Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutta sänkyä alettava etsiä. Kertokaa kokemuksianne (Asko, Ikea, Tempur, Svane)

Vierailija
15.01.2017 |

Meidän sänky koostuu kahdesta runkopatjasängystä ja paksusta petauspatjasta. Sänky on nyt reilu viisi vuotta vanha. Viime kuukausien aikana sängystä on tullut hirveä. Selät ja olkapäät kipeinä öiden jälkeen. Sänky ei ole enää kimmoisa, jäykkä eikä tue entiseen tapaan selkää. Olimme syksyyn saakka todella tyytyväisiä, muutos siis tapahtui viiden käyttövuoden jälkeen.
Nykyinen sänky on siis vaihdettava.
Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja kokemuksia.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tempur on hiostava varsinkin helteellä!

Oletko varma että patja oli Tempurin valmistama? Meillä ei hiosta edes helteellä.

En myöskään ole huomannut hiostavuutta. Asun Välimeren eteläpuolella, jossa kesäkuumalla voi olla tosi lämmintä mutta yöni olen nukkunut hyvin. Tempur on minusta ehdottomasti parhaimmistoa. Ikean patjoihin en lähtisi.

Vierailija
22/82 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täydelliset sängyt. Askon Akseli-sänky, kovuus kovin mahdollinen (kolme vaihtoehtoa) ja Askon älyvaahtosijauspatja, se paksumpi ja reikäinen. Varmaan myös medium-kovuus olisi hyvä, mutta me tykätään siitä kovimmasta. Aivan mahtavat laatusängyt!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältäkin ääni Ikealle. Hinta-laatusuhde erinomainen. Tietty jos haluaa laittaa pienen omaisuuden sänkyyn, löytyy varmaan parempiakin vaihtoehtoja.

Itse tykkään suht kovasta patjasta ja ainakaan joitain vuosia sitten Askolla, Iskulla ym. ei oikein ollut muita kuin minun makuuni liian pehmeitä vuoteita valikoimissaan.

Vierailija
24/82 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unikulma. Hintavaa, mutta ei oo paluuta kun kerran kokeilee.

Minulla oli aiemmin Unikulmasta ostettu Bodyfoarm ja vaihdoin sen Ikean kalleimpaan runkosänkyyn. Kävin minä siellä Unikulmassa nytkin, mutta sänky ei ollut Ikeaa kummempi. Ei edes patjatestien mukaan.

Vierailija
25/82 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia hyvistä (tai huonoista) sängyistä?

Vierailija
26/82 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Tempurin voittanutta.

Vierailija
27/82 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä huomaa, että ihmiset ei tiedä sängyn valitsemisesta mitään... voibluojavtätäkin ketjua.

Vierailija
28/82 |
07.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kun nyt patjan osto olisi joku elmän muuttava päätös! Kokeilet vaan, että onko sänky mukavan oloinen ja hinta kohdallaan. Siinä se. Patjat on yllättävän vanhaa ja hyväksy havaittua teknologiaa. Kaikki tietää miten sellaset valmistetaan.

Vierailija
29/82 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pitkää ja selkävammaista ihmistä ,on kokeiltu kaikenmoiset joustinsängyt, ja mietittiin jo niitä kalleimpiakin. Sitten tuli mieleen että systeri osti aikoinaan selkävaivaisena vesisängyn, ja sitten googlettelin että josko niitä vielä saa. Kylläpä vaan, ja ovat kovasti kehittyneet, vaimennuksia saa jos minkälaisia.

Sänky tuli muutama viikko sitten asennettuna kotiin saakka, nyt ei haluais nousta aamulla kun on niin mukava köllötellä :D Selän jäykkyydet ja kolotukset jäi sille tielleen. Helteillä on muuten mukavan viileäkin.

Joustinpatjojen hienous (myyjälle) on se että niitä joutuu vaihtamaan n 5v välein.....kannattava bisnes siis.

Ja se kallis hinta esim Hästensissä ei takaa mitään, tutulla käyneet huoltomiehet jo 5 krt eikä loppua näy.

Vierailija
30/82 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin viikko vuokramökin Hildingeillä ja käytiin hakemassa samanlaiset omaan kotiin. Molemmat matkustellaan työn puolesta joten hotellisängyt on tulleet tutuiksi.

Vierailija
31/82 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

askosta emilian 140 cm runkopatja(korkeus melkein jenkkisängyn luokkaa) ja viskoelastinen petari, -40% alen jälkeen jäi hintaa vähän päälle 1000e, mutta unetkin on ollut ihan eri laatua. Voisin kuvitella että 160-180cm tästä ei kauhean paljon kalliimpi olisi. Plussana allergiatunnus, eli sänky ei haissut millekään jäätäville kemikaaleille/liimoille tullessaan. Tehdään Suomessa  askon tehtaalla eli saat varautua 2-3vkon toimitusaikaan. https://www.asko.fi/tuotteet/tuote/140/21635/emilia-runkopatja-medium-1…   nyt näyttääkin olevan -50% eli irtoaa vielä halvemmalla. Itse olen tällä reilu puoli vuotta nukkunut ja olen tyytyväinen.

Vierailija
32/82 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/82 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintavaa todellakin eikä laatu ole oikeasti hintansa mukainen. Kokemusta on mittatilaussängystä. En suosittele Unikulmaa kenellekään huonon asiakaspalvelun ja huonon hinta-laatusuhteeseen vuoksi!

Vierailija
34/82 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostaisin kotimaisen sängyn. Tietenkin osia ja varmaan kankaat tulee ulkomailta. Kuten tuolla kirjooteltiin niin alessa ovat sängyt. Ostaisin n. 4.000e sängyn, johon annetaan hyvä alennus. Sittenkin on varmaan vielä reilu kate kauppiaalla. Ja selän alle tukea. Eli jokin vyöhyke olisi oltava. Eli kotimainen ja mieluummin Pohjanmaalla tehty/yhteen koottu.

Vierailija
35/82 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen näitä huonon palvelun väitteitä. Aina olemme saaneet hyvää palvelua, jos olemme olleet itse kohteliaita. Varmaan joskus vaan ei puhuta myyjän kanssa samaa kieltä. Vaikka hinnasta keskusteltaessa. Unikulmassa tulee varmaa se vastaan usein. Hinnat on niin (yli)korkeita, että harvoin ostaja, joka ajattelee järjellä ostaa ylimaksavaa sänkyä. Sama koskee Hästenssiä.  Se mitä on ajatellut maksaa ei osu yksiin myyjän kanssa. Se ei ole huonoa palvelua. Myyjillä on varmaan omat rajansa mihin pystyvät. Siitä tulee huono palvelu, myyjä ei ole tyytyväinen kun et osta sänkyä ja sinä olet tyytymätön, kun et sää järkihinnalla sänkyä mukaasi.  Sitten vaan järki käteen ja ostoksille, niin kuin joku mainostaa. Minusta järjen raja menee tuossa 5000eurossa ja siitä alennukset pois. Varmasti tulee hyvää palvelua, jos ostaa myyjän myymän(osta tämä siinä kate paras) tuotteen. Mitä kalliimman ostat sen paremman palvelun saat(=maksat palvelusta). Joskus palvelu on vain hirmu kallista. Näin autokaupassakin menee. Suurin osa meistä ajelee järkia autolla, eikä mainoksen uhrina super kalliilla autolla.

Vierailija
36/82 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa, mutta ei juurikaan hyviä vastauksia kysymyksiin. Ostaisin kotimaisen jousilla olevan sängyn. Sellainen on nytkin. Tempuria testasimme (kaupassa) ei ollut meillä ainakaan hyvän tuntuinen. Mittatilauksesta ei maksaisi, ostaisin vyöhykepatjan. Sellainen me ostettiin. Myyjällä oli ihan vakuuttavat perusteet. Oli omien sanojensa mukaan myynyt myös mittatilauspatjoja. Paino ja vyöhykkeet huomioon, siinä se on. Muutama tonni ja kotiin. 

Vierailija
37/82 |
01.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nukun futonilla. Raudoitettu selkäni ei pitänyt kalliista Tempurista.

Vierailija
38/82 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä täällä kyselemään, mikä on hyvä sänky. Testaamaan ja kokeilemaan. Varmaa saa kaikesta maksaa, jos vain haluaa. Miksi sänkykauppa olisi erilaista. Mieti ensin mitä olet valmis maksamaan. SItten käy katsomassa mitä netissä pyytävät. Sitten mene kauppaan.  Käy muutamassa liikkeessä. Älä tee hölmäjä päätöksiä myymälässä; mene kotiin miettimään. Suhtauta asia vaikka paitaan...paitoja saa 10 eurolla, 50 eurolla ja vaikka 350 eurolla. Sama sängyissä, ero on vain, että sängyn hinnassa enemmän nollia. Eli fiksu varmaan päätyy keskihintaiseen paitaan ja miksei sänkyynkin.

Vierailija
39/82 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 500e / Uhkarohkeaa?

alle 1000e/ tyhmää?

alle 2.000e / voisi jo miettiä

2000e-4000e/ kyllä vaan, aleen kanssa

4.000-7.000e / alkaa jo olla lääkkeen paikka.

yli 7.000/ hoitoon ellei egoa kaipaa tätä.

Vierailija
40/82 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askossa kaikki puoleen hintaan. Jossain muualla kaikkiin puolet hintaan lisää. Viikonloppuna vuodeostoksille. Tulee mielenkiintoinen kauppareissu.