Mies lähdössä matkalle kertomatta, mielipiteitä?!
Onko tämä teistä muista normaalia? Miten itse toimisitte?
Kävi nimittäin niin, että pitkäaikaisen miesystäväni puolelta olevia ystäviä oli kutsuttu kylään. Jossakin vaiheessa miehet aloittivat puhumaan ulkomaille suuntaavasta laskettelureissusta.
Kävi ilmi, että matkaa oli suunniteltu jo huolella ja vapaata oli tiedusteltu töistä. Asia tuli mulle täytenä yllätyksenä. En tiennyt, että mies on suunnitellut lähtevänsä laskettelureissulle ulkomaille parin kuukauden sisällä. Kohde, majoitus ja lennot jo katsottuna... Tyypit ovat keskustelleet asiasta tiivisti esim. viime päivät.
Mulla on aika raivostunut olo tällä hetkellä, että miksi ei ole puhunut mulle mitään. Oli kerrassaan nolo tilanne! Minusta mies on itsekäs. Ei taida välittää minusta paljoakaan, koska ei ole kertonut mulle mitään. Tai kysynyt edes mukaan.
Olemme siis jo +30 vuotiaita molemmat.
Kiinnostaa tietää, että onko muilla tällainen toiminta suhteessa ihan tavallista? Hyvää käytöstä?
Kommentit (56)
Olisit lähdössä mukaan miesten reissulle? Siksi mies ei voi puhua sinulle.
No eipä kai kyse ole luvan kysymisestä vaan siitä, että parisuhteessa on tapana kertoa asioista toiselle. Minäkin tykkäsin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sulta pitäisi pyytää lupa?
No useimpien tuntemieni muiden avoparien suhteissa keskustellaan matkoista ja paljon pienemmistä asioista.
No kyllä meillä asiasta jureltaisiin. Lupia ei tarvitse kysellä, mutta salailu tai kertomatta jättäminen tuntuisi todella oudolta. Johan ihan kohteliaisuussäännöt sanoo niin!
Olen ollut samassa tilanteessa. Tietysti saat olla vihainen, koska rahahan on aina jostain muusta pois esim. teidän yhteisistä reissuista ja ylipäätään taloudesta.
Minulla mies oli täyttänyt kesälomansa kavereittensa kanssa ja jostain syystä oli vielä minun syy, koska en kuulemma tiennyt lomieni sijainteja ajoissa. On nykyään ex-mies, em taritse tuollaista syyttelyä ja epävarmuutta elämääni
Ymmärrän ja voin kuvitella miltä tuntuu. Yritä olla joustava ja ymmärtäväinen.
Jossain määrin ok, jos teillä ei ole lapsia. On siis ok suunnitella kavereiden kanssa matkaa, on ok lähteä kavereiden kanssa matkalle jne, mutta huonotapaista on olla kertomatta sunnitelmista kumppanille.
Puolisoni kanssa olemme olleet yli 20 vuotta ja tuo olisi meillä ihan normaalia. Ei toiselta tarvitse lupia kysellä. Enkä edes tiedä, mitä sillä tiedolla tekisin, että mies aikoo lähteä reissuun. Pääasia, että ennen lähtöä muistaa kertoa, missä on viikon verran, etten laita poliisia perään.
Yleensä parisuhteessa päätetään asiat yhdessä. Reissun aikana muuttaisin pois yhteisestä kodista.
Varmaan jotain misuja tulossa messiin.
Puhuu kaverien kanssa asioista mutta ei sun? Siis kaverit on läheisempiä ja tärkeämpiä. Taisit luulla olevasi tyttöystävä mua ilmeisesti olit väärässä. Eikä ole edes 18v. Minulle tuo olisi ihan selvää juttu että heippa.
Se on poikien huvittelureissu johon ei vaimot/tyttöystävät pääse mukaan. Ei uskaltanut kertoa kun pelkää reaktiota.
Pitkäaikainen miesystävä? Mitenkähän hän määrittelisi suhteenne jos kysyisit, kysäisepä.
Vierailija kirjoitti:
Se on poikien huvittelureissu johon ei vaimot/tyttöystävät pääse mukaan. Ei uskaltanut kertoa kun pelkää reaktiota.
Niin, pettämisreissu.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on jotain ongelmaa jos ei osaa normaalisti keskustella ristiriitatilanteissa. Tottakai oli arvattavissa että kritiikkiä voi tulla, mutta aikuinen ihminen jolla on tasapainoinen persoonallisuus ja terve itsetunto voi myös olla eri mieltä ihmisten kanssa, perustella kantansa ja pitää puolensa.
Pitkällä tähtäimellä en kyllä noilla vuorovaikutustaidoilla lähtisi tekemään lapsia tuon miehen kanssa. Jos on noin vaikea puhua tavallisesta lomamatkasta, entä sitten kun tulee oikeasti vaikea asia eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pettämisreissu.
No eikä, älkää olko idiootteja. Jos mies laskettelee, ei hän halua tyttöystävää sinne vinkumaan että lähetään jo. Mutta olisi niin mies että sanoo että me lähetään nyt lasketteleen ja ryyppään poikain kesken.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni kanssa olemme olleet yli 20 vuotta ja tuo olisi meillä ihan normaalia. Ei toiselta tarvitse lupia kysellä. Enkä edes tiedä, mitä sillä tiedolla tekisin, että mies aikoo lähteä reissuun. Pääasia, että ennen lähtöä muistaa kertoa, missä on viikon verran, etten laita poliisia perään.
Minä olen ollut mieheni kanssa hieman vähemmän aikaa yhdessä eli 15v. Ei meilläkään lupia kysellä, mutta kyllä kerrotaan jos on jotain suunnitelmia, varsinkin jos jonnekin reissuun ollaan menossa!
Ja kuulostaa teidän parisuhde muutenkin hieman kuolleelta, jos et tee mitään sillä tiedolla että miehesi on viikon reissussa.
Mielestäni riippuu vähän millaista teillä on ennen ollut- oletteko ennen keskustelleet vastaavista asioista etukäteen? Omat vanhempani olivat n. 30 vuotta yhdessä ja äitiäni ei juuri koskaan kotoa poistuminen kiinnostanut, joten isäni lopetti ehdottelut äidilleni mukaan lähdöstä. Jatkossa ilmoitti kyllä samana päivänä tai edeltävänä päivänä että lähtee jonnekki viikoksi tai kahdeksi, heillä tuo siiis oli aivan normaalitapa, johtuen tosin äitini haluttomuudesta.
Miksi sulta pitäisi pyytää lupa?