Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyläily pienen lapsen kanssa on kamalaa- mies ottaa rennosti

Vierailija
14.01.2017 |

Hemmetti että suututtaa. Aina kun ollaan kyläilemässä lapsen kanssa, mies vaan istuu rennosti ja jutustelee mukavia, eikä katso lapsen perään pätkääkään.
Oltiin tutuilla, joilla on koira, talossa jyrkät portaat (ei esteitä) ja koriste-esineitä joka puolella.
Mitä tekee mies? Istuu pöydässä, ei katso sekunttiakaan lapsen perään, ei tee mitään lapsen eteen. Mitä teen minä? Ruokin lapsen, vaihdan vaipan, otan syliin kun huutaa, heijaan, seuraan koko ajan sivusilmällä, ettei mikään mene rikki kun 1,5-vuotias räpeltää ympäriinsä, pyyhin käsiä, katson ettei putos rappusiin tai kiusaa koiraa, viihdytän/leikin välillä kun lapsi kerjää seuraa, annan vettä kun tätä janottaa jnejnejne.
Seuraavalla kerralla jään kotiin, en lähde vierailulle ennenkuin lapsi on vanhempi. Ei todellakaan ole kivaa. Rankkaa.

Miehen kanssa tästä on puhuttu useaan otteeseen, että tätä urakkaa pitää jakaa. Ja kummasti se mieheltä (jälleen) unohtuu kun seuraava kyläily koittaa...

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nykyinen ex oli samanlainen. Kun minä poistuin kuvioista ja taapero kanssa kyläilivät kaksin oli miehen oletus edelleen että a) Hänen vanhempansa hoitavat jos ovat paikalla b) Kyläpaikan emäntä hoitaa.

Kun jälkimmäisestä alkoi tulla palautetta, oppi hiukan vastuullisemmaksi.

Vierailija
22/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä varmaan halusit sen lapsen ja mies ei? Niin makaa kuin petaa. Mies sanonut että ei lapsia meille, niin niitä ei tule. En ala yksin huolehtimaan.

Yhdessä niitä haluttiin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kerran mies oli yksi lasten kanssa kyläilemässä (meillä siis myös 5-vuotias). Sanoi jälkeinpäin, että oli ihan kamalan rankkaa 😂 Joo-o. Niinpä 👍

Vierailija
24/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 viesti siis ap:lta.

Vierailija
25/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä miten moni tässä ketjussa syyllistää äitiä, joka on keskustellen yrittänyt saada tilannetta muuttumaan...

Joo. Äidin vastuulla on lapsen lisäksi myös isän käytös!

Ja pääsääntöisesti kaikki on äidin syytä.

Vierailija
26/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

just joo. Jätät lapsen miehen vastuulle? Lapsi oli muuten menemässä kovaa vauhtia portaita kohti (jyrkät ja pudotusta 5m alaspäin), mies ei reagoinut millään lailla. Että siinä sitten voin hyvillä mielin jättää miehen valvottavaksi. Järkevän ihmisen pitäisi ihan rakentavalla keskustelulla tajuta että tätä hommaa pitää jakaa.

Eli lasta et uskalla jättää miehesi vastuulle? Johtuisiko siitä sitten vaikka se, miksi sinä olet aina se joka huolehtii muksusta?

Uskaltaa jättää kyllä. Ap

Vierailija
27/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä miten moni tässä ketjussa syyllistää äitiä, joka on keskustellen yrittänyt saada tilannetta muuttumaan...

Joo. Äidin vastuulla on lapsen lisäksi myös isän käytös!

Ja pääsääntöisesti kaikki on äidin syytä.

Ei ole äidin syytä isän käytös, mutta koska ko. isä ei tullut palstalta kysymään neuvoa, emme voi hänelle itselleen sanoa että ota pölhö vastuu lapsestasi. 

Vierailija
28/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei no Ap valittaa että hän joutuu aina huolehtimaan taaperosta kun olette kyläilemässä. Olet siis keskustellut miehen kanssa siitä, että sinusta on epäoikeudenmukaista että mies ei tee osaansa. Mies ei ole kuunnellut vaan jatkaa samaa mallia, eli keskustelu ei ole ratkaisu. Joku ehdotti että älä huomioi lapsen touhua vaan annat vastuun kylmän viileästi miehellesi seuraavalla kerralla. Tämä ei sinulle kelvannut.

Olisikohan Ap sinulla enää muuta vaihtoehtoa kun vain itse köpötellä lapsesi perässä ja lopettaa valittaminen? Ei se taapero ikä kovin kauaa kestä.

Vierailija
29/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei no Ap valittaa että hän joutuu aina huolehtimaan taaperosta kun olette kyläilemässä. Olet siis keskustellut miehen kanssa siitä, että sinusta on epäoikeudenmukaista että mies ei tee osaansa. Mies ei ole kuunnellut vaan jatkaa samaa mallia, eli keskustelu ei ole ratkaisu. Joku ehdotti että älä huomioi lapsen touhua vaan annat vastuun kylmän viileästi miehellesi seuraavalla kerralla. Tämä ei sinulle kelvannut.

Olisikohan Ap sinulla enää muuta vaihtoehtoa kun vain itse köpötellä lapsesi perässä ja lopettaa valittaminen? Ei se taapero ikä kovin kauaa kestä.

Eiköhän sen ap:n miehen vaan pitäisi tajuta ottaa enemmän vastuuta lapsestaan.

Vierailija
30/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vierailujen suhteen teen sen etten ainakaan lähde kyläilemään ennenkuin lapset ovat vanhempia. Menköön mies lasten kanssa.Ap

Vierailija
31/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sä varmaan halusit sen lapsen ja mies ei? Niin makaa kuin petaa. Mies sanonut että ei lapsia meille, niin niitä ei tule. En ala yksin huolehtimaan.

Tätä meinssin itdekin sanoa. Näin usein on.

M44

Vierailija
32/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas kyläillessä mies esiintyy "hyvänä isänä", tosin kun on selvästi ihan kujalla lapsenhoidosta, tavoista yms niin monille selvää ettei kotona tee mitään lapsen kanssa. Ei tuo saa lapselle ees hanskoja käteen, vaippa pitää hänen jäljiltä tarkistaa yms.

Myös lapsesta huomaa ettei ole tottunut isän "hoitoon".

Ja antaisin hoitaa mielin määrin - ei halua, ei kiinnosta, on muuta tekemistä.

Ja ei, jos olisin tiennyt en välttämättä olisi lasta hankkinut kanssaan

Vierailija
33/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välitä siitä, että joudun koko ajan menemään lasten perässä. Mies istuu keittiössä/olohuoneessa ja ottaa rennosti, minä yritän saada 3 alle kouluikäistä viihtymään. Yleensä tämä onnistuu hyvin, mukana on hoitolaukku täynnä tekemistä. Ongelma tulee silloin,  kun muut äidit olettavat, että katson heidänkin lapsensa perään. Ja toki minun kuvitellaan sieltä hoitolaukusta kaivelevan tekemistä muillekin lapsille, se kun käy niin kätevästi eikä he huomanneet ottaa mitään mukaan.

Paras käynti oli joulunaikaan miehen siskon luona (siellä serkuilla ikää 10+) ja siellä oli myös kälyni miehen sisaruksia perheineen. Kahvien tultua pöytään minulle huikattiin ns. takkahuoneen ovelta, että "katso sitten, ettei meidän Kaisa syö liikaa herkkuja." No en katsonut, kävin ottamassa omille tarjoilut ja muut lapset menivät omia aikojaan hakemaan. Hetken kuluttua minulle tultiin sanomaan, että hyvä ihminen, etkö yhtään tajua, nyt siellä on suklaakakku lattialla.

Kotimatkalla mies kysyi, että enkö yhtään viitsisi yrittää katsoa lasten perään, nytkin tuli kakusta paljon harmia. Huomautin, että omat lapset ei olleet lähelläkään kakkua, joten väärää puuta haukut.

Vierailija
34/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei voisitko syöttää Pekan nyt niin saan kahvin juotua?" "Käytkö vaihtamassa vaipan kun sä olet jo syönyt ja mulla on tää pulla kesken? Vaippalaukku on eteisessä." "Haetko Pekan pois tuolta portaista kun olet lähempänä?"

Jos se sun mies ei tajua niin sun pitää "käskyttää". Kun olette vieraisilla niin tee se mahdollisimman kivasti, jotta miehen kasvot säilyy ja tekee sen mielellään. Siitä ei kukaan sua tuomitse siellä kyläpaikassa. Turha sun on marttyyriksi alkaa ja kärsiä. Miehesi on mikä on, et saa häntä muutettua joten keksi keinot. Ihan turha on jättää kyläilyitä väliin tämmösen takia.

Vierailija
35/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en välitä siitä, että joudun koko ajan menemään lasten perässä. Mies istuu keittiössä/olohuoneessa ja ottaa rennosti, minä yritän saada 3 alle kouluikäistä viihtymään. Yleensä tämä onnistuu hyvin, mukana on hoitolaukku täynnä tekemistä. Ongelma tulee silloin,  kun muut äidit olettavat, että katson heidänkin lapsensa perään. Ja toki minun kuvitellaan sieltä hoitolaukusta kaivelevan tekemistä muillekin lapsille, se kun käy niin kätevästi eikä he huomanneet ottaa mitään mukaan.

Paras käynti oli joulunaikaan miehen siskon luona (siellä serkuilla ikää 10+) ja siellä oli myös kälyni miehen sisaruksia perheineen. Kahvien tultua pöytään minulle huikattiin ns. takkahuoneen ovelta, että "katso sitten, ettei meidän Kaisa syö liikaa herkkuja." No en katsonut, kävin ottamassa omille tarjoilut ja muut lapset menivät omia aikojaan hakemaan. Hetken kuluttua minulle tultiin sanomaan, että hyvä ihminen, etkö yhtään tajua, nyt siellä on suklaakakku lattialla.

Kotimatkalla mies kysyi, että enkö yhtään viitsisi yrittää katsoa lasten perään, nytkin tuli kakusta paljon harmia. Huomautin, että omat lapset ei olleet lähelläkään kakkua, joten väärää puuta haukut.

no kiva jos jaksat katsoa omiesi perään ja miehesi voi ottaa rennosti. Ja lähinnä siis se että tilanne on sulle ok. Mulle se ei ole ok ja haluan itsekin ottaa välillä rennosti.

Onpas törkeää - ei sun nyt todellakaan tarvitse katsoa vieraiden mukuloiden perään.

Vierailija
36/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpystä vaihto.

Pienten lasten kanssa sovitaan kuka on vastuussa ja kuka juo kahvia. Sit kun alkaa vituttaa niin läpy olalle ja vuoro vaihtuu.

Ei oleteta että "kyllä sitä joku vahtii", koska tämä on se tyyli mikä johtaa siihen että se lapsi hukkuu johonkin lätäkköön, putoaa kaivoon tai häviää metsään.

Vierailija
37/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt noudatin teidän neuvoa: 1,5-vuotias huusi tuolla huoneessaan 25min jonka jälkeen mies älysi mennä katsomaan. Sanoin siis jo aiemmin pariin kertaan miehelle, että voisitko käydä katsomassa vauvaa. Hyvähyvä 👍 Tästä se lähtee.

Vierailija
38/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hei voisitko syöttää Pekan nyt niin saan kahvin juotua?" "Käytkö vaihtamassa vaipan kun sä olet jo syönyt ja mulla on tää pulla kesken? Vaippalaukku on eteisessä." "Haetko Pekan pois tuolta portaista kun olet lähempänä?"

Jos se sun mies ei tajua niin sun pitää "käskyttää". Kun olette vieraisilla niin tee se mahdollisimman kivasti, jotta miehen kasvot säilyy ja tekee sen mielellään. Siitä ei kukaan sua tuomitse siellä kyläpaikassa. Turha sun on marttyyriksi alkaa ja kärsiä. Miehesi on mikä on, et saa häntä muutettua joten keksi keinot. Ihan turha on jättää kyläilyitä väliin tämmösen takia.

On se kyllä sääli jos tällä tavalla joutuu "käskyttämään" ja mies ei oma-aloitteisesti tajua tehdä..

Vierailija
39/42 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon taitaa olla näitä statistimiehiä. Se on helppo jättäytyä sivulle ja tehdä kotitöitä ainoastaan kun vaimo "käskyttää" nätisti että "Pertti-kulta, otappas tuolta eteisestä vaippakassi ja käy vaihtamassa Niko-Petterille puhdas vaippa".

Vierailija
40/42 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hemmetti että suututtaa. Aina kun ollaan kyläilemässä lapsen kanssa, mies vaan istuu rennosti ja jutustelee mukavia, eikä katso lapsen perään pätkääkään.

Oltiin tutuilla, joilla on koira, talossa jyrkät portaat (ei esteitä) ja koriste-esineitä joka puolella.

Mitä tekee mies? Istuu pöydässä, ei katso sekunttiakaan lapsen perään, ei tee mitään lapsen eteen. Mitä teen minä? Ruokin lapsen, vaihdan vaipan, otan syliin kun huutaa, heijaan, seuraan koko ajan sivusilmällä, ettei mikään mene rikki kun 1,5-vuotias räpeltää ympäriinsä, pyyhin käsiä, katson ettei putos rappusiin tai kiusaa koiraa, viihdytän/leikin välillä kun lapsi kerjää seuraa, annan vettä kun tätä janottaa jnejnejne.

Seuraavalla kerralla jään kotiin, en lähde vierailulle ennenkuin lapsi on vanhempi. Ei todellakaan ole kivaa. Rankkaa.

Miehen kanssa tästä on puhuttu useaan otteeseen, että tätä urakkaa pitää jakaa. Ja kummasti se mieheltä (jälleen) unohtuu kun seuraava kyläily koittaa...

Pyytäkää ne vieraat teille - omissa nurkissa lapsi osaa ja voi olla turvallisesti ja sinäkin voit rentoutua vieraiden parissa. Hoidat vaan lapsen ruuat ja muut tarvikkeet esille etukäteen. Samoin mahdolliset tarjoilut seisova pöytä -tyyliin, ettei tarvi koko ajan passata ja hermoilla.

Kaipaa se miehesikin rentoa jutustelua vieraiden kanssa. Valmistelkaa siis tarjoilu ym. yhdessä etukäteen ja sitten vaan iloisesti seurustelemaan. - Turha tehdä lapsen taaperoajasta ikävää - järjestä siis asiat sinulle sopiviksi ja kaikilla on mukavaa.