Kyläily pienen lapsen kanssa on kamalaa- mies ottaa rennosti
Hemmetti että suututtaa. Aina kun ollaan kyläilemässä lapsen kanssa, mies vaan istuu rennosti ja jutustelee mukavia, eikä katso lapsen perään pätkääkään.
Oltiin tutuilla, joilla on koira, talossa jyrkät portaat (ei esteitä) ja koriste-esineitä joka puolella.
Mitä tekee mies? Istuu pöydässä, ei katso sekunttiakaan lapsen perään, ei tee mitään lapsen eteen. Mitä teen minä? Ruokin lapsen, vaihdan vaipan, otan syliin kun huutaa, heijaan, seuraan koko ajan sivusilmällä, ettei mikään mene rikki kun 1,5-vuotias räpeltää ympäriinsä, pyyhin käsiä, katson ettei putos rappusiin tai kiusaa koiraa, viihdytän/leikin välillä kun lapsi kerjää seuraa, annan vettä kun tätä janottaa jnejnejne.
Seuraavalla kerralla jään kotiin, en lähde vierailulle ennenkuin lapsi on vanhempi. Ei todellakaan ole kivaa. Rankkaa.
Miehen kanssa tästä on puhuttu useaan otteeseen, että tätä urakkaa pitää jakaa. Ja kummasti se mieheltä (jälleen) unohtuu kun seuraava kyläily koittaa...
Kommentit (42)
Positiivista on, että ymmärrät seurata lapsesi toimintaa kun olette kyläilemässä👍🏼 Ensi kerralla teet selväksi miehellesi jo matkalla kyläily paikkaan, että lapsi on teidän yhteinen ja tällä kertaa aijot istua rauhassa kahvikupin äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ymmärrä lapsien kanssa olemista ja sitä rumbaa pienten lasten kanssa ja miten rankkaa se on välillä.. On ainoastaan lapsen kanssa omilla ehdoillaan kun miehelle sopii, ei tajua antaa ruokaa, ei vettä, ei tajua että nyt pitäis laittaa lapsi päiväunille. Ei tee elettäkään oma-aloitteisesti jos olen paikalla. Silloin toimii jos en ole paikalla.
Eli olet tehnyt aina kaiken miehen puolesta, mies ymmärtää että kun sinä olet paikalla hänen ei tarvi vaivautua huolehtimaan lapsesta.
Ryhtiliikettä nyt äidille asiassa!
Jos todistettavasti tiedät että mies pärjää lapsen huolehtimisesta silloin kun et ole paikalla, miksi annat hänen heittäytyä kädettömäksi kun sinä olet paikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei ymmärrä lapsien kanssa olemista ja sitä rumbaa pienten lasten kanssa ja miten rankkaa se on välillä.. On ainoastaan lapsen kanssa omilla ehdoillaan kun miehelle sopii, ei tajua antaa ruokaa, ei vettä, ei tajua että nyt pitäis laittaa lapsi päiväunille. Ei tee elettäkään oma-aloitteisesti jos olen paikalla. Silloin toimii jos en ole paikalla.
Eli olet tehnyt aina kaiken miehen puolesta, mies ymmärtää että kun sinä olet paikalla hänen ei tarvi vaivautua huolehtimaan lapsesta.
Ryhtiliikettä nyt äidille asiassa!
Tästä on puhuttu paljon, joilloin mies aktivoituu pieneksi ajaksi ja jonkin ajan kuluttua taas passivoituu.
En itse lähtisi kyläilemään ollenkaan kuvailemasi kaltaiseen paikkaan pienen lapsen kanssa. Meette erikseen ja toinen jää kotiin lapsen kanssa. Eihän pariskuntana kyläilyssä ole mitään järkeä noin - toinen juoksee lapsen perässä, toinen ottaa rennosti.
Tuskinpa mies tapojaan muuttaa jos tähänkin asti on mennyt noin.
Mä kyllä ymmärrän hyvin naisia, jotka ottavat eron kun ei enää jaksa. Lapset menee jakoon viikkoviikko systeemillä, jolloin saa vähän hengähtää. Pari tuttua on tehneet näin ja juuri samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhtiliikettä nyt äidille asiassa!Tästä on puhuttu paljon, joilloin mies aktivoituu pieneksi ajaksi ja jonkin ajan kuluttua taas passivoituu.
Mitä tarkoitat passivoitumisella? Onko lapsi joskus rikkonut jotain vierailun aikana? Jos jätät lapsen isän vastuulle säännöllisesti etkä ala itse siihen, että joka kerta se olet sinä joka taaperon perään katsoo niin ei pääse mies "passivoitumaan"
Kannattaako niitä lapsia tehdä jos ei niitä viitsi hoitaa ja kasvattaa?
M44
Vähän samaa vikaa meillä, lapsi 1v5kk ja olen ihan neutraalisti pyytänyt vaan kylässä ollessa että "menisitkö katsomaan ettei pekka ota tavaraa x" ja "voisitko käydä vaihtamassa vaipan". Jotenkin mies helposti jättäytyy statistiksi kun ollaan yhdessä jossain lapsen kanssa.
Ärsyttävämpänä pidän muutaman sukulaisen ja tuttavan tapaa kommentoida "anna mennä vaan, ei siellä mitään ole" kun mukula kipittää yksin vaikkapa keittiöön pois näkyvistä. Ilmeisesti mielikuvitus ei riitä siihen että mihin kaikkialle taapero keksii yrittää kiivetä ja aivan takuulla on laatikoissa ja kaapeissa lapselle vaarallista tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhtiliikettä nyt äidille asiassa!Tästä on puhuttu paljon, joilloin mies aktivoituu pieneksi ajaksi ja jonkin ajan kuluttua taas passivoituu.
Mitä tarkoitat passivoitumisella? Onko lapsi joskus rikkonut jotain vierailun aikana? Jos jätät lapsen isän vastuulle säännöllisesti etkä ala itse siihen, että joka kerta se olet sinä joka taaperon perään katsoo niin ei pääse mies "passivoitumaan"
just joo. Jätät lapsen miehen vastuulle? Lapsi oli muuten menemässä kovaa vauhtia portaita kohti (jyrkät ja pudotusta 5m alaspäin), mies ei reagoinut millään lailla. Että siinä sitten voin hyvillä mielin jättää miehen valvottavaksi. Järkevän ihmisen pitäisi ihan rakentavalla keskustelulla tajuta että tätä hommaa pitää jakaa.
"Ruokin lapsen." "Vaihdan vaipan."
Älä ruoki äläkä vaihda. Kun lapsella on nälkä, annat tyynesti ruoan miehelle ja sanot, että lämmitä ja syötä, taaperolla on nälkä. (Voit myös sanoa, että sinä juot kahvia nyt.) Kun tulee kakka, annat hoitolaukun ja näytät, missä on kylppäri.
Miehestäsi ei koskaan tule äitiä. Usko. Vaikka uhkaisit avioerolla, se ei ikinä ala ottaa sellaista vastuuta lapsestaan kuin sinä. Sitä on ihan turha odottaa. Se ei edes ymmärrä, mistä sinä puhut.
Totta kai lapsen kanssa pitää mennä kylään, ihan hassuja neuvoja täällä. Miten se muuten oppii elämästä mitään. Tolkku mukana tietenkin, mutta moni äiti myös vahtii ja vartioi ihan liikaa. Ei se lapsi jokaiseen kaatumiseen ja törmäilyyn loukkaannu. Olen nähnyt monen äidin kävelevän koko ajan lapsen perässä 30 sentin etäisyydellä ottamassa heti tukea, kun se horjahtaa ja koko ajan neuvomassa, mitä pitää tehdä ja mitä ei saa tehdä.
t. äiti
Aika jännä miten moni tässä ketjussa syyllistää äitiä, joka on keskustellen yrittänyt saada tilannetta muuttumaan...
Mulla kans mies joka ei hoksaa. Niinpä menen sohvalle miehen viereen istumaan ja sanon, "sun vuoro." Tekee kyllä kun sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
just joo. Jätät lapsen miehen vastuulle? Lapsi oli muuten menemässä kovaa vauhtia portaita kohti (jyrkät ja pudotusta 5m alaspäin), mies ei reagoinut millään lailla. Että siinä sitten voin hyvillä mielin jättää miehen valvottavaksi. Järkevän ihmisen pitäisi ihan rakentavalla keskustelulla tajuta että tätä hommaa pitää jakaa.
Äsken kerroit että miehesi pärjää kun sinä et ole paikalla. Monesti lapsesi ovat tippuneet miehesi seurassa 5m korkeudelta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla kans mies joka ei hoksaa. Niinpä menen sohvalle miehen viereen istumaan ja sanon, "sun vuoro." Tekee kyllä kun sanoo.
Siis kyllä mäkin sanon. Mutta mies tekee ainoastaan kun sanon, oma-aloitteisesti ei tee, mikä on rasittavaa. Jättäytyy hyvin helposti statistiksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
M44
Ap:n miehelle vissiin lähetit terveisiä.
M38
Vierailija kirjoitti:
M44
Yhdessä ne on tehty, jolloin se hoitovastuu kuuluu molemmille.
Ap, sä varmaan halusit sen lapsen ja mies ei? Niin makaa kuin petaa. Mies sanonut että ei lapsia meille, niin niitä ei tule. En ala yksin huolehtimaan.
Vierailija kirjoitti:
Eli lasta et uskalla jättää miehesi vastuulle? Johtuisiko siitä sitten vaikka se, miksi sinä olet aina se joka huolehtii muksusta?