Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun kai muuttamaan miehen töiden perässä Lappiin. :(

Vierailija
15.01.2017 |

Ei ole mun paikka ollenkaan asua. Olen paljasjalkainen eteläsuomalainen ja kaupunkilainen. Mies sai siis töitä Oulusta ja pitäisi nyt sitten muuttaa sinne. En haluaisi erotakkaan, kun suhde on todella hyvä. Eikä mulla ole täällä Helsingissä vakituista työtä, että sama kai se olisi lähteä. En vain tunne Oulusta ketään ja jotenkin ahdistaa asua noin pohjoisessa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis, et sentään mihinkään erämaahan joudu muuttamaan. Oulu on ihan mukava paikka, mutta auto on iso plussa koska julkisesta liikenteestä ei ole juurikaan hyötyä. Se on kohtuuttoman kallista ja jos asut jossain muualla kuin keskustan liepeillä, niin tuurilla dösät menee kaksi kertaa tunnissa.

Terveisin. entinen oululainen.

Vierailija
42/46 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Plääh. Jos et sattunut tietämään, niin Oulu ei ole Lappia. Ikinä ollutkaan.

Plääh näille "ainoa oikea lappi on perskiehkuraojan kolmannen mutkan vasemmalla laidalla" - elitisteille.

Et taida ymmärtää että Lappi on maakunta jossa on rajat? Jos ei ole sen rajan sisällä, niin silloin ei ole Lapissa. Ymmärrätkö? Sama kuin väittäisi käyneensä Hämeessä kun on käynyt Porvoossa, jostain vinkkelistä katsottuna ne on vähän niin kuin samalla suunnalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pliis, et sentään mihinkään erämaahan joudu muuttamaan. Oulu on ihan mukava paikka, mutta auto on iso plussa koska julkisesta liikenteestä ei ole juurikaan hyötyä. Se on kohtuuttoman kallista ja jos asut jossain muualla kuin keskustan liepeillä, niin tuurilla dösät menee kaksi kertaa tunnissa.

Terveisin. entinen oululainen.

No ei julkinen liikenne nyt NIIN huonoa ole, riippuu asuinalueesta. Mutta jos ei halua omaa pihaa vaan kerrostaloasunnon,kannattaa ehdottomasti muuttaa keskustaan tai keskustan liepeille. Oulussa on todella hyvät pyörätieverkostot ja pyörällä pääsee nopeasti keskustaan, vaikka asuisi 1-4 km päässä. Lisäksi nykyään liikennöi citybussit keskustan ympärillä, millä pääsee näppärästi.

Vierailija
44/46 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haiskahtaa kehnolta provolta. Ouluhan ei ole Lapissa ja on Suomen suurimpia kaupunkeja. Mutta eniten haisee se että joku olisi muka saanut sieltä töitä. Tätä ei usko kukaan.

Miksei muka? Onhan Oulussa nytkin avoimena satoja työpaikkoja.

Vierailija
45/46 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin miehen opintojen perässä toiselle puolelle suomea. Olen lasten kanssa kotona enkä tunne ketään. Olen silti sopeutunut, kerta viikossa käyn jumpassa ja kerta viikossa toisessa harrastuksessa. Niin saan edes hieman sosiaalista elämää ja ehkä harrastuksissa tutustuu uusiin ihmisiin.

Vierailija
46/46 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Suomen kouluissa enää opeteta maantietoa vai onko tämä provo?

Ap, vastaa!

Kyllä mä tiedän missä Oulu on. Mähän vastasin jo tähän Lappi kommenttiin toisessa viestissä. Lue ketju uudestaan, kiitos. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme