Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tällä hetkellä 40v+ ikäluokan musiikkia? Vai kehtaatko kuunnella samaa kuin 20v ikäiset?

Vierailija
15.01.2017 |

Kuinka tarkka olet musiikin suhteen?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 38v ja fiilistelen musiikkia hyvin laajalla skaalalla. On myös paljon yksittäisiä todella koukuttavia biiseja tai levykokonaisuuksia joiltain artisteilta, joita ei ehkä muuten kuuntele aktiivisesti, kuten Serge Gainbourgin Histoire de Melody Nelson.

Myös elokuvamusiikki vie mennessään kuten Chinatownin tunnari. Mutta jos pitää jotain mainita niin lajeissa esim. nu jazz, funk, fadomusiikki, deep house, jazz, hiphop, soulin csossover vaihe, proge, 70-luvun rock, metalli ja klasari.

Bändejä ja artisteja: Nick Cave, Janis joplin, Tasavallan presidentti, Coltrane, Christian Prommer, Massive Attack, Goldie, Erykah Badu, Grace Jones, David Bowie, Spandau Ballet, duran duran, Reel People, Astrud Gilberto, Barry White, Jazzanova, Jori Hulkkonen, Vesku (Leinot), Kate Bush, Sade, Christina Branco, Rozalia de Souza ja näitähän piisaa. Mutta ihan ehdottoman vastenmielisiä ovat Bon Jovi, Bryan Adams, Abba ja Bruce Springsteen.

Vierailija
42/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin kehtaa? Olen 43v. Kuuntelen JVG:tä, Antti Tuiskua, RTBB, Olavi Uusivirtaa, Reino Nordinia, Mikael Gabrielia... siis suomalaisista

En alapeukuta sen vuoksi, että kuuntelet ns nuorisomusiikkia, vaan sen takia, että kuuntelet aivan järkyttävää paskaa. :D

T. 20v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä mitä 20-vuotiaat kuuntelee. Mä kuuntelen tällä hetkellä Zero Nineä, Ozzy Osbournea, Poets of the Fallia, Rasmusta ja pelkkää Lauria.

Vierailija
44/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä mitä 20-vuotiaat kuuntelee. Mä kuuntelen tällä hetkellä Zero Nineä, Ozzy Osbournea, Poets of the Fallia, Rasmusta ja pelkkää Lauria.

paskaa kaikki

Vierailija
45/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten niin kehtaa? Olen 43v. Kuuntelen JVG:tä, Antti Tuiskua, RTBB, Olavi Uusivirtaa, Reino Nordinia, Mikael Gabrielia... siis suomalaisista

En alapeukuta sen vuoksi, että kuuntelet ns nuorisomusiikkia, vaan sen takia, että kuuntelet aivan järkyttävää paskaa. :D

T. 20v

Ei tuo ole mitään nuorisomusiikkia. Minusta taas Metallica on sellaista sontaa, että en tajua miksi jotkut ei vaan pääse siitä millään yli. Olin muuten katsomassa David Guettaa ja Aviciitä, myös Coldplay, Kent ja Muse parin vuoden sisällä keikoilla nähty. Musiikkimakuja on monia 😀

Vierailija
46/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 20v

Mikäs sinä olet arvioimaan minun musiikkimakuani. En tajua mitä tämä on sinulta pois.

Vierailija
47/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 46v ja kuuntelen radiosta pääsääntöisesti NRJ:tä ja Kissiä. Aamuisin Novaa, että kuulen liikennetiedotteita aamuruuhkista.

Mielestäni musiikilla ei ole ikärajoja!!!

Vierailija
48/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Proge on puuduttavinta musiikkia, mitä tiedän.

Kaikki muut uppoo ja eri aikakausilta.

N44

Rap on puuduttavinta musiikkia. Tai olisi, jos se olisi musiikkia.

Progea on hyvinkin monentyyppistä, joten tuollainen yleistys ei ole aivan perusteltu.

Vierailija
49/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 20v

Mikäs sinä olet arvioimaan minun musiikkimakuani. En tajua mitä tämä on sinulta pois.

Ei tuota voi mauksi edes sanoa.

Vierailija
50/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 20v

Että tällä tasolla keskustelu 🤣

Vierailija
51/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mitä 20-vuotiaat yleensä kuuntelee. Mun 20-v. tyttö kuuntelee mm. Rammsteinia, System of a Downia, Franz Ferdinandia, kotimaisista Nightwishia ja Turmion kätilöitä. Nämä kaikki ovat myös minun lempibändejä, lisäksi Korn ja Red Hot Chili Peppers. Olen 56-v. ja käynytkin kaikkien näiden keikoilla.

Vierailija
52/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, veikkaan että 90-luvun listamusiikki ja nykyinen iskelmäpop on niitä yleisimpiä. Monesti makuun vaikuttaa paljon se mitä nuorena / nuorena aikuisena on kuunnellut. En ol itse vielä "edes" neljääkymppiä täyttänyt mutta mulle iskee jostain syystä aika hyvin myös 80-luvun pop; Madonna, Kate Bush jne. ) Enimmäkseen kuuntelen nykyään radiosta klassista. Ihmiset yleensä kuuntelee sitä musiikia mistä tykkää, on turhaa tuhlata ajatuksia siihen mitä muut siitä ajattelee. :)

Vierailija
53/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 20v

Hmmh, maku se on huonokin maku. Kuka sen huonon ja hyvän maun sitten määritteleekään. 

Vierailija
54/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 44v. ja en kyllä ole iskelmästä innostunut missään vaiheessa.Harvemmin tosin kuuntelen musiikkia enää.

Vierailija
55/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni teinihän harmittelee ettei elänyt kasarisuuruuksien aikaan.

Vierailija
56/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, normaaleja nelikymppisiä ei enää kiinnosta kenenkään mielipiteet niin kuin parikymppisiä ja teinejä, joilla oikeastaan kaikki perustuu siihen, että mikä on noloa ja mikä ei. Kuuluu siis tuohon ikään ajatella noin, muttei enää vanhemmille. (Jos vanhemmalla jää tuo vaihe päälle, niin henkisessä kehityksessä tai itsetunnossa on jotain vikaa.)

Eli ensi kerralla, kun näet yli kolmikymppisen, niin muista, että sitä ei kiinnosta tippaakaan jotkut teinien määrittelemät "noloussäännöt". Ja on muuten ehkä paras asia vanhenemisessa, sillä elämä on aika rankkaa, kun pitää miettiä jatkuvasti, mikä on noloa ja mikä ei... kun loppujen lopuksi on ihan oikeasti AIVAN SAMA mitä kukaan ajattelee mistään. Maailmassa on vähän isompiakin asioita, mitä kannattaisi miettiä.

Vierailija
57/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 44v. ja en kyllä ole iskelmästä innostunut missään vaiheessa.Harvemmin tosin kuuntelen musiikkia enää.

Varsinainen iskelmä taitaa olla eläkeikäisten juttuja. Mutta iskelmäpoppia/rokkia kuuntelee monen ikäiset. (Suvi Teräsniska, Lauri Tähkä, Yö jne)

Vierailija
58/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen NRJ:n ja voicen musat. Sen tyylistä. Ei mitään iskelmää tai humppaa. Ja klassikoita mut en klassista.

Vierailija
59/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuntelen NRJ:n ja voicen musat. Sen tyylistä. Ei mitään iskelmää tai humppaa. Ja klassikoita mut en klassista.

Ja 80-luvun hittejä.

Vierailija
60/65 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radio on pääsääntöisesti sellaista turhan päiväistä pöpinää etten ole sitä kuunnellut kohta kahteenkymmeneen vuoteen kuin pakosta. En myöskään ymmärrä ihmisiä joiden lempimusiikkia on Yö, Teräsniska, Juha Tapio yms. Minulle tällaisesta musiikista välittyy kylmä ja harmaa suomimaisema, ruma rivitalo syrjäseudulla, ikean surulliset huonekalut ja yksinäinen mies krapulaisena haulikon kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä