Kuinka vanhaksi asti lapsen tulisi käyttää luistellessa kypärää?
Ja käytetäänö muuten taitoluistelutreeneissä kypärää?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kypärää päässä kun käyn lapsen kanssa luistelemassa. Onko teillä muka kaikilla???
En edes omista mitään aikuisten luistelukypärää.
Niitä saa kaupasta. Minä 33v. aikuinen omistan pyöräilykypärän, luistelukypärän eli jääkiekkokypärän, pesäpallokypärän ja useita ratsastuskypäriä.
No sitten voi lopettaa kun alkaa pelata NHL:ssä. Eihän siellä sitä tarvitse.
Eikä sitä tarvitse ikinä kukaan, jolla ei ole mitään suojeltavaa. Evoluutio karsii.
Mulla on 15-vuotias jääkiekkoa harrastava nuori ja ei missään nimessä menisi jäälle ilman kypärää (omasta tahdostaan siis).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 15-vuotias jääkiekkoa harrastava nuori ja ei missään nimessä menisi jäälle ilman kypärää (omasta tahdostaan siis).
Vertaa siihen, että hyppäisitkö benjihypyn ilman köyttä.
Se potta on ihan turhaa pelleilyä.
suomessa muistaakseni viimeksi kuollut lapsi luistellessa kaulan viiltohaavaan eikä aivotärähdykseen eli kypärä ja kaulasuoja aina etenkin kun on paljon porukkaa jäällä, oli mailat tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole kypärää päässä kun käyn lapsen kanssa luistelemassa. Onko teillä muka kaikilla???
En edes omista mitään aikuisten luistelukypärää.
olet nainen, et omista mailaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulee kersa emännän kanssa. Niin ei varmaan meiän muksu mittään pottaa päässä pie! Johan täällä kaikki nauraa!
Antaa vaa muiden ämmäillä! Meil Pohajan Maalla ei potta päätä komista.
Totta, ainakin täällä e-pohjanmaalla. Meidän naapurit on muuten tosi mukavia ja järkeviä ihmisiä, mutta lapsia hoidetaan kyllä miten sattuu. Ei ole kypärää pyöräillessä, luistellessa tai potkulautaillessa. Autoissa ei ole turvaistuimia, kun ihan vauvana ja ehkä alle 3 vuotiaana. Sen jälkeen ei mitään, ei monesti ees vöitä.
Heijastimia ei ole, saati heijastinliivejä. Talvivaatteet on mitä sattuu riepuja, kaula paljaana, ikivanhat eripari hanskat, jotka ei kyllä pidä pakkasta tai pysy kuivana. Puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Eikä ole kyse rahasta. En käsitä.
Vierailija kirjoitti:
No sitten voi lopettaa kun alkaa pelata NHL:ssä. Eihän siellä sitä tarvitse.
Eikä sitä tarvitse ikinä kukaan, jolla ei ole mitään suojeltavaa. Evoluutio karsii.
Ikävä tuottaa pettymys sinulle mutta kaudella 1979-1980 tuli kypäräpakko tuo mahtavaan jääkiekkoliigaan.
Muutama pelaaja sai vapautuksen siitä koska olivat no... ikämiehiä jo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle tulee kersa emännän kanssa. Niin ei varmaan meiän muksu mittään pottaa päässä pie! Johan täällä kaikki nauraa!
Totta, ainakin täällä e-pohjanmaalla. Meidän naapurit on muuten tosi mukavia ja järkeviä ihmisiä, mutta lapsia hoidetaan kyllä miten sattuu. Ei ole kypärää pyöräillessä, luistellessa tai potkulautaillessa. Autoissa ei ole turvaistuimia, kun ihan vauvana ja ehkä alle 3 vuotiaana. Sen jälkeen ei mitään, ei monesti ees vöitä.
Heijastimia ei ole, saati heijastinliivejä. Talvivaatteet on mitä sattuu riepuja, kaula paljaana, ikivanhat eripari hanskat, jotka ei kyllä pidä pakkasta tai pysy kuivana. Puhutaan alle kouluikäisistä lapsista. Eikä ole kyse rahasta. En käsitä.
Katos kun luoja antaa ja ottaa. Lapset ovat lahja ja jos heidän on mentävä niin he menevät. Mutta heillä on Jumalan kypärä aina päässä! Ei siihen mitkään ihmisten meidän syntisten kypärät auta.
Vierailija kirjoitti:
Yhtä vanhaksi, kuin täytyy pitää pyöräilykypärääkin.
Vaikka kyllähän tuolla kesäisin näkee paljon lapsia ilman kypäriä pyöräilemässä, rullaluistelemassa jne. että kaikkien kohdalla aivovammavaara ei ilmeisesti ole niin justiinsa. Vanhemmat miettii asiaa vasta sitten, jos sattuu kohdalle se hetki, että istuvat sairaalassa neliraajahalvaantuneen lapsensa sängyn äärellä, tai joku herää ehkä siinä vaiheessa, kun se lapsi on aivokuolleena hengityskoneessa.
Mitä tuota turhia jotain kypärää, kerranhan tässä vaan eletään ja tuskin se juuri minun lapselleni sattuu kuitenkaan, olenhan minäkin vielä hengissä vaikken tuollaisia hömpötyksiä koskaan käyttänyt.
Hyvin kirjoitettu.