Millaisia tuntemasi suomalaisten miesten thaivaimot?
Oletteko olleet tekemisissä kenenkään suomalaisen miehen thaimaalaisen vaimon kanssa? Minä yhden, jonkun verran, hän on lapseni kaverin äiti. Sinänsä ihan ok, mutta jotenkin hirveän lapsellinen, 35v nainen kuin teinityttö, kikattelee, hihittelee, suputtelee seurassa, puhuu miehestään kuin pikkutyttö ensimmäisestä poikaystävästään, haukkuu hihitellen miestään tyyliin 'kun miehet imuroi, niin eivät imuroi tarkasti joka paikasta, hihihiiii'. Ylipäätään hirveän naiivi. Haukkuu kaikki lapset ja aikuiset lihaviksi, jos eivät ole langanlaihoja.
Hänen seuraansa jaksaa hetken, mutta useampi tunti alkaa jo käydä raskaaksi. Tiedollinen puoli melko nollassa. Valittaa koko ajan rahan puutteesta ja kuinka Thaimaassa ihmisillä asiat ei ole hyvin. Tiedän toki, enkä niin toivoisi olevan, mutta en voi jokaista hänen sukulaisia auttaa vaatelähetyksin ja rahallisesti.
Hän on tuonut Thaimaasta muitakin naisia Suomeen, yrittänyt parittaa suomalaisille miehille, ovat kokeeksi asuneet miesten kanssa useita viikkoja. Kaikki kolme naista palanneet takaisin Thaimaahan, eivät ole kelvanneet miehille.
Hänen miehensä on hyvin sovinistinen, aliarvioi naisia, on hyvin palkattu ja hyvässä työssä, korkeasti koulutettu. Ei olisi pystynyt olla suomalaisen kanssa, koska on niin sovinistinen, minulle ei puhu mitään, kylässä ollessa miesten ja naisten pitää istua eri ryhmissä. Miehet syövät pöydässä ensin, sitten vasta naiset lasten kanssa. Täysin minun arvomaailmani vastaista. Todella alentavat ja nöyryyttävää.
Kommentit (46)
Tuntemani thai-vaimo on jo 50v mutta erittäin lapsellisen ja avuttoman oloisesti käyttäytyy. Lässyttää, kikattelee, "pelkää" jännittäviä tv sarjoja/leffoja teatraalisesti. Älytöntä käytöstä sen ikäiseltä. Ystävällinen kyllä kaikkia kohtaan mutta noistahan ei voi tietää mitä ne oikeesti hymyn takana miettii.
Vierailija kirjoitti:
Ahkera. Säästäväinen. Koti-ihminen. Minulla mielikuva että tuollaisia naiset olivat vielä sotien jälkeen Suomessakin. Nainen vastaa kodista ja lapsista. Marjastaa hulluna. Mies voi ylpeillä ahkeralla ja kuuliaisella vaimolla.
En tiedä, missä porukoissa sinä liikut, mutta kyllä minun ympyröissäni hieman kieroon katsottaisi miestä, joka ylpeilee jollakin kuuliaisella vaimolla...
Yhteiskunnallisia kulttuurierojahan nämä on. Kun thaivaimo integroituu Suomeen ja suomalaiseen kulttuuriin, se kasvaa itsenäiseksi ihan samalla lailla kuin suomalainenkin nainen sodan jälkeen (kun yhteiskunta tämän kasvun mahdollisti). Niiden Suomi-miehet jäävät, jos eivät ole mieleisiä.
Eli toisin sanoen: jos sinussa miehenä on sellaisia piirteitä, joiden perusteella et ole kelvannut suomalaiselle naiselle, sen thaivaimon suomalaistuttua et kelpaa kyllä enää sillekään. Kannattaa siis kehittää itseä, että on sellainen ihminen jonka joku halua valita muutenkin kuin pakon edessä, jos haluaa pysyvän suhteen toisen ihmisen kanssa. Sitä toistahan ei voi vangita kuitenkaan, Suomessa se on siinä vieressä tasan omasta halusta.
Itse aloituksen kysymykseen joudun vastaamaan, että en tunne. Mutta joitakin Venäjältä ja Ukrainasta tuotuja tyttöystäviä sen sijaan tiedän kyllä. Yksi jo erosi, enkä usko, että monen muunkaan liitot tulevat kestämään - naiset eivät kunnioita miehiään tippaakaan vaan pitävät näitä laiskoina ja tyhminä ihan julkisesti. Eikä näiden miehet ole edes mitään läskejä ikäloppuja maajusseja, vaan ihan koulutettuja ja normaalinnäköisiä kaupunkilaisia, mutta käsitykset parisuhteesta vain eivät kohtaa ollenkaan.
Jokaisessa maassa on monenlaisia vaimoja ja naisia, hölmö ketjun aihe sinänsä.
Suurin osa tänne tulevista thainaisista menee naimisiin järkisyistä ulkomaalaisen kanssa, vaikka eivät tiedäkään kuinka järkevää se sitten on, kun totuus länkkäristä täällä valkenee. Köyhästä maasta tänne tulleelle valkenee nopeasti, miten elämässä pääsee eteenpäin ja monet menevätkin eteenpäin, jos eivät ole luonteeltaan kädettömiä. Nämä ovat todella napakoita ja kipakoita naisia nämä pari, jotka tiedän. Tykkäävät suomalaisen naisen mallista, että yksin on mahdollista myös pärjätä ja menestyä. Hatunnosto heille.
Uskomattoman hölmöä kuvitella, että jostain maasta saa kuuliaisen vaimon, oikein naurattaa ajatuskin, koska monesti huonoista oloista tuleva voi olla paljon sitkeämpi ja pahapäisempi kuin kaiken helpolla saanut hyvinvoinnin kasvatti. Eri asia minkalaisen vaikutelman alkuun antaan, koska kulttuuriin kuuluu tietyt elkeet, kikattelut sun muut, jotka täällä ovat outoja.
Meidän alueella asuu montakin thaivaimoa. Ovat aivan ihania, lämminhenkisiä naisia. Supermukavia ja ystävällisiä. Heihin olen tutustunut saman ikäisten lasten kautta.
Mutta en ymmärrä miten he sietävät niitä ylipainosia, juntteja, punakoita vanhoja suomalaisukkoja. Kaikilla heillä on tuollainen mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä että raahaavat luunsa tänne mutta eivät viitsi kieltä opetella. Silti asiakaspalveluammatti..
Sama juttu oli 70-luvulla kun puoli miljoonaa suomalaista lähti Ruotsiin töihin. Ensin mentiin sikäläiseen sossuun, sitten töihin ja joku ehti opiskella ruotsiakin.
Sossusta ei saanut Ruotsissa rahaa 70-luvulla, eräs pariskunta yritti ja heidät lähetettiin takaisin Suomeen. Työllä piti elättää itsensä.
Mulla ei oo mitää kunnuoitusta näihin pareihin.
Mua kuvottaa thainaiset kun ne pokaa varattuja miehiä thaikussa vaan siks et pääsee kurjuudesta eroon.
Myös miehet kuvottaa mua jotka näitä naisia panee ja pettää naistaan. Ihan vitun kuvottavaa.
Sit se et suomimies hakee tämmösen suomeen ja tää thaikku tekee kaikki kodin työt. Paksuna jopa auraa pihakodin tien. Mies ei tee mitää muutakun käskyttää ja makaa ite sohvalla *askakasana. Kuvottavaa.
Eräs mies kotikylästäni haki thaikun itelleen ku suominainen ei kelvannu. Ja kylillä puhuttiin et olis homo kun ei 35v vielä ollu vaimoa ja perhettä. Ihan varmaa olis saanu suominaisen jos olis vähän yrittäny ja muuttanu asennettaan. Tää sen ämmä sitte tekee kaiken kotityön ku tää vaa istuu ja piereskelee kultasormukset sormissa ja paksu kultakoru kaulassa.
Mut näille pareille ja kaikelle tollaselle ei löydy multa tippaakaan kunnioitusta.