Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa löytämään hyviä kirjoja.

Vierailija
14.01.2017 |

Rakastan lukea kirjoja, mutta mun on vaikea löytää mieleistä. Olen vasta aikuisiällä alkanut kiinnostumaan lukemisesta. Lukukokemuksia on tällä hetkellä kaikki Potterit, Twilightit, Fifty shades of Greyt, pari Härkösen kirjaa ja Kingin vihreä maili. Noi on sellaisia mitkä on tempaissut mukaan ekasta sivusta ja sellainen on just paras. Fantasiakirjallisuus uppoo parhaiten, mut muutkin jos tarinan kerronta on mutkatonta nopeatempoista, mikäli ymmärrätte mitä tarkoitan.
Fifty shadessa ihastuin/rakastuin niiden kahden rakkaustarinaan ja seksikohdat pläräsin suurimmaksi osaksi nopeasti ohi.

Suositelkaa mulle kirja/kirjoja. Elämänkerroista fantasiaan käy kaikki.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos fantasia menee, niin kai myös scifi. Aloita vaikka Arthur C. Clarken tuotannosta. Ainakin Maan valo ja Lapsuuden loppu ovat kiehtovia. Myös Fred Hoylen teos "Los Angeles ei vastaa" on mainiota fantasiaa.

Vierailija
2/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappava psykiatria ja lääkinnän harha.

Ei fantasiaa, vaan todellisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pancolin "Mimmit", mulle uppoo hömppä, Austin, Brontë, Lundberg... onhan noita. Kirjastoissa jos käyt, niin siellä osaavat suositella, kun kerrot, mistä olet tykännyt.

Vierailija
4/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ilahtuisin kuullessani suosituksia kuvauksineen.

Vierailija
5/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sinulle ei voi suositella hyviä kirjoja kun kerran kirjamakusi on sellainen että Fifty shades of shit tempaisee ekalta sivulta mukaansa...

Vierailija
6/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kirjailijoita: Anne Tyler,Margaret Atwood, Kate Atkinson,Antti Tuuri, Jojo Moyes...

Tietysti Täällä pohjantähden alla(Väinö Linna) kuuluu yleissivistykseen ja on hyvä. Sofi Oksasen

Puhdistus.

Vierailija
7/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyttihovi, jopa Pottereita parempi kirjasarja

Eragon, olen niin koukussa tähänkin

Näkijän kirja sarja, loistava tämäkin

Lasten ja nuorten fantasia kirjoja (kuten potteritkin) tai ainakin sieltä osastolta meidän kirjastosta löytyy. Mut tämmönen 30v akka joka on ihan koukussa Pottereihin sekä Twilighteihin tykkäs toooosi paljon :)

Vierailija
8/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leea kirjoitti:

Hyviä kirjailijoita: Anne Tyler,Margaret Atwood, Kate Atkinson,Antti Tuuri, Jojo Moyes...

Tietysti Täällä pohjantähden alla(Väinö Linna) kuuluu yleissivistykseen ja on hyvä. Sofi Oksasen

Puhdistus.

Hyi mitä paskaa ja ap tuskin jaksais lukea noita kahta sivua pidemmälle

Vierailija
9/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmmm... auttaisi ehkä, jos kertoisit myös, mistä ET ole tykännyt.

Kokeilepa Mikael Niemen Populaarimusiikkia Vittulanjänkältä sekä Kirkon piru.

Eka on humoristinen kuvaus teinin elämästä 1970-luvun Pajalassa, mukana vähän myös semmoista shamanistista fantasiaa, samoin tuossa Kirkon pirussa.

Jos tykkäät maagisesta realismista, kokeilepa Gabriel García Márquezin kirjoja. Sadan vuoden yksinäisyys on klassikko, mutta voit aloittaa myös jostakin Márquezin novellikokoelmasta, jos et jaksa heti aloittaa neljän sadan sivun urakkaa. Esimerkiksi vuonna 1992 ilmestynyt Oudot vaeltajat voisi olla hyvä.

Jos ihan fantasiaa haluat, lue Taru sormusten herrasta. Tai Narnia-sarja - siinähän on itse asiassa seitsemän kirjaa, joista vain muutama on yleisesti tunnettuja, mutta kaikki lukemisen arvoisia.

Entä miten olisivat dekkarit? Kokeilepa vaikka Dashiel Hammetin novelleja, Kymmenes johtolanka -kokoelmaa vaikkapa. Jos ns. kovaksi keitetty dekkarityyli ei nappaa, niin naiskirjoittajilta löytyy hyvinkin toisenlaisia dekkareita, mm. P.D.Jamesin Murha ei sovi naiselle. Näiden välimuoto ovat Sue Graftonin kirjainteemalliset dekkarit (A niin kuin alibi,  B niin kuin Beretta, C niin kuin Callahan jne)

Tässä nyt näin aluksi.

Kannattaa myös kysellä kirjastossa kirjastonhoitajilta. Kerro, millaisia kirjoja olet lukenut, ja kysy suosituksia - he kyllä osaavat!

Vierailija
10/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leea kirjoitti:

Puhdistus.

Hyi mitä paskaa ja ap tuskin jaksais lukea noita kahta sivua pidemmälle

Mene pois. Sinunlaisiasi kusipäitä ei tässä ketjussa nyt tarvita. Ylemmyydentuntoinen (ja varsinkin moukkamaisesti ylemmyydentuntoinen) kommentointi on noloa.

Vierailija
11/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haruki Murakamin teokset!

Vierailija
12/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuja on monenlaisia, nämä ehkä aikuiseen makuun- itse en jaksa scifiä/fantasiaa lukea paitsi Taru sormusten herrasta nuorempana upposi! Samoin romantiikka-genre ei minua houkuttele..

Olen himolukija,rakastan kirjoja aika laajalla skaalalla.Olen siis tuo 6/8

Vierailija
13/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyttihovi, jopa Pottereita parempi kirjasarja

Eragon, olen niin koukussa tähänkin

Näkijän kirja sarja, loistava tämäkin

Lasten ja nuorten fantasia kirjoja (kuten potteritkin) tai ainakin sieltä osastolta meidän kirjastosta löytyy. Mut tämmönen 30v akka joka on ihan koukussa Pottereihin sekä Twilighteihin tykkäs toooosi paljon :)

Aikuisten fantasia puolelta löytyy sellainen kuin Aavevalo sekä siihen jatkoja mutten muista niiden kirjojen nimiä oli tosi hyviä :)

Stephen Kingin Hohto on kirjana loistava! Sitä ei voinut lopettaa. Elokuva ei ole mitään kirjaan verrattuna. Myös tämä uusi jatko-osa oli hyvä!

Odd Thomas kirjat ovat myös olleet mielestäni tosi hyviä :)

Vierailija
14/14 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joël Dicker : Totuus Harry Quebertin tapauksesta. Kyseessä yli 800-sivuinen järkäle, mutta tämä teos todella palkitsee lukijansa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän