Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisitte saada kun joku tulee katsomaan vauvaa? :)

Vierailija
15.01.2017 |

Siis ensimmäistä kertaa syntymän jälkeen :) Vai haluaisitteko saada edes ylipäätään mitään? Tai mitä ette ainakaan haluisi? Saa myös kertoa kivoja juttuja mitä olette saaneet :) Lahjaideoita tässä pohdin, vaatteet ovat ainakin pois laskuista, niitä kun on jo ihan liikaa.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia ja leivoksia.

Vierailija
82/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kans sitä mieltä että heti ei kannata tupata kylään. Odottaisivat vaikka pari viikkoa että ehtii vähän rauhottua ja arki asettua uomiinsa. Itse olen ollut ainakin heti synnytysten jälkeen tosi väsynyt, kiukkuinen ja stressaantunutkin ja on ihan kiva vaan hetken aikaa olla rauhassa ja levätä hiljaisuudessa ja keräillä voimia. Toki joku muu voi tykätä että alkaa samantien lappaa väkeä, mutta mä en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

parhaiten jäääny mieleen teiniserkut...soittivat ite reippaasti ja tulivat käymään.

Suosittelen kyllä kunnon rotinakoria...piirakoita, pullia, vaatetta vauvalle, konjakkipullo äidille (jopa meidän oikeesti raivoraittiissa suvussa)

Kiva oli kaksi kukkakimppua, iso ja pieni, silkkinauhalla yhdessä, mulle ja vauvalle

Vierailija
84/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ensimmäistä kertaa syntymän jälkeen :) Vai haluaisitteko saada edes ylipäätään mitään? Tai mitä ette ainakaan haluisi? Saa myös kertoa kivoja juttuja mitä olette saaneet :) Lahjaideoita tässä pohdin, vaatteet ovat ainakin pois laskuista, niitä kun on jo ihan liikaa.

Onko 70-80 cm kokoisia vaatteita jo liikaa? Se on se koko, jossa niitä alkaa kulua ihan tosissaan ja äitiyspakkauksesta loppuu kama. Itse ainakin ilahduin kun ihmiset huomioivat tämän asian, ja toivat niitä, samoin joku toi ruokakupin ja nokkamukin ja kaulakaukalon. Lisäksi yksi vieras toi vauvalle lakanoita  (niitä oli äitiyspakkauksessa ihmeen vähän),  kaffepullat, limsaa ja valmista kuumaa kahvia termarissa ja kertakäyttömukit. Eli istuttiin suoraan pöytään juomaan, kun vauva nukahti. Ei tarvinnut passata!

Eikä kyllä olisi haitannut iso rasiallinen ruokaakin, sitä kun ei ehtinyt tekemään.

Vierailija
85/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyhän on näitä ravintolaruokaa kotiin - palveluita. semmonen lahjakortti. Ja kuoharipullo.

Vierailija
86/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos pariskunta tulee katsomaan, nii itse voisin vetäytyä syrjemmälle esim autotalliin miehen kanssa ja perse olisi se mikä kelpaisi.

Vierailija
87/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljalleen jo huvittaa, kun muistelen esikoisen syntymää. Anoppi tunki meille väen väkisin melkein heti sairaalasta kotiutumisen jälkeen. Sinänsä kaunis ajatus, kun toi kukkia, mutta sen sata kertaa olin sanonut, ettei meille pidä tuoda mitään rehuja, koska koira syö ne _joka_kerta_. Niin kävi tällekin puskalle ja lopputulos oli oksennusta lattialla, jota oli todella mukavaa vauvapöllyssä luututa.

Oma äitini odotti kärsivällisesti, että kutsuttiin katsomaan vauvaa, ja hän toikin sitten "rotinoina" kilon jauhelihaa. Osa jäi jääkaappiin, osa meni pakkaseen, osasta hän laittoi meille jauhelihatomaattikastikkeen spagetin kylkeen. Taisi olla ensimmäinen "kunnon ruoka" sairaalasta lähdön jälkeen.

Eli ennen kaikkea veisin syötävää ja apukäsiä (ehkä myös vaippoja, jos merkki ja koko on tiedossa). Baby showerit ja ristiäiset on niitä lahjoja varten.

Vierailija
88/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin saada kukkia ja kahvipöytä tarjottavia. En haluaisi saada mitään vauvatavaraa, enkä vaatteita. Niitä on kumminkin ihan yllin kyllin.

Vierailija
89/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanin mitä sain aikanaan oli hedelmäkori vanhalta lukiokaverilta. 😊

Vierailija
90/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin, tunnetaanko vanhaa rotinaperinnettä enää missään. Minun kaukaisessa nuoruudessani viime vuosisadan puolivälin paikkeilla Itä-Suomen maaseudulla oli ihan sääntö, että vauvaperheeseen vietiin "rotinarinkeli" eli iso pullakranssi, jonka keskusta oli täytetty itseleivotuilla pikkuleivillä. Lisäksi iso paketti aamulla leivottuja karjalanpiirakoita, ehkä vielä harsovaippoja (kertakäyttövaippoja ei vielä tunnettu) tai muuta pientä tekstiiliä.

Vierailija
91/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ruokaa viemisiksi

Vierailija
92/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa jääkaappiin tai pakastimeen. Syliä vauvalle. Ja kiva, jos vieras veisi mennessään roskapussin :)

Vierailija
93/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketti. Meillä kävi parin viikon ajan jatkuvasti porukkaa ja kahvinkeitintä sai olla kokoajan lataamassa.

Vierailija
94/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

turpaan

Vierailija
95/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ystäväni toi lämmintä ruokaa ja vastapaistetun leivän <3 Ilahdutti kovin :) !

Vierailija
96/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoja ja korvikkeita

Vierailija
97/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan seitsemän vuoden takaa, että pienen vauvan äitinä olin aivan otettu, kun naapuri kävi tuomassa meille kokonaisen pellillisen itsetehtyä lihapiirakkaa. Ne olivat juuri niitä ensimmäisiä viikkoja, jolloin uusi vauva vei kaiken ajan, imettäminen oli jatkuvaa eikä ollut aikaa eikä oikein voimia tehdä ruokaa. Sitten joku ymmärtää sen tilanteen ja leipoo ruokavan piirakan, joka tuli niin tarpeeseen!

Kaikkea muutakin (vaatteita, leluja yms) saimme paljon mutta tuota oivallista huomaavaisuutta en koskaan unohda!

Vierailija
98/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö raskaana olevat äidit sitten osaa varautua siihen, että alku vauvan kanssa on väsyttävää? Miksei voi tehdä ruokia pakkaseen jo ennen synnytystä? Ja missä mies on, miksei se voi tehdä ruokaa? Ei siis millään pahalla, olen itsekin vienyt ruokaa tuomisiksi uusille äideille, mutta ihmetyttää vaan kun se on niin toivottua, että eikö äidille itselleen tule mieleen tehdä ruokaa jo valmiiksi pakkaseen....

Eiköhän suurin osa ole osannut varautua. Mutta kyllähän tuore ruoka jonkun pakastetun mössön voittaa. Ja meillä miehen ruuanlaittotaito on aika rajoittunut.

No kun täälläkin joku sanoi että anoppi on tuonut pakkaseen ruokaa, niin samaa pakastettavaa mössöähän sekin on?

Ja millainen mies ei osaa laittaa ruokaa? Ja ennen kaikkea: miksi olet ottanut sellaisen miehen?

Se oli minun anoppi joka toi meille ruokaa. Ensimmäiseksi anoppini teki todella hyvää ja terveellistä ruokaa. Meillä oli paljon ruokaa, mutta jotenkin se ajatus. Se oli niin huolehtivainen. Minun mieheni osaa kyllä tehdä ruokaa, mutta jokainen tietää kuinka vaikea se on joskus keksiä mitä syödä. Varsinkin kun valvotaan pienen kanssa. Ja kyllä, mieheni valvoi myös kun oli kotona isyyslomalla. Yksi huoli vähempi, ei tarvinnut kun lämmittää ja salaatti siihen mukaan. Ja, joo kyllä omatkin ruoat olisi maistunut, mutta se oli kuitenkin niin hieno ele..

Muutenkin anoppini oli ihana ihminen, ja osasi aina hienosti olla avuksi.

Vierailija
99/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaa

Vierailija
100/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan ei kukkia. Meille tulijat toi heti paljon kukkia vaikka ei edes tykätä maljakkokukista. Tulin yliherkäksi kukkien tuoksulle ja ällötti ne vaaleanpunaiset koristeet isoissa kukka-asetelmissa.

Miestä muistivat viinapulloilla mikä myös vika tikki. Myös ärsytti kun tuli melko pian puolituttuja tai melkein tuntemattomia katsomaan vauvaa. Tuore isoisä halusi esitellä vauvan uudelle heitukalleen vaikken ois ollu valmis kestitsemään vielä ketään. En ollut kovinkaan kiltti emäntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi