Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uutta sänkyä alettava etsiä. Kertokaa kokemuksianne (Asko, Ikea, Tempur, Svane)

Vierailija
15.01.2017 |

Meidän sänky koostuu kahdesta runkopatjasängystä ja paksusta petauspatjasta. Sänky on nyt reilu viisi vuotta vanha. Viime kuukausien aikana sängystä on tullut hirveä. Selät ja olkapäät kipeinä öiden jälkeen. Sänky ei ole enää kimmoisa, jäykkä eikä tue entiseen tapaan selkää. Olimme syksyyn saakka todella tyytyväisiä, muutos siis tapahtui viiden käyttövuoden jälkeen.
Nykyinen sänky on siis vaihdettava.
Olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä ja kokemuksia.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Futon paksulla villapetauspatjalla mulperipuusta

Vierailija
62/82 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on muuten sitten niin soopaa kun voi olla.

Hyvä palvelu ja asiakkaan ulkokuori tai käytettävissä olevan rahan määrä, oli se iso tai pieni ei liity mitenkään toisiinsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unikulma. Hintavaa, mutta ei oo paluuta kun kerran kokeilee.

Komppaan tätä ja suosittelen  lämpimästi myös omasta puolestani. Minulla ollut jo 10v. eikä ole mennyt miksikään. Ainoa harmi on, että ostin sängyn sinkkuna, jolloin ajattelin 140cm leveyden riittävän, mutta olisi kannattanut saman tien investoida vähintään se normiparisänky eli 160cm - näin perheellisenä se olisi funktionaalisempi kun nukkujia on enemmän.

Paskin sänky ikinä. Siinä nukuttiin just sen aikaa et takuu meni umpeen ja sen jälkeen lussahti patjat. Maksoi monta tonnia. Ei koskaan enää mitään Unikulmasta.

Seuraavat sängyt ostetaan keskihintaisina.

Vierailija
64/82 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Familonia en voi suositella. Ainakaan zonea. PAITSI jos haluaa löytää kovimman mahdollisen markkinoilla olevan patjan niin sitten toki.

Asiakaspalveluun olen todella pettynyt, hyvä myyjä olisi suositellut kevyelle nukkujalle jotain muuta sänkyä pehmeämmällä jousituksella, eikä täysiä valheita siitä kuinka petauspatjalla tehdään sänkyyn se pehmeys ja sama kova patja sopii kaikille. Asiasta mitään ymmärtämättömänä menin lankaan ja rahat meni täysin hukkaan. Nyt joudun ostamaan kokonaan uuden sängyn. Menin toiseen paikkaan ja sain paljon parempaa palvelua ja sellaisen sängyn joka sopii juuri minulle. Muihin familonin tuotteisiin olen ollut todella tyytyväinen mutta tässä meni kyllä maku tuon asiakaspalvelukokemuksen takia..

Vierailija
65/82 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vaikea on löytää hyvää sänkyä. Monenlaisia on vuosien mittaan ostettu, mutta yksikään ei ole kovin hyvä ollut.

Emme ole kuitenkaan ostaneet Hästens tai muita kalliita merkkejä, on rahakysymys.

Yleensä teen sijauspatjoista itselleni sopivan yhdistelmän. Nytkin on kaksi sijauspatjaa päällekkäin. Toinen melko jäykkä ja päällimmäinen on pehmeämpi.

Näin olen saanut siedettävämmän sängyn aikaiseksi.

Vierailija
66/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa löytää itselle sopiva sänky on käydä useassa liikkeessä ja kokeilla eri vaihtoehtoja. Eikä mitään 5 min pikatestausta vaan makoilee tarvittaessa siinä sängyllä vaikka tunnin, kukaan ei estä. Itse pikatestauksen jälkeen huonon sängyn ostaneena makoilin testisängyillä 45 min eikä hävettänyt yhtään.

Myös hyvä asiantunteva myyjä auttaa, osaa kertoa mitä eroa on eri jousilla ja materiaaleilla. Kuitenkin tärkeintä on että tuntuu itselle hyvältä, ei kannata ainakaan kuunnella muiden ihmisten mielipiteitä tai hehkutuksia netissä. Jollekin muulle täydellinen voi olla sinulle painajainen. Eikä kannata testailla vain niitä halvimpia, mieluiten niin että ei katso hintoja ollenkaan testaillessa. Monesti voi saada kalliistakin sängystä hyvän tarjouksen, tai yllätyksenä edullinen voikin olla hyvä.

Vierailija
67/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tästä nyt selvää. Ensin sivukaupalla kehutaan Ikeaa ja loppuviimein sekään ei ole hyvä. Ei siellä kaupassa niin kauan voi testailla, että sillä olisi paljon merkitystä. Itse alan vasta jossain viikon kohdilla huomata, jos on tullut nukuttua huonolla patjalla.

Askon jenkkisänky on tullut meillä tiensä päähän. Uusi etsinnässä ja olen valmis maksamaan paljonkin, jos sillä saa hyvän ja kestävän.

Vierailija
68/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllä huomaa, että ihmiset ei tiedä sängyn valitsemisesta mitään... voibluojavtätäkin ketjua.

No kerro nyt sitten miten se sänky valitaan? Mielenkiinnosta kysyn koska itse olen vain ottanut jenkkisängyn ja siihen paksun petarin.

Vierailija
69/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. kirjoitti:

Kiitos kommenteista. :)

Onko kukaan kokeillut askon tai iskun sänkyjä?

Yksi asia myös mietityttää: selkävaivaisen petauspatja. Millä perusteilla olet valinnut omasi?

Tämä on olennainen kysymys! Ja aivan hirveän iso ongelma itselleni. Meillä on Ikean sultan ja kevyelle nukkujalle (53 kg) se vähemmän jämäkkä versio on hyvä ja jämäkkä. Tosin vähän liiankin kova/jämäkkä. Mutta ei todellakaan ole mennyt kuopalle viidessä vuodessa, aivan tasainen ja jämäkkä on edelleen. Paljon isompi ongelma on petauspatja. Olen ostanut vuosien varrella monta: aina on liian kova tai liian pehmeä. Sopivaa en ole löytänyt. Jos joku osaa vinkata alaselkävaivaiselle (paljon liikkuvalle/treenaavalla) hyvää petaria niin mielelläni kuulen! (Treenaus-kommentti mainittu vain siksi, että yleensä osa alkaa aina sitä tarjoamaan alaselkävaivoihin. Se otetaan treeneissä jo huomioon.)

Vierailija
70/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean sänky ja patja ollut kolmisen vuotta ja olen tyytyväinen. Tosin taisivat lopettaa sen patjan valmistuksen mikä minulle on. Monella on väärää kovuusastetta oleva sänky, joten välttämättä sängyssä ei ole vikaa vaan se on vain joko kevyemmälle tai painavammalle ihmiselle tarkoitettu. Jos painoeroa on pariskunnallakin kovasti niin kumpikin tarvitsee omalle painolleen tarkoitetun patjan.

Vierailija
71/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Yksi asia myös mietityttää: selkävaivaisen petauspatja. Millä perusteilla olet valinnut omasi?

Tämä on olennainen kysymys! Ja aivan hirveän iso ongelma itselleni. Meillä on Ikean sultan ja kevyelle nukkujalle (53 kg) se vähemmän jämäkkä versio on hyvä ja jämäkkä. Tosin vähän liiankin kova/jämäkkä. Mutta ei todellakaan ole mennyt kuopalle viidessä vuodessa, aivan tasainen ja jämäkkä on edelleen. Paljon isompi ongelma on petauspatja. Olen ostanut vuosien varrella monta: aina on liian kova tai liian pehmeä. Sopivaa en ole löytänyt. Jos joku osaa vinkata alaselkävaivaiselle (paljon liikkuvalle/treenaavalla) hyvää petaria niin mielelläni kuulen! (Treenaus-kommentti mainittu vain siksi, että yleensä osa alkaa aina sitä tarjoamaan alaselkävaivoihin. Se otetaan treeneissä jo huomioon.)

Oletko vielä kokeillut muotoutuvaa petaria?

Vierailija
72/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hildinge on parhautta

Vierailija
73/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Olen kokeillut kauan aikaa sitten, varmaan 10 v. sitten. Joku halpis malli. Selkä tuli siitä niin kipeäksi, että parin yön jälkeen jalat meinas mennä aamuisin alta, kun heräsin ja nousin. Mutta olen alkanut pohtia, että pitäisi antaa varmaan vielä mahdollisuus ja ostaa joku laadukkaampi versio. Mutta hikoiluttaako ne?? Tempurista aina niin sanotaan.

Vierailija
74/82 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. kirjoitti:

Olen kokeillut kauan aikaa sitten, varmaan 10 v. sitten. Joku halpis malli. Selkä tuli siitä niin kipeäksi, että parin yön jälkeen jalat meinas mennä aamuisin alta, kun heräsin ja nousin. Mutta olen alkanut pohtia, että pitäisi antaa varmaan vielä mahdollisuus ja ostaa joku laadukkaampi versio. Mutta hikoiluttaako ne?? Tempurista aina niin sanotaan.

Meillä on Tempur eikä tämä kyllä hikoiluta sen enempää kuin aiempikaan sänky.

Vierailija
75/82 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoutuvat sängyt ja petarit on ihan vihoviimeisiä, en tajua niiden suosiota ollenkaan. Kauhean kovan tuntuisia ja kuulemma menettävät nopeasti muotonsa. Itse sain vaan selän kipeäksi tuollaisella. Mutta kai ne joillekin sopii.

Vierailija
76/82 |
30.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn ostaminen on vaikeaa, huomasin että samalla jousituksella tehty voi maksaa jossain 4000€ enemmän kuin halvemmas paikassa.

Ostin lopuksi vyöhykejousitetun vuoteen Kaluste Duosta. Kiersin monta paikkaa ja täältä löysin jopa paremman kuin 1000€ kalliimpi olisi ollut. Tämä oma mielipide. Kallein vastaava vuode oli 4000€ kalliimpi! :)

Sain reilulla 2000€ unelmien vuoteen! Pääsin myös täällä muokaamaan ulkonäön mieleiseksi.

Tutustukaa tähän huonekalukauppaan jos uuden sängyn tarviitte, palveluki oli mukavaa :)

https://www.kalusteduo.fi/collections/sangyt

Vierailija
77/82 |
06.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut myy kuin huijarit ja antaa valheellista tietoa, koita siinä sitten tehdä järkeviä ratkaisuja.

Tämän vuoksi en osta kuin Ikeasta. Myyjillä on asialliset käytöstavat, basaarimeininki puuttuu, tavaran saa heti ja hinta on se mikä on, ei mitään epämääräisiä kuukausien odotusaikoja tai ihmeellisiä jatkuvia -80 prosentin tarjouskampanjoita.

Nyt vaan Ikealla on joko liian kovia tai liian pehmeitä viimeisten tuotekehityksen johdosta, en löydä enää sänkyä.

Vierailija
78/82 |
15.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tietoa niistä sängyistä saisi olla enemmän, mitä tarkoittaa mikäkin nimike ja sivuleikkaus-kuvia ym tietoa tietoa tietoa kovuudesta, ym ei näy  vain mainoksia.

Vierailija
79/82 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muotoutuvat sängyt ja petarit on ihan vihoviimeisiä, en tajua niiden suosiota ollenkaan. Kauhean kovan tuntuisia ja kuulemma menettävät nopeasti muotonsa. Itse sain vaan selän kipeäksi tuollaisella. Mutta kai ne joillekin sopii.

Muotoutuvan sängyn paras ominaisuus onkin juuri se, että sama sänky sopii monenlaiselle nukkujalle. Miksikö? Se muotoutuu. Kovia ja kimmoisia patjoja saa testailla kymmenet ennen kuin löytyy juuri omiin muotoihin sopiva ja sitten onkin pidettävä kiinni niistä muodoista. En palaa joustinpatjaan kyllä enää koskaan. Omalla muistivaahtopatjalla voi lösähtää sänkyyn melkein miten vaan niin siihen on tullut minuutissa-parissa juuri omille muodoille sopiva kolo. Et vaan osta halvinta paskaa niin säilyy hyvänä ja tämä sääntö koskee kaikkea muovia mitä ostat. Todennäköisesti muutakin kuin muovia.

Vierailija
80/82 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea Sultan on ainakin suomalaisesta valikoimasta poistunut. Millainen se on teknisesti ja onko jokin korvaava tullut tilalle? Vain nimi kenties vaihtunut, miksi hyvää tuotetta poistaisi valikoimista?