Heli Vaaranen kertoo taas totuuden. Suomalainen mies ei päätä parisuhteissa juuri mistään, tasa-arvo kaukana.
http://www.hs.fi/elama/art-2000002879714.html
Näinhän se on. Vaarasen kertoma totuus ei vain ole palstamammojen mieleen.
Kommentit (493)
Semmosta sattuu kun ei puhu.
Heli Vaaranen vois kyllä painua vittuun.
Vierailija kirjoitti:
Semmosta sattuu kun ei puhu.
Heli Vaaranen vois kyllä painua vittuun.
Älykkään suomalaisen naisen hienosti perusteltu mielipide. Luitko edes artikkelia laisinkaan?
Vierailija kirjoitti:
Miesasianainen. Hyvä, että ressukoilla on joku, joka puolustaa.
Mitäs se Vaaranen sanoikaan miesten mitätöinnistä ja vähättelystä? Niinpä.
Taas? Vuosi sitten julkaistu ja miljoonaan kertaan kaluttu vanha artikkeli.
Mitä oikeasti ajat takaa jakamalla sen täällä?
Taas? Tuohan on vuoden vanha juttu.
Tähän haluan mieluusti kuulla, mitä miehet haluavat päättää. Minun kokemus on, että kaikkia päätöksiä jahkataan niin pitkään, että sitten ei enää ole mitään päätettävää.
Tämä oli siitä kummallinen kirjoitus tutkijalta ettei hän viittaa yhteenkään lähteeseen. Tutkimustulos on syntynyt kuuntelemalla satunnaisia bussikeskusteluja.
Mä antaisin päättää paljon enemmänkin jos toi vätys sais jotain aikaiseksi. 20v aikana olen kuullut tuhannen kertaa "voiksä hoitaa sen kun sult sujuu se nii pal paremmin?". Kauhia shokki ollut miehelle kun viime vuosina entistä enemmän olen pakottanu senkin päätöksentekoon ihan vain olemalla itte tekemättä mitään.
Pelkkä lomareissun kohteen, käyntikohteiden, reitin, laivalippujen (autoilumatka eurooppaan) oli hälle yhtä tuskaa. Ilmoitin, että mukaan voin tulla, mut nyt otan sen matkustajan roolin jota hän harrastanut 15v vuotta. Hän saa järkätä ihan semmoisen reissun kun tahtoo. Sitä hikoilun ja kiroilun määrää kun eri laivareittien aikataulutus ja kohteiden aukiolot, yöpymiset, mahdolliset käyntikohteet jne selvittämiset ja lippujen osto jne. Kauhia natina kuinka hirveesti menee aikaa ja ihan mielettömästi vaihtoehtoja, miten niistä voi valita ..vali vali vali. Siihen asti oli jättäny mulle aina reissusuunnitelmat, kun ne käy multa niin kätevästi ja nopeasti ..helppoa pikku näpyttelyä vain koneella. :D
Juu ja mieheltä meni kaksi viikkoa tunteja joka ilta saada se reissu kasaan. Sille oli organisointi hankalaa ja etenkin se päätöksenteko kun ei voinutkaan mennä mun selän taakse "hoida sä tää" ..niin kuin aiemmin.
Tässä vain yksi esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Taas? Vuosi sitten julkaistu ja miljoonaan kertaan kaluttu vanha artikkeli.
Mitä oikeasti ajat takaa jakamalla sen täällä?
Mitä väliä? Siirry vapaasti bloggaajaketjuihin , tai hauku julkkisnaisia muiden palstamammojen kanssa.
Mikään pakko sinun ei ole tähän ketjuun osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli siitä kummallinen kirjoitus tutkijalta ettei hän viittaa yhteenkään lähteeseen. Tutkimustulos on syntynyt kuuntelemalla satunnaisia bussikeskusteluja.
"Vaaranen on nähnyt työssään tuhansia suomalaisia pariskuntia. Miesten asemaa hän tutki jo vuonna 2004 tehdessään väitöskirjaa nuorten miesten kaahailukulttuurista."
Luulisi sen nyt jotain tietävän.
"PARISUHTEENNE ON TASAPAINOSSA."
Hyvä niin, mutta kyllä minä joudun myös vaatimaan sitä että puoliso on kanssani tasavertainen eikä sysää esim. lomamatkojen tai lasten harrastuksista päättämistä minulle. Enkä oikein ymmärrä miksi minun olisi pidettävä miehen puolia noissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesasianainen. Hyvä, että ressukoilla on joku, joka puolustaa.
Mitäs se Vaaranen sanoikaan miesten mitätöinnistä ja vähättelystä? Niinpä.
No hyvä, että joku lyö nyrkkiä pöytään, jos itse eivät kerta pysty, Mitä mitätöintiä se on? (en voinut sanoa miehiä, koska kaikki miehet eivät ole saamattomia nahjuksia).
Vierailija kirjoitti:
Mikä voi olla ihan pätevä tapa haalia aineistoa. Täytyy vain pitää huoli siitä, että keskustelut valitaan ihan oikeasti satunnaisesti, eikä aineiston käyttöön liity mitään valikointia.
On miehillä asiat huonosti. Samaan aikaan naiset joutuvat suhteissaan raiskatuiksi ja petetyiksi. Todistaa vain että miesten suurimmat ongelmat ovat kuuluisa seksinpuute ja seksinpuute. Rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä voi olla ihan pätevä tapa haalia aineistoa. Täytyy vain pitää huoli siitä, että keskustelut valitaan ihan oikeasti satunnaisesti, eikä aineiston käyttöön liity mitään valikointia.
Ja että niitä keskusteluja on PALJON!
No missä sitten päättäisi.
Tietysti jossain musulmaanimaissa ehkä. Vaikka kyllä sielläkin naiset on päällepäsmäreitä kotioloissa ja heitä luonnehditaan varsin tulisiksi.
Väitän että kaikkialla nainen päättää parisuhteessa useammin kuin toisin päin.
Tämä johtuu varmasti monestakin asiasta, mutta yksi on monen miehen ikuinen "äidinkaipuu". Mies ei pistä pahakseen jos vaimo/naisystävä määrää.
Tämä ei tarkoita, että näin olisi aina ja kaikki miehet alistuisivat naisten valtaan parisuhteessa.
No voi kauhea! Jos suomalaiselle miehelle on todellakin noin kamalaa olla parisuhteessa suomalaisen naisen kanssa, niin olkoot sitten yksinään tai hakekoon sen "syreeninsä" ulkomailta. Kyllä se on menestyneille ja itsenäisille suomalaisille naisillekkin iso helpotus, ettei siinä joudu kuuntelemaan ja katselemaan kaikesta valittavaa ja laiskaa suomalaismiestä. Sääliksi tosin käy nämä ulkomaalaiset naisetkin, jotka sen laiskurivalittajasuomimiehen saavat.
Popparit esiin.