Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heli Vaaranen kertoo taas totuuden. Suomalainen mies ei päätä parisuhteissa juuri mistään, tasa-arvo kaukana.

Vierailija
15.01.2017 |

http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html
Näinhän se on. Vaarasen kertoma totuus ei vain ole palstamammojen mieleen.

Kommentit (493)

Vierailija
41/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo täydellisyys on, johon naiset pyrkivät ja useimmiten lapsen saatuaan?

Ja miksi pyrkivät? Mammat voisivat hieman arvuutella haukkumisen sijaan.

Ei mammat tällaiseen kykene.

Vaikka jo niistä perkeleen lasten merkkihaalareista jaksetaan kilpailla ja keskustella kymmeniä sivuja.

Vierailija
42/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä antaisin päättää paljon enemmänkin jos toi vätys sais jotain aikaiseksi. 20v aikana olen kuullut tuhannen kertaa "voiksä hoitaa sen kun sult sujuu se nii pal paremmin?". Kauhia shokki ollut miehelle kun viime vuosina entistä enemmän olen pakottanu senkin päätöksentekoon ihan vain olemalla itte tekemättä mitään.

Pelkkä lomareissun kohteen, käyntikohteiden, reitin, laivalippujen (autoilumatka eurooppaan) oli hälle yhtä tuskaa. Ilmoitin, että mukaan voin tulla, mut nyt otan sen matkustajan roolin jota hän harrastanut 15v vuotta. Hän saa järkätä ihan semmoisen reissun kun tahtoo. Sitä hikoilun ja kiroilun määrää kun eri laivareittien aikataulutus ja kohteiden aukiolot, yöpymiset, mahdolliset käyntikohteet jne selvittämiset ja lippujen osto jne. Kauhia natina kuinka hirveesti menee aikaa ja ihan mielettömästi vaihtoehtoja, miten niistä voi valita ..vali vali vali. Siihen asti oli jättäny mulle aina reissusuunnitelmat, kun ne käy multa niin kätevästi ja nopeasti ..helppoa pikku näpyttelyä vain koneella. :D

Juu ja mieheltä meni kaksi viikkoa tunteja joka ilta saada se reissu kasaan. Sille oli organisointi hankalaa ja etenkin se päätöksenteko kun ei voinutkaan mennä mun selän taakse "hoida sä tää" ..niin kuin aiemmin.

Tässä vain yksi esimerkki.

On päivänselvää, että miehesi käytti paljon aikaa matkan suunnitteluun, koska hänellä ei ollut siihen mitään rutiineja. Sinulla puolestaan huima kokemus. Sinun olisi kannattanut antaa kokemuksesi käyttöön siten, että olisit aina välillä vinkkaillut miehelle, miten asiat menee. Kai miehesi jotain osaa tehdä, kun teillä on varaa matkustaakin vai maksatko sinä matkat. Onko teillä muuten ihan kiva ilmapiiri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heli Vaaranen on entinen huippumalli.

Kun ulkonäkö rupsahti, se alkoi kalastella huomiota miehiltä mielistelemällä niitä ja haukkumalla omaa sukupuoltaan.

Tuommoinen jos olisi mies, muut miehet veis saunan taakse ja opettais tavoille...

Vierailija
44/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ulkonäkö rupsahti, se alkoi kalastella huomiota miehiltä mielistelemällä niitä ja haukkumalla omaa sukupuoltaan.

Tuommoinen jos olisi mies, muut miehet veis saunan taakse ja opettais tavoille...

LOL,

hän on edelleen kaunis ikäisekseen ja saa kyllä huomiota miehiltä ihan vaan olemalla jos haluaa.

Vierailija
45/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehillä asiat huonosti. Samaan aikaan naiset joutuvat suhteissaan raiskatuiksi ja petetyiksi. Todistaa vain että miesten suurimmat ongelmat ovat kuuluisa seksinpuute ja seksinpuute. Rankkaa.

Ehkä yksi sadasta joutuu suhteessa raiskatuksi ja petetyksi noin puolet, aivan kuten miehistäkin.

Vierailija
46/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nähnyt paljon vaivaa moiseen. Väitelly ja pitänyt itsensä hyvässä kunnossa kaikin puolin.

Häntä vähätellään mallitaustansa vuoksi ikäänkuin tuo veisi Heliltä uskottavuuden. Jota se ei tietenkään tee.

Mutta siihen vetoaminen vie keskustelijalta uskottavuutaa kylläkin.

Outoa on arvosteluissa sekin, että poiketessaan näkemyksissään tuomitaan "mielenkiintoisin" perustein.

Vierailija
47/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi naisten täydellisyyden tavoittelusta. Mistä täydellisyyden tavoittelusta? En minä ainakaan stressaa ja niuhota mistään ylimääräisestä, kun ihan arkinen selviytyminenkin tuottaa hirveästi työtä, kun mies on vaan tumput sojossa!

Eikä kyse olisi siitä, ettei se osaisi tarvittaessa tai että minä en "anna" tehdä. Naurettava ajatuskin...

Teen vuorotyötä, ja kyllä nuo saavat (minun valmiiksi kaappiin ostamat ruuat) laitettua ja kitusiin lapattua, mutta kaikki muu on sitten jäänyt silleen. Kämppä on mun myöhäisvuorosta palatessa kuin räjähdyksen jäljiltä, tiskit pöydillä ja ruuantähteet+kattilat pitkin hellaa.

Puhumattakaan, että mies joskus ostaisi ruokaa niin, että huomioisi muutkin perheenjäsenet. Tai siivoaisi oma-aloitteisesti tai osaisi panna pyykit edes koriin, saati että pesisi joskus jotain.

Täydellisyydestä nämä toiveet ovat kaukana. Lapsiperheessä ON tietyt hommat hoidettava, edes joten kuten, ja mieskin on niistä kyllä ihan samaa mieltä. Mutta se, että hän tunnistaa kämpän tarvitsevan siivousta ei seuraa mitään, koska mies ei vaan ota mitään vastuulleen, jos en erikseen käske ja kehota.

Tämän maailman helivaaraset lähinnä oksettavat. Varmaan on pirttihirmuja, mutta on myös miehissä heitä. Siis niitä, jotka määräävät kaiken perheessä: mitä vaimo saa ostaa ruuaksi, mitä saa käyttää vaatteisiin, mitä isoja hankintoja tehdään, minne mennään lomalla, mitä mieltä "perhe" (lue:mies) on mistäkin, keiden kanssa seurustellaan jnejne.

Keskimäärin ongelmia ei ole kumminkaan asioista päättämisessä, vaan toimeenpanossa! 

Mies ei edes tunnista mitään tarpeita tai tehtäviä, ei toteuta niitä kuin käskettäessä, ei kanna vastuuta. 

Ja on aika helvetin turhaa mussuttaa niistä perinteisistä miesten töistä, pihahommia tai renkaanvaihtoa ei ole kuin osalla suomalaisperheistä ja joka tapauksessa joku renkaanvaihto on todella surkea vertailukohta kotitöille - siihen menee 2x30 min vuodessa, kotitöihin menee pari h PÄIVÄSSÄ.

48/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ja mm. Helsingin sanomat eivät kyllä anna kovin positiivista kuvaa alle 40-vuotiaista suomalaisnaisista ainakin mitä tulee parisuhteiluun. Toivottavasti omalle kohdalle ei satu mikään prinsessaharhailija vaan ihan tavallisen mukava nainen, olkoot sitten suomalainen tai vaikka inuiitti.

Vierailija
49/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On nähnyt paljon vaivaa moiseen. Väitelly ja pitänyt itsensä hyvässä kunnossa kaikin puolin.

Häntä vähätellään mallitaustansa vuoksi ikäänkuin tuo veisi Heliltä uskottavuuden. Jota se ei tietenkään tee.

Outoa on arvosteluissa sekin, että poiketessaan näkemyksissään tuomitaan "mielenkiintoisin" perustein.

Nää, se vaan selittää huomiohakuisuutta ja mielistelynhalua.

Vierailija
50/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tämä vanha artikkeli onkin, niin jotenkin tuntuu että kyseinen "terapeutti" tekee itse just samaa, mistä se naisia kollektiivisesti syyttää. Eli hänestä miehet ovat yleisesti ottaen reppanoita, joita hän sitten "puolustaa", kun ei ne reppanat siihen itse pysty. Ja kaikki tämä perustuu terapeutin omaan mutuun (anteeksi, "kokemukseen" ja väitöskirjaan nuorten miesten kaahailusta :DD). Tekisi nyt edes tutkimuksen suomalaisten parisuhteiden valtadynamiikasta, niin sitten voisi ehkä vähän vakavammin suhtautua hänen sanomisiinsa. Aivan samalla mutuilu asenteella minä voin todeta ystävä- ja tuttavapiiristäni että nykyään ihmisten parisuhteet perustuu suurimmaksi osaksi tasa-arvoiseen toisen kunnioittamiseen. Mutta ai niin, mä en varmaan tällä toteamisella saa palstatilaa tai huomiota itselleni. Pahus, kannattaisi varmaan keksiä jotain kärjistävämpää. Jotain nykyisin niin mediaseksikästä ääripään asiantynkää... hmmm.

Vierailija
51/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siitä kummallinen kirjoitus tutkijalta ettei hän viittaa yhteenkään lähteeseen. Tutkimustulos on syntynyt kuuntelemalla satunnaisia bussikeskusteluja.

Jos Vaaranen on nähnyt työssään tuhansia pariskuntia, kuten jutussa kerrotaan, niin kyllä hänellä on varmaan aika oikeanlainen kuva suomalaisten parisuhteista. 

Vierailija
52/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä arkisen päätöksenteon hoidan yleensä minä. Se johtuu siitä, että hoidan tässä perheessä 90 % asioista, koska mies on kiireinen töissä ("kiireinen töissä" toki kattaa sen, että työkavereiden kanssa täytyy käydä kaljalla vähintään kerran viikossa ja osallistua työpaikan änäririnkiin jne., mutta olen liian uupunut riitelemään). En oikein näe itua siinä, että antaisin miehen päättää mitä ruokaa MINÄ valmistan, antaisin miehen päättää miten ja milloin MINÄ siivoan tai mihin harrastuksiin MINÄ vien lapsen mitenkin puettuna, kun MINÄ ne vaatteet kuitenkin ostan ja huollan. 

Toisaalta taas on huomattavasti paljon yleisempää, että perhe muuttaa ympäriinsä miehen työn perässä, jopa ulkomaille asti. Se on minusta melko paljon olennaisempaa päätöksentekoa kuin se, minkälaiset verhot olohuoneeseen on ripustettu. Lähipiiriin ulottuvan empiirisen tutkimuksen perusteella näissä urakuvioissa nainen on lähes aina se joka joustaa. 

Vierailija
53/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, jos vanha nainen on kinnostunut miesasiasta, se voikin olla hyvässä kuosissa, eikä ihan vaan vanha? Mielenkiintoista palstamieslogiikkaa. Sitäpaitsi se on Vaaranen itse, joka on hehkuttanut mallitaustaansa ja ihailijoidensa maineikkuutta ja varakkuutta. Paitsi ettei se nyt pitkään aikaan ole taas mitään sanonut, lainattu juttukin on ikivanha.

Vierailija
54/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nauttivat Justiinana olosta, kun eivät työelämässä pärjää. Siinä syy.

http://www.vauva.fi/keskustelu/2763020/miten-paljon-sallia-miehelle-tie…

Vierailija
55/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, jos vanha nainen on kinnostunut miesasiasta, se voikin olla hyvässä kuosissa, eikä ihan vaan vanha? Mielenkiintoista palstamieslogiikkaa. Sitäpaitsi se on Vaaranen itse, joka on hehkuttanut mallitaustaansa ja ihailijoidensa maineikkuutta ja varakkuutta. Paitsi ettei se nyt pitkään aikaan ole taas mitään sanonut, lainattu juttukin on ikivanha.

Miksi häntä arvostelevaan tekstiin niin usein liitetään tuo mallitausta ikäänkuin leimaksi: Mitätön?

Vierailija
56/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä sattuma, että naiset muuttuvat kuin taikaiskusta tällaisiksi päsmäreiksi sillä sekunnilla, kun syntyy lapsia. Voisikohan tästä yhtään päätellä, että kyse ei ole mistään naisen oikusta, vaan siitä, että sillä sekunnilla myös vastuut lisääntyvät ja toisaalta myös niiden jakaantuminen painottuu eri tavalla. Jos syy olisi pelkästään naisten sekopäisyydestä ja halusta päsmäröidä, eihän lapsien syntymällä pitäisi olla mitään tekemistä asian kanssa.

Vierailija
57/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heli Vaaranen on tyylikkään näköinen nainen edelleen - vaikka ei se tähän asiaan liity mitenkään.

Naispuolisen asiantuntijan ulkonäköä saa näköjään haukkua silloin mielin määrin, jos asiantuntijan sanoma ei miellytä. 

Vierailija
58/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli siitä kummallinen kirjoitus tutkijalta ettei hän viittaa yhteenkään lähteeseen. Tutkimustulos on syntynyt kuuntelemalla satunnaisia bussikeskusteluja.

Jos Vaaranen on nähnyt työssään tuhansia pariskuntia, kuten jutussa kerrotaan, niin kyllä hänellä on varmaan aika oikeanlainen kuva suomalaisten parisuhteista. 

Jos Vaarasta hiemankin puolustaa, niin se on varmaa alapeukkua palstan mammoilta. Totuus tekee kipeää.

Vierailija
59/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Hänellä on materiaalia, mutta silti hänen TULKINTANSA on subjetiivinen. Ei hän mikään tutkija ole. 

Tunnen henkilökohtaisesti (koska työskentelen perheneuvolassa) toistakymmentä parisuhdeterapeuttia, ja heillä on kyllä se käsitys, että yleensä parisuhteen ongelmat johtuvat neljästa pääsyystä: alkoholin liiallisesta kuluttamisesta ja siihen usein liittyvästä väkivaltaisuudesta, pettämisestä, keskustelemattomuudesta ja miesten laiskuudesta. Kaikissa noissa syypää on neljässä tapauksesta viidestä ennen kaikkea se mies.

Vierailija
60/493 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tämä vanha artikkeli onkin, niin jotenkin tuntuu että kyseinen "terapeutti" tekee itse just samaa, mistä se naisia kollektiivisesti syyttää. Eli hänestä miehet ovat yleisesti ottaen reppanoita, joita hän sitten "puolustaa", kun ei ne reppanat siihen itse pysty. Ja kaikki tämä perustuu terapeutin omaan mutuun (anteeksi, "kokemukseen" ja väitöskirjaan nuorten miesten kaahailusta :DD). Tekisi nyt edes tutkimuksen suomalaisten parisuhteiden valtadynamiikasta, niin sitten voisi ehkä vähän vakavammin suhtautua hänen sanomisiinsa. Aivan samalla mutuilu asenteella minä voin todeta ystävä- ja tuttavapiiristäni että nykyään ihmisten parisuhteet perustuu suurimmaksi osaksi tasa-arvoiseen toisen kunnioittamiseen. Mutta ai niin, mä en varmaan tällä toteamisella saa palstatilaa tai huomiota itselleni. Pahus, kannattaisi varmaan keksiä jotain kärjistävämpää. Jotain nykyisin niin mediaseksikästä ääripään asiantynkää... hmmm.

No juuri tätä minäkin ihmettelin silloin aiemmassa keskustelussa. On ihan ok, että Vaaranen sanoo miesten olevan alakynnessä eivätkä pärjää ilman naista eivätkä uskalla erota, mutta jos joku muu nainen sanoo näin, se on vähättelyä. Eli kuka tekee väärin ja mitä sitten pitäisi tehdä? Naisten pitäisi ilmeisesti ratkaista miesten ongelma, mutta silti miehiä ei saa nähdä passivisina käskytettävinä.