Mikä sen vauvalelun yleisnimitys on? Vedetään narusta ja alkaa soittamaan musiikkia. Ei ole soittorasia..
Pää lyö tyhjää . Ei nyt varsinaisesti lelu mutta vauvoille tarkoitettu. Mahdollisesti pieniä liikkuvia osia :)
Kommentit (16)
Eikä nyt ihan musiikka soita .... ;) plim, plimiä ;)
Jos joku nyt sattuisi tietämään englanninkielisen nimen ... ;) :D
Suomenkielinen nyt ensisijaisesti . Englanninkielinen plussaa!! :D
Soittorasiaks olen sanonut aina kun en muutakaan nimeä tiedä.
Mobiili on sellainen liikkuva yleensä sängyn yläpuolella. Pimpelipom-musiikki tulee kaupan päälle :) :)
Mielenkiintoinen kysymys, itsekään en tiedä onko niille yleisnimitystä. Eikö mobile ole nimenomaan pääasiassa kehdon päälle ripustettava pyörivä "himmeli". Harvassa sellaisessa on musiikkia.
AP kai tarkoittaa sellaista jossa on vetonaru jolla se viritetään ja sitten se soittaa musiikkia. Mä luulen että ne taitaa olla vain soittorasioita. Vaikkeivat siis ole varsinaisia rasioita vaan enemmän ripustettavia.
Esim.
http://www.toysrus.fi/serier/dinglisar/diinglisar-pehmeae-pupusoittoras…
Soittorasia. (niitä on tehty esim. koristekolpakon pohjaan ym.vaikka mihin koriste-esineisiin)
Kaikki ne perustuvat samaan yksinkertaiseen jousivetoiseen pyörivän sylinterin ja sitä vastassa olevaan, kampamaisen metallikielistön ideaan.
Sanotaan nyt sitten tarkentaen :vauvan vuoteeseen tarkoitettu,(yleensä langasta vedettävä ) soittorasia.
Serkullani oli pienenä sellainen .Soitti vedettäessä Brahmsin kehtolaulua.
Englanniksi laitteen nimi on 'music box'.
Kiitos paljon! Näillä löytyi: soittorasia ja music box. :)
Music-box kirjoitti:
Soittorasia. (niitä on tehty esim. koristekolpakon pohjaan ym.vaikka mihin koriste-esineisiin)
Kaikki ne perustuvat samaan yksinkertaiseen jousivetoiseen pyörivän sylinterin ja sitä vastassa olevaan, kampamaisen metallikielistön ideaan.
Sanotaan nyt sitten tarkentaen :vauvan vuoteeseen tarkoitettu,(yleensä langasta vedettävä ) soittorasia.
Serkullani oli pienenä sellainen .Soitti vedettäessä Brahmsin kehtolaulua.
Englanniksi laitteen nimi on 'music box'.
Mobile?