Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joidenkin ihmisten on vaikea hyväksyä nelipäiväistä työviikkoa tai 6-tuntista työpäivää?

Vierailija
31.08.2024 |

Eikö kaikkien kannalta olisi paras, että ihminen jaksaisi työssään?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tarvitsemme enemmän työntekoa, ei vähemmän.

Vierailija
2/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on pienempi. Ei ole varaa siihen pienipalkkaisena. Vai pitääkö hakea asumistukea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useammalle ihmiselle työpaikka, kun lyhennetään viikkoa ja tunteja. Lisäksi työntekijät ovat motivoituneempia ja sairaslomamäärät pienevät. Tätä on tutkittu ainakin Ruotsissa. 

Eihän tämä herroille käy. Pitää repiä nykyisistä työntekijöistä kaikki työhyvinvointi pois. 

Vierailija
4/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä mulle käy nelipäiväinen viikko jos saan saman palkan silti kuin viisipäiväisestä viikosta.

Vierailija
5/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt koko 20-vuotisen työurani nelipäiväistä työviikkoa 80% palkalla. Ei tässä ole mitään ihmeellistä suuntaan tai toiseen mistä pillastua.

Vierailija
6/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla ei ole varaa pudottaa palkkaani 20%. Muuten ehdottomasti kannatan, mikäli vain olisi varaa siihen. 

Vierailija
7/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botit ja tekoäly vähentävät joka tapauksessa ihmisiä töissä. 

Vierailija
8/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska minulla ei ole varaa pudottaa palkkaani 20%. Muuten ehdottomasti kannatan, mikäli vain olisi varaa siihen. 

Mulla ainakin menee verona sen verran, että saman verran jää lähes tulkoon käteen, vaikka teen 4-päiväistä. Aikaa muuhun jää elämään, työkyvyn ylläpitämiseen yms. 

Vierailija
9/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Botit ja tekoäly vähentävät joka tapauksessa ihmisiä töissä. 

Niin tietenkin.   Mutta tulevat työmarkkinoille tulevat sukupolvetkin ovat pienempiä.

Ja tekoälystä huolimatta, tarvitaan vielä vuosikymmeniä fyysissä töissä, ihan tavallista ihmistyövoimaa.

Ei sitä muutamassa vuodessa totaalisesti siirrytä tekoälyyn ja robotti työvoimaan.

Vierailija
10/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenteista päätellen aloituksen voi tulkita monella lailla. Annoin ylänuolen sille, että osa yhteisöstä tekee osa-aikaista työtä jaksamisensa vuoksi, mutta joillekin se on vaikea ymmärtää ja hyväksyä.

Vierailija
11/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää eniten ne, jotka tulee huutamaan että ei toimi heidän työpaikallaan. 

Se on pomon ongelma järjestää niin että toimii. Suurin osa pomoista ei välitä työntekijöistään sen enempää, kuin mitä nämä hyödyttävät pomoa. Miksi siis työntekijän pitäisi välittää siitä mikä pomolle on parhaaksi.

Vierailija
12/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä mulle käy nelipäiväinen viikko jos saan saman palkan silti kuin viisipäiväisestä viikosta.

Ne saavat jotka tekevät saman tuloksen eli todella moni.   Ei tietenkään Tokmannin kassa. 

Vierailija
13/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmisten ajattelu on suppeata. He haluavat pitää kiinni totutusta.muutos pelottaa. 

Vierailija
14/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saavat jotka tekevät saman tuloksen eli todella moni.   Ei tietenkään Tokmannin kassa. 

Taitavat olla jo lyhennetyllä viikolla, jos eivät suorastaan 0-tuntisopimuksella... 

Vierailija
15/15 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen älyllistä työtä, joten harvoin muutenkaan pystyy tehokkaasti tekemään kuutta tuntia työtäni yhden päivän aikana. Totta kai on myös passiivisempia hommia, mitä tehdä, kun aivot lepäävät. Mutta siis tehokkuus ja järkevä ajankäyttö kunniaan. Koko elämän omistaminen tehottomalle työlle, kuten vaikka Japanissa, ei todellakaan ole mikään itseisarvo. Jos päiviä voi lyhentää ja vähentää lopputuloksen merkittävästi muuttumatta, hienoa. Toisaalta jos tällä yritetään vain silotella työttömyyslukuja, se ei olekaan sitten hyvä juttu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan