Joudun kai muuttamaan miehen töiden perässä Lappiin. :(
Ei ole mun paikka ollenkaan asua. Olen paljasjalkainen eteläsuomalainen ja kaupunkilainen. Mies sai siis töitä Oulusta ja pitäisi nyt sitten muuttaa sinne. En haluaisi erotakkaan, kun suhde on todella hyvä. Eikä mulla ole täällä Helsingissä vakituista työtä, että sama kai se olisi lähteä. En vain tunne Oulusta ketään ja jotenkin ahdistaa asua noin pohjoisessa.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Oulu on kyllä nykyään todella iso kaupunki, Suomen 5. suurin. Ei ole "Lappia" nähnytkään.
Helvetin ruma tosin, kun Googlen streetviewistä kerran katselin. En ole käynyt.
Ei kannata lähteä. Olen kuullut, että Oulu on paska kaupunni.
Itse käynyt lapissa ja ei se oulu ainakaan siellä ole :D sinä kun oot etelestä nii kehä 3 ulkopuolella ei ole muuta elämää :)
Ei kai siinä mitään menetä jos kokeilee, varsinkin jos ei pelekää polliisia.
Vierailija kirjoitti:
Oulu on kyllä nykyään todella iso kaupunki, Suomen 5. suurin. Ei ole "Lappia" nähnytkään.
Väkiluku on suuri, kun muita kuntia liitetty, mutta näkyykö tämä väkiluvuin suuruus vastaavana keskustan koossa? Eipä taida, vaan keskusta on kuin Seinäjoella tai Porissa. Väentiheys Oulussa vaivaset 66 asukasta/ km2.
Mitä menetät jos lähdet testaamaan elämää siellä?
Sehän on se hyvin pieni, köyhä kylä, jossa ihmisillä ei ole varaa ostaa edes lentolippuja Lontooseen ja kaikilla on tuohivirsut jalassa. Ps. Se ei ole Lapissa eikä Joulupukki asu siellä, vaikka lumikeiju niin väittäisikin.
Oulu on puolivälissä Suomea. Lappiin on vielä sieltä matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Plääh. Jos et sattunut tietämään, niin Oulu ei ole Lappia. Ikinä ollutkaan.
Ookon Oulusta syökkönä jäkälää.Oulu on Lappia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun on parasta erota, jos kehä 3:n pohjoispuoli on Lappia.
Tämä oli hyvä...
Vierailija kirjoitti:
Plääh näille "ainoa oikea lappi on perskiehkuraojan kolmannen mutkan vasemmalla laidalla" - elitisteille.
Eikö Suomen kouluissa enää opeteta maantietoa vai onko tämä provo?
Ap, vastaa!
Voih. Innostuisin, jos olisi edessä muutto Lappiin :) Mutta, kunluin, että Ouluun..... Olen Oulussa asunut etelä-Suomlainen ja kiitos, mutta ei kiitos! En viihtynyt! JA olen saunut useassa kaupungissa ja kolmessa eri maassa.Oulu oli minulle se paikka, jossa EN viihtynyt.
Vierailija kirjoitti:
Surunvalitteluni. Oulussa pääsääntöisesti liikutaan poroilla, talvisin on vähintään 40 astetta pakkasta, yleinen infrasturktuuri (sähkö, vesi ym.) toimii vähän miten sattuu, eikä marketeissa ole pääsääntöisesti kuin yhtä merkkiä jokaista tuotetta :(
Jääkarhutkin siellä vaeltaa kaduilla.
Oulusta on Lappiin matkaa enemmän kuin Helsingistä Tampereelle. Siksi tulee niin paljon näitä maantietokommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tärkeitä sidoksia ole etelään niin kyllä lähtisin.. mikään maailmassa ei ole kauniimpi kuin pohjanmaa.. :) ja ainahan sitä pääsee takaisin jos ei viihdykkään.. sielläpäin saa myös hienoja taloja helsinkiläisten kaksioiden hinnalla, voisi kokeilla millasta olisi asua oikeen väljästi ja olisi varaa omaan pihaankin :) tai sitten asuisi vaatimattomasti ja säästäisi matkusteluun :)
Hyvä näkökulma tuokin. En tosin halua omaa taloa ja pihaa. Mulle riittää yrtit omalla parvekkeella. Onko Oulussa miten edes töitä? Nyt teen sairaanhoitajan hommia, mutta oon terkkari.
Jos et ole asunut muualla kuin pk- seudulla, niin ilman muuta kannattaa lähteä. Ota se uutena kokemuksena. Otat alkuun sh:n töitä ja katselet samalla niitä terkkarin hommia. Kun olet hoitopuolen ihminen, olet varmaan sosiaalinen ja kykenevä tutustumaan uusiin ihmisiin. Asuminen on Oulussa halvempaa ja ihmiset ovat lepposempia. Itse olen sh, joka on asunut monella paikkakunnalla Suomessa ja myös ulkomailla. Tsemppiä!
Pitkät etäisyydet? Siis minne? No Helsinkiin ja Tampereelle toki, mutta muuten en ihan ymmärrä. Oulu on iso kaupunki ja eipä tässä keskustassa asuessa ole kyllä pitkä matka minnekään. Vaikka asuisi 10-20 km päässä keskustasta, autolla hurauttaa hetkessä keskustaan. Täällä ei ole samanlaisia ruuhkia kuin etelässä.
Haiskahtaa kehnolta provolta. Ouluhan ei ole Lapissa ja on Suomen suurimpia kaupunkeja. Mutta eniten haisee se että joku olisi muka saanut sieltä töitä. Tätä ei usko kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plääh näille "ainoa oikea lappi on perskiehkuraojan kolmannen mutkan vasemmalla laidalla" - elitisteille.
Kemissä asuessa kaksi turistia sanoivat olevansa Hesasta, asuivat kuulema Lahdessa. Ajattelivat ilmeisesti että lappilaiset ovat niin tolloja että että laskevat koko Jyväskylän eteläpuolen Hesaksi.
Onnex ei sentään Kemiin. Se vasta karseeta ois