Tavaran säästäjät, ettehän anna lapsille vanhoja leluja
Haluan nyt nostaa tämän asian esiin, kun jää tuolla Konmari -ketjussa niin piiloon. Vanhoissa leluissa, niiden muovissa ja pintakäsittelyaineissa on aineita, jotka on nykyään kielletty leluissa. Niitä ei saisi antaa enää leikkimiskäyttöön lapsille. Säästäkää koristeeksi hyllyn päälle, mutta leikkeihin uusia leluja.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-2000000899729.html
Lisätietoa. Ette varmaan halua että lapsenne tai lapsenlapsenne imeskelee esim. arsenikkia tai lyijyä?
Lapsille lelut ikäkausien mukaan. en ole koskaan nähnyt lasten imeskelevän legoja tai
sähköjunarataa tai autoratoja. Äly hoi, älä jätä. toki markkinamiehet haluavat, että ostetaan, ostetaan ja ostetaan.
Itse makaatte vaahtomuovipatjoilla, joissa on käytetty ftalaatteja yms. myrkkyjä ja ehkä ne lapsetkin nukkuvat myrkkyvuoteissa. Ostatte ölyjä ja juomia muovipulloissa, HUOH. Ostatte tuotteita, joissa on parabeeneja yms. paskaa.
Olen lapsia hoitanut kohta 50 vuotta ja olen kolutukseni puolesta hyvin tietoinen myrkyistä.
No niillä vanhoilla muovileluilla on ollut nyt noin 40 vuotta aikaa hyvin pehmentyä. Joten ihan hyvin kannattaa vähän jutella asiasta.