Olen juonut tänään 24 olutta
Olen 27-vuotias nainen, painoa 58 kiloa ja pituutta 175 cm.
Mies lähti kaverinsa mökille saunailtaan, mä jäin yksin kotiin ja ajattelin vetää lärvit. Aamulla 8 aikaan korkkasin ekan bissen. 24 tosiaan jo mennyt. Äsken kävin ystävän kyydillä hakemassa toisen laatikon olutta että varmasti riittää. Mulle tulee tänne pari tyttökaveria kohta ja baariin varmaan myöhemmin lähdetään.
Mun mies sanoi ettei se tiedä yhtäkään naista, kuka pystyis juoda yhtä paljon ku minä vuorokauden aikana. En ole ylpeä. Mä joudun juomaan ihan tolkuttomat määrät että saan edes pienen hiprakan.
Onko täällä muita joiden kertakulutus on useita kymmeniä annoksia?
Sen verran vielä, että mä toimin yrittäjänä ja viikolla en koskaan juo mitään. Vedän kerran viikossa kännit, aina lauantaisin. Muuten olen ihan tavallinen, kaunis ja huoliteltu uranainen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ikääsi ja kokoosi nähden alkoholimäärä on vaarallisen suuri. Väitän että sinulla on alkoholiongelma. Sääliksi käy jos nuori ihminen ei saa vapaa-aikaa muulla tavalla kulumaan.
Onhan se nyt parempi vapaa-ajalla ryypätä, kuin niin että olisi kokopäiväinen juoppo.
Itse vaan ihmettelen, miten joku aloittajan ikäinen ja kokoinen voi juoda yhtä paljon kuin minä, kun olen puolet vanhempi ja puolet isompi.
Metsuri Pekka kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikääsi ja kokoosi nähden alkoholimäärä on vaarallisen suuri. Väitän että sinulla on alkoholiongelma. Sääliksi käy jos nuori ihminen ei saa vapaa-aikaa muulla tavalla kulumaan.
Onhan se nyt parempi vapaa-ajalla ryypätä, kuin niin että olisi kokopäiväinen juoppo.
Itse vaan ihmettelen, miten joku aloittajan ikäinen ja kokoinen voi juoda yhtä paljon kuin minä, kun olen puolet vanhempi ja puolet isompi.
Vapaa-aika ilman viinaa ei ole vaihtoehto?
Sunnuntaina meni 20 tölkkiä nelosta. Maanantaina toiset 20 tölkkiä. Sitten aloin vähentää ja eilen meni "vain" 16 tölkkiä. Otin silleen iisisti ettei mitään hirmu känniä. Siihen oikein känniin menee niin paljon alkoholia että itseäkin hirvittää. Krapulat on sellaisen jälkeen aivan kauheita.
Pahimmat juomiset on sellaisia että luultavasti alkoholimyrkytys on jo todellinen vaara. Älytön toleranssi ei ole mikään hyvä asia.
Täällä taas joku aloittelija retostelee juomisellaan. Eiks se on enemmän noita teinien juttuja, mutta toki se kiisselin jatkuva kiskominen polttaa reiän sinne ajattelimoon niin eipä sitä voi muuta odottaa.
Olet sankari, oikea maailmanluokan dokaaja.
Onnea valitsemallesi uralle.
Oolofi '83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Peruspäiväannos aikoinaan linnoja puolustaneille sotilaille.
Siihen aikaan oluessa ei ollut alkoholia ollenkaan. Se oli niin sanottua ''vaarin kaljaa''.
On vähän toista belgialaisissa luostareissa, joissa kitataan 8% olutta.
On tuo aika annos, kun painoa vain 58 kg ja nainen ja lisää tarkoitus juoda ja baariin lähteä. Joskus reiluna parikymppisenä, kun opiskeluaikoina oli toleranssia, niin pitkänä päivänä jolloin aloitti aamusta ja joi aamuyöhön pystyin jonkun 36 kaljaa juomaan. Olin 72 kg nuorimies tuolloin. Ja tuo siis ihan hauskaa koko ajan pitäen. Ei missään kaatokännissä tai että muisti olisi lähtenyt saati sitten sammunut.
Illassa mulla menee yleensä 27-30 tölkkiä. Sitten ruoka, kuuntelemaan äänikirjaa ja unille.
Tuo on aikamoista oman kehon pahoinpitelyä.
Kävin eilen Haaparannalla ostosreissulla. Systembolagetissakin kävin ja ristus sentään, mitä määriä kaljaa ja siideriä suomalaiset sieltä kantaa. Kärryt täynnä lavoja.
Halvempaa siellä toki on kuin Alkossa.
Todennäköisesti kuolet viimeistään noin 50-vuotiaana kun maksa tai haima poksahtaa. On todella hieno ja lyhyt elämä. Maksakirroosi voi tulla jo kolmekymppisellekin.