiä jokaista tuotetta :(

Vierailija
10/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan myös asua eri paikkakunnilla, jos saatte arjen toimimaan. Jos ei ole lapsia niin onnistuu helposti.

Vierailija
11/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, ja tiedän ettei Oulu ole lappia, mutta siltä se täältä etelärannikolta tuntuu. Enkä ole kehä- kolmosen sisäpuolella..

Vierailija
12/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta mies muuttaa Ouluun niin miksi sinun on muutettava Lappiin :D

Vierailija
13/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surunvalitteluni. Oulussa pääsääntöisesti liikutaan poroilla, talvisin on vähintään 40 astetta pakkasta, yleinen infrasturktuuri (sähkö, vesi ym.) toimii vähän miten sattuu, eikä marketeissa ole pääsääntöisesti kuin yhtä merkkiä jokaista tuotetta :(

Jep. Ja onhan se ikävää kun jääkarhut hyökkäilee vähän väliä ja näköradioonkin saatiin värit vasta toissavuonna. Pingviineistä on sen sijaan seuraa -40 asteen pakkasilla

Vierailija
14/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle Oulu on pohjoisessa. Ehkä ei ole ihan virallisesti Lappia, mutta minulle se on. Älkää nussiko nyt pilkkua. Kyse on siitä, että muutanko. Kun en tiedä yhtään. Pelkään, että menetän hyvän miehen jos et muuta. Sitten taas jos muutan niin entä jos kärsin muuten kun en viihdy yhtään noin pohjoisessa? Kaverit jää etelään ja kaikki on kaukana. Välimatkat pitkiä, talvi kylmempi kun etelässä jne.

Vierailija
15/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tärkeitä sidoksia ole etelään niin kyllä lähtisin.. mikään maailmassa ei ole kauniimpi kuin pohjanmaa.. :) ja ainahan sitä pääsee takaisin jos ei viihdykkään.. sielläpäin saa myös hienoja taloja helsinkiläisten kaksioiden hinnalla, voisi kokeilla millasta olisi asua oikeen väljästi ja olisi varaa omaan pihaankin :) tai sitten asuisi vaatimattomasti ja säästäisi matkusteluun :)

Vierailija
16/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sitten muuta. Aika moni täällä "lapissa" muutenki kattoo kieroon teitä etelänhedelmiä jotka tuijottaa omaa napaansa ja valittaa kuinka surkeaa elämä on täällä korvessa.

Vierailija
17/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi ei ole Oulussa ja ihan tiedoksi Oulu on suomen kolmanneksi suurin kaupunhi

Vierailija
18/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua muuttaa ja mies valitsee työn ennen sinua niin eroa.

Vierailija
19/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulle Oulu on pohjoisessa. Ehkä ei ole ihan virallisesti Lappia, mutta minulle se on. Älkää nussiko nyt pilkkua. Kyse on siitä, että muutanko. Kun en tiedä yhtään. Pelkään, että menetän hyvän miehen jos et muuta. Sitten taas jos muutan niin entä jos kärsin muuten kun en viihdy yhtään noin pohjoisessa? Kaverit jää etelään ja kaikki on kaukana. Välimatkat pitkiä, talvi kylmempi kun etelässä jne.

Mistä tiedät, ettet yhtään viihdy pohjoisessa? Ja miten niin talvi on kylmempi kuin etelässä? Minä olen ymmärtänyt, että siellä on aina kylmempää kuin missään muualla, koska siellä on se jäätävä merituuli.

Vierailija
20/46 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tärkeitä sidoksia ole etelään niin kyllä lähtisin.. mikään maailmassa ei ole kauniimpi kuin pohjanmaa.. :) ja ainahan sitä pääsee takaisin jos ei viihdykkään.. sielläpäin saa myös hienoja taloja helsinkiläisten kaksioiden hinnalla, voisi kokeilla millasta olisi asua oikeen väljästi ja olisi varaa omaan pihaankin :) tai sitten asuisi vaatimattomasti ja säästäisi matkusteluun :)

Hyvä näkökulma tuokin. En tosin halua omaa taloa ja pihaa. Mulle riittää yrtit omalla parvekkeella. Onko Oulussa miten edes töitä? Nyt teen sairaanhoitajan hommia, mutta oon terkkari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi