Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisitte saada kun joku tulee katsomaan vauvaa? :)

Vierailija
15.01.2017 |

Siis ensimmäistä kertaa syntymän jälkeen :) Vai haluaisitteko saada edes ylipäätään mitään? Tai mitä ette ainakaan haluisi? Saa myös kertoa kivoja juttuja mitä olette saaneet :) Lahjaideoita tässä pohdin, vaatteet ovat ainakin pois laskuista, niitä kun on jo ihan liikaa.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolainen piirakka tai muu leipomus.

Vierailija
22/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen yleensä kutonut itse pienet sukat tai pipon :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kaksi makaronilaatikkoa, oli kyllä maailman paras lahja siinä vaiheessa.

Vierailija
24/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso tv tai vaikka tabletti.

Vierailija
25/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Kunnaksen klassikkolorukirja; esim.Tiitiäisen Satupuu ja itseleivottuja pullia ja täytettyjä sämpylöitä kauniissa rottinkikorissa. Toki myös leipimon pullat ja sämpylät ok.

Vierailija
26/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin saada virkattuja patalappuja.

Vierailija
27/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tosi iloinen ja onnellinen kun siskoni toi kaupan pullapitkon, itsetehtyä vihersalaattia, kinkkukiusausta ja makaronilaatikkoa isot foliovuoalliset. Söin niitä viikon ja oli iso apu kun ei tarvinnut itse kokkailla kipeänä synnytyksestä. Mukana taisi olla vielä vaate ja sofie-kirahvi vauvalle...Mutta kaikkein eniten ilahduin ruuasta.

Vierailija
28/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut tavaksi viedä pesulalahjakortin ja kukkia + jotain syömistä kahville. On ollut tosi tykätty lahja :)

Vierailija
29/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka, etenkin tuore ja pakastettava sellainen olisi kiva. Mutta ihan oikeasti, ei tarvitse tuoda mitään, kiva kun tulet itse. Ei tavaraa, vai onko joku joskus kuullut suomalaisesta 2000-luvun vauvaperheestä jossa on vanhempien mukaan "liian vähän vaatteita/leluja/tavaraa".

Vierailija
30/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, mihin pesulalahjakorttia tarvitaan?

Olen ehkä kerran kahdessa vuodessa joutunut viemään jotain pesulaan. Siitä on kauhea vaivakin verrattuna siihen, että työntää likaantuneen vaatteen vessassa pesukoneeseen ja heittää sieltä kuivausrumpuun.

Ei sillä, jos jossain on käytössä vaikka valkoisia kangassohvia, mutta eikös niidenkin kankaat pestä paikan päällä jollain höyrypuhdistimella?

Vierailija
31/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin saada virkattuja patalappuja.

Mä voin tehdä sulle :D

Vierailija
32/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

RUOKAA! Se on satavarmasti mieluinen lahja. Kaikkien meidän täytyy syödä ja imettävän äidin se vasta täytyykin, mutta voimia tai aikaa ei ole kokkailuun. Jotain oikeaa ruokaa ja jotain herkkua. 

Vierailija
33/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut meistä asuvat palveluiden äärellä, joten pesulalahjakprtti voi olla hyväkin. Mä voisin viedä vaikka ihan lakanat.

Monet kuitenkin pesettävät matot pesulassa, aika harva pystyy itse pesemään muita kuin räsymattoja.

Vierailija
34/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

noroviruksen

Vierailija
35/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin eniten kaikesta mistä jää muisto; esimerkiksi kirja, Pentikin pehmoeläimet jne. Myös kaikki itsetehty oli ihanaa, esim. villasukat, tuttinauhat jne. Ja toki herkut! Kaikki lahjat otimme kyllä ilolla vastaan :)

Vierailija
36/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos kaikille vastauksista niitä tuli yllättävän paljon ja todella kivoja vinkkejä! :) Taidan siis panostaa syötävään ja tuoreen äidin muistamiseen, vauvalle myös jotain pientä ja muistona säilyvää! :)

Vierailija
37/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

RUOKAA! Se on satavarmasti mieluinen lahja. Kaikkien meidän täytyy syödä ja imettävän äidin se vasta täytyykin, mutta voimia tai aikaa ei ole kokkailuun. Jotain oikeaa ruokaa ja jotain herkkua. 

Eipä ole satavarmasti mieluinen lahja, jos ei olla ihan varmoja mikä on ollut antajan keittiön hygieniataso, mikä kylmäketju ja onko ymmärretty imettäjän ruokavalioon kuuluvat rajoitukset. Esim. anoppini tuomia tai varsinkaan hänen tekemiään ruokia en valitettavasti voisi syödä vaikka hän mukava ihminen onkin. Tiedän, että kissa luuhaa siellä kaikki paikat.

Vierailija
38/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ystäväni tiesi mitä juuri kotiutunut tuore äiti kaipasi; "selviytymis paketti" jossa oli mm. Loistava bebesin suojaava nännivoide (loppui nännikivut ja haavaumat imetyksestä siihen!), muutama smoothie,muutama tehojuoma, suklaata, pari bodyä vauvalle, pukluliinoja ym.

Lisäksi toi erilaisia juustoja ja suolakeksejä sekä viinirypäleitä. Ihanaa kun ei tarvinnut huolehtia tarjottavissta.

Vierailija
39/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun anoppini toi meille kotiin paljon valmista ruokaa. Ne oli valmiina pakasterasissa ja heitettiin pakkaseen. Ihanaa kun vauva oli kiinni tississä ja ei oikein jaksanut ajatella ruokaa.

Vierailija
40/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tuoda mitään, en minä ainakaan mitään odota. Mutta jos välttämättä jotain niin ruokaa. Ei mitään suklaata tai muuta ällöä tai epäterveellistä vaan ihan tavallista kunnon ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän