Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhaksi asti lapsen tulisi käyttää luistellessa kypärää?

Vierailija
14.01.2017 |

Ja käytetäänö muuten taitoluistelutreeneissä kypärää?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle tulee kersa emännän kanssa. Niin ei varmaan meiän muksu mittään pottaa päässä pie! Johan täällä kaikki nauraa!

Antaa vaa muiden ämmäillä! Meil Pohajan Maalla ei potta päätä komista.

Vierailija
22/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kypärää päässä kun käyn lapsen kanssa luistelemassa. Onko teillä muka kaikilla???

En edes omista mitään aikuisten luistelukypärää.

Niitä saa kaupasta. Minä 33v. aikuinen omistan pyöräilykypärän, luistelukypärän eli jääkiekkokypärän, pesäpallokypärän ja useita ratsastuskypäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten voi lopettaa kun alkaa pelata NHL:ssä. Eihän siellä sitä tarvitse.

Eikä sitä tarvitse ikinä kukaan, jolla ei ole mitään suojeltavaa. Evoluutio karsii.

Vierailija
24/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 15-vuotias jääkiekkoa harrastava nuori ja ei missään nimessä menisi jäälle ilman kypärää (omasta tahdostaan siis).

Vierailija
25/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 15-vuotias jääkiekkoa harrastava nuori ja ei missään nimessä menisi jäälle ilman kypärää (omasta tahdostaan siis).

Vertaa siihen, että hyppäisitkö benjihypyn ilman köyttä.

Vierailija
26/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se potta on ihan turhaa pelleilyä.

Vierailija
27/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa muistaakseni viimeksi kuollut lapsi luistellessa kaulan viiltohaavaan eikä aivotärähdykseen eli kypärä ja kaulasuoja aina etenkin kun on paljon porukkaa jäällä, oli mailat tai ei.

Vierailija
28/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole kypärää päässä kun käyn lapsen kanssa luistelemassa. Onko teillä muka kaikilla???

En edes omista mitään aikuisten luistelukypärää.

olet nainen, et omista mailaakaan.

Vierailija
29/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä painiminen ulkojäillä?

Vierailija
30/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle tulee kersa emännän kanssa. Niin ei varmaan meiän muksu mittään pottaa päässä pie! Johan täällä kaikki nauraa!

Totta, ainakin täällä e-pohjanmaalla. Meidän naapurit on muuten tosi mukavia ja järkeviä ihmisiä, mutta lapsia hoidetaan kyllä miten sattuu. Ei ole kypärää pyöräillessä, luistellessa tai potkulautaillessa. Autoissa ei ole turvaistuimia, kun ihan vauvana ja ehkä alle 3 vuotiaana. Sen jälkeen ei mitään, ei monesti ees vöitä.

Heijastimia ei ole, saati heijastinliivejä. Talvivaatteet on mitä sattuu riepuja, kaula paljaana, ikivanhat eripari hanskat, jotka ei kyllä pidä pakkasta tai pysy kuivana. Puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Eikä ole kyse rahasta. En käsitä.

Vierailija
31/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten voi lopettaa kun alkaa pelata NHL:ssä. Eihän siellä sitä tarvitse.

Eikä sitä tarvitse ikinä kukaan, jolla ei ole mitään suojeltavaa. Evoluutio karsii.

Ikävä tuottaa pettymys sinulle mutta kaudella 1979-1980 tuli kypäräpakko tuo mahtavaan jääkiekkoliigaan.

Muutama pelaaja sai vapautuksen siitä koska olivat no... ikämiehiä jo...

Vierailija
32/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, ainakin täällä e-pohjanmaalla. Meidän naapurit on muuten tosi mukavia ja järkeviä ihmisiä, mutta lapsia hoidetaan kyllä miten sattuu. Ei ole kypärää pyöräillessä, luistellessa tai potkulautaillessa. Autoissa ei ole turvaistuimia, kun ihan vauvana ja ehkä alle 3 vuotiaana. Sen jälkeen ei mitään, ei monesti ees vöitä.

Heijastimia ei ole, saati heijastinliivejä. Talvivaatteet on mitä sattuu riepuja, kaula paljaana, ikivanhat eripari hanskat, jotka ei kyllä pidä pakkasta tai pysy kuivana. Puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Eikä ole kyse rahasta. En käsitä.

Katos kun luoja antaa ja ottaa. Lapset ovat lahja ja jos heidän on mentävä niin he menevät. Mutta heillä on Jumalan kypärä aina päässä! Ei siihen mitkään ihmisten meidän syntisten kypärät auta.

Vierailija
33/33 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä vanhaksi, kuin täytyy pitää pyöräilykypärääkin.
Vaikka kyllähän tuolla kesäisin näkee paljon lapsia ilman kypäriä pyöräilemässä, rullaluistelemassa jne. että kaikkien kohdalla aivovammavaara ei ilmeisesti ole niin justiinsa. Vanhemmat miettii asiaa vasta sitten, jos sattuu kohdalle se hetki, että istuvat sairaalassa neliraajahalvaantuneen lapsensa sängyn äärellä, tai joku herää ehkä siinä vaiheessa, kun se lapsi on aivokuolleena hengityskoneessa.

Mitä tuota turhia jotain kypärää, kerranhan tässä vaan eletään ja tuskin se juuri minun lapselleni sattuu kuitenkaan, olenhan minäkin vielä hengissä vaikken tuollaisia hömpötyksiä koskaan käyttänyt.

Hyvin kirjoitettu.