Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisitte saada kun joku tulee katsomaan vauvaa? :)

Vierailija
15.01.2017 |

Siis ensimmäistä kertaa syntymän jälkeen :) Vai haluaisitteko saada edes ylipäätään mitään? Tai mitä ette ainakaan haluisi? Saa myös kertoa kivoja juttuja mitä olette saaneet :) Lahjaideoita tässä pohdin, vaatteet ovat ainakin pois laskuista, niitä kun on jo ihan liikaa.

Kommentit (102)

Vierailija
41/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kolmannen lapseni 4kk sitten, joten kaikkea tavaraa ja vaatetta oli riittävästi. Ihaninta oli, kun moni toi mulle suklaata :D Kahvileivät on myös mukava juttu, ettei tarvi itse alkaa ressaamaan ja leipomaan. Kun aikanaan sain esikoiseni, miehen sisko toi ison vuoallisen lasagnea. Se on jäänyt mieleen parhaiten.

Vaatteita ei minusta kannata viedä varsinkin, jos lapsi ei ole ensimmäinen tai muuten tiedät äidin saaneen vauvanvaatteita esim sukulaisiltaan, tai, jos on pienikin epäilys, että äidillä on tarkka maku. Naapurini antoi mulle kassillisen upouusia vauvanvaatteita, joita oli saanut sukulaisiltaan ja ystäviltään, mutta joita ei ollut itse tykännyt käyttää. Mulle kelpasi. :)

Vierailija
42/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö raskaana olevat äidit sitten osaa varautua siihen, että alku vauvan kanssa on väsyttävää? Miksei voi tehdä ruokia pakkaseen jo ennen synnytystä? Ja missä mies on, miksei se voi tehdä ruokaa? Ei siis millään pahalla, olen itsekin vienyt ruokaa tuomisiksi uusille äideille, mutta ihmetyttää vaan kun se on niin toivottua, että eikö äidille itselleen tule mieleen tehdä ruokaa jo valmiiksi pakkaseen....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö raskaana olevat äidit sitten osaa varautua siihen, että alku vauvan kanssa on väsyttävää? Miksei voi tehdä ruokia pakkaseen jo ennen synnytystä? Ja missä mies on, miksei se voi tehdä ruokaa? Ei siis millään pahalla, olen itsekin vienyt ruokaa tuomisiksi uusille äideille, mutta ihmetyttää vaan kun se on niin toivottua, että eikö äidille itselleen tule mieleen tehdä ruokaa jo valmiiksi pakkaseen....

Eiköhän suurin osa ole osannut varautua. Mutta kyllähän tuore ruoka jonkun pakastetun mössön voittaa. Ja meillä miehen ruuanlaittotaito on aika rajoittunut.

Vierailija
44/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän suurin osa ole osannut varautua. Mutta kyllähän tuore ruoka jonkun pakastetun mössön voittaa. Ja meillä miehen ruuanlaittotaito on aika rajoittunut.

No kun täälläkin joku sanoi että anoppi on tuonut pakkaseen ruokaa, niin samaa pakastettavaa mössöähän sekin on?

Ja millainen mies ei osaa laittaa ruokaa? Ja ennen kaikkea: miksi olet ottanut sellaisen miehen?

Vierailija
45/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RUOKAA! Se on satavarmasti mieluinen lahja. Kaikkien meidän täytyy syödä ja imettävän äidin se vasta täytyykin, mutta voimia tai aikaa ei ole kokkailuun. Jotain oikeaa ruokaa ja jotain herkkua. 

Eipä ole satavarmasti mieluinen lahja, jos ei olla ihan varmoja mikä on ollut antajan keittiön hygieniataso, mikä kylmäketju ja onko ymmärretty imettäjän ruokavalioon kuuluvat rajoitukset. Esim. anoppini tuomia tai varsinkaan hänen tekemiään ruokia en valitettavasti voisi syödä vaikka hän mukava ihminen onkin. Tiedän, että kissa luuhaa siellä kaikki paikat.

Joo! Minun äitini ei tunne muita imettäjän ruokavaliosuosituksia kuin 1970-lukuiset. Kerroin kyllä mitä saan ja mitä en saa syödä mutta hän ei kuuntele eikä usko. En siis mielelläni syö hänen ruokiaan niin kauan kuin imetän...

Vierailija
46/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääh, mä en vienyt mitään, kun ensimmäinen ystävistäni sai vauvan! Mietin kyllä asiaa ja pari kuukautta myöhemmin totta kai vein harkitun ristiäislahjan. :)

Silti nyt vähän harmittaa!

Vierailija
47/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
48/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihana saada suklaata tai jotain leivottua herkkua. En ole itse hyvä leipomaan ja siksi etenkin arvostaa todella jos joku on osannut jotain namia tehdä. :)

Vierailija
49/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaannu jossei mitään tuo mutta jos joku on väkisin jotain tuomassa niin esim. kahvipaketti, kahvin kanssa syötävää, vauvalle pieniä lahjoja niinku tutteja, body ja sen sellaista.

Vierailija
50/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie jotain mikä säilyy. Kuivakakkua, valmispaistopatonkia, suklaata, kahvipaketti.. 

Ihastele vauvaa, halaa äitiä, ja tiskaa lähtiessäsi astiat - tai ainakin laita koneeseen asti ja siistit pöydän. 

Vierailija
51/102 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli kasamäärin kaikkia hörhelö-rimpsu-prinsessa-kamaa joka saa mulla hiukset pystyyn :D Jos et tosiaan tiedä äidin makua, niin älä tuo sitä överiä mistä itse tykkäät tai mihin omat tenavat olet pukenut silloin 40v sitten... 

Tutteja meillä ei ole syöty. Lelut ja vaipat ois varmasti kelvanneet! Kannattaa kysyä se vaippakoko ja merkki, vastasyntynyeet ei ole saman kokoisia, kurja saada paketillinen liian pieniä, tai säilöä kuukausitolkulla liian isoja.

Kaffipullat saa peukun myös!

Vierailija
52/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

RUOKAA! Se on satavarmasti mieluinen lahja. Kaikkien meidän täytyy syödä ja imettävän äidin se vasta täytyykin, mutta voimia tai aikaa ei ole kokkailuun. Jotain oikeaa ruokaa ja jotain herkkua. 

Eipä ole satavarmasti mieluinen lahja, jos ei olla ihan varmoja mikä on ollut antajan keittiön hygieniataso, mikä kylmäketju ja onko ymmärretty imettäjän ruokavalioon kuuluvat rajoitukset. Esim. anoppini tuomia tai varsinkaan hänen tekemiään ruokia en valitettavasti voisi syödä vaikka hän mukava ihminen onkin. Tiedän, että kissa luuhaa siellä kaikki paikat.

Joo! Minun äitini ei tunne muita imettäjän ruokavaliosuosituksia kuin 1970-lukuiset. Kerroin kyllä mitä saan ja mitä en saa syödä mutta hän ei kuuntele eikä usko. En siis mielelläni syö hänen ruokiaan niin kauan kuin imetän...

Ööm. Mitähän äitisi ruokaan sitten tulee, mitä et saa imettävänä syödä? Imettävällä on todella vähän rajoitteita. Hauki, korvasienet ja öljykasvien siemenet. Ja luontaistuotteet.

Vierailija
53/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan tulee käymään, se on itselleni riittänyt.

Meillä on vauva-aikoina kaapit pursunneet vaatteita, leluja yms. joten niitä ei olla tarvittu. Toisaalta olen ollut heti synnytysten (ja kotiutumisen) jälkeen tehopakkaus joten leipominen, ruuanlaitto yms. eivät ole olleet ongelma. 

Vierailija
54/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaimolle urheiluruokaa ettei läskity ja itselle kaljaa

Vierailija
55/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavat ja ilmoitus etukäteen! Ei tuoreen äidin tarvitse stressata tarjottavista/lähteä kauppaan/leipoa :)

Vierailija
56/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa :)

Vierailija
57/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis harso oli mieleinen lahja! Olin hankkinut valkoisia ja kuviollinen harso oli mukava lisä

Vierailija
58/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä että vain tuoreelle äidille tai lapselle pitää viedä jotain?

Entä isä? Veljeni sai viimekuussa lapsen ja jos jotain heille vien niin se on kyllä osoitettu joko veljelleni tai lapselle. Veljen vaimo on muutenkin aina katsonut kieroon tuomisiani ja kiitosta on ollut turha odottaa joten en enää viitsi vaivautua kun ei kuitenkaan kelpaa.

Vierailija
59/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntuvat olevan sitä mieltä että vain tuoreelle äidille tai lapselle pitää viedä jotain?

Entä isä? Veljeni sai viimekuussa lapsen ja jos jotain heille vien niin se on kyllä osoitettu joko veljelleni tai lapselle. Veljen vaimo on muutenkin aina katsonut kieroon tuomisiani ja kiitosta on ollut turha odottaa joten en enää viitsi vaivautua kun ei kuitenkaan kelpaa.

No eiköhän esimerkiksi tuo ruuan tuominen ole juuri koko perheelle. Ja jos on äidin ystävä, niin silloin toki pääpaino on äidissä ja lapsessa. Eihän tässä ole edes ehdotettu mitään sellaista, mikä olisi vain äidille. Kyllä pääpaino näissä on ollut vauvalle tai perheelle, vaikka lahja annetaankin sille, jota tullaan katsomaan.

En yhtään ihmettele, että sua katsotaan kieroon, kun ajatteletkin noin ihmeellisesti.

Vierailija
60/102 |
16.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummitytölle vein kirjan jonka olin itse kirjoittanut ja kuvittanut.

Tuoreelle äidille ja parhaalle ystävälleni vein ison kulhon vihersalaattia, kolme isoa vuoallista ruokaa (mm, broilerilaatikko, lasagne, makaronilaatikko), laadukasta suklaata, kahvipullat ja kukkia.

Tuoreelle isälle vein sikarin, vaippoja ja sixpackin energiajuomaa (sisäpiirin vitsi)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi