Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet ei käy naisten lailla vuosittaisessa tarkastuksessa urologilla yms. missä tarkistettaisiin vehkeiden kunto ja niiden toiminta?

Vierailija
14.01.2017 |

Niin?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ainoastaan naisten terveydestä ollaan kiinnostuneita. 

Ai sinä oletat, että papa-kokeita ja gynekologisia tarkastuksia tehdään puhtaasti sukupuolen perusteella? No ei. Niitä tehdään siksi, että meille veronmaksajille, sinulle ja minulle muiden muassa, on kannattavampaa maksaa veroja yleisten gynekologisten (ja rinta-)syöpien seulomisesta kuin niiden hoitamisesta. Ihan kustannuskysymys on kyseessä.

En usko. Noita kokeita otetaan niin suurella volyymilla, että sillä rahalla kustannettaisiin helposti ne muutamat syöpätapaukset. 

Ilman papaseulontoja kohdunkaulan syöpä olisi hedelmällisessä iässä olevien naisten suurin kuolinsyy. Siihen kuolee ihan tyypillisesti jo kolmekymppisenä. Ja sehän vasta maksaakin, inhimillisestä kärsimyksestä puhumattakaan.

Hoitoon mennään tietenkin oireiden alettua. Ihan hyvin voidaan ehtiä vielä hoitamaan tuossa vaiheessa. 

En toki kannata tämän seulonnan lopettamista, mutta vastaavia pitäisi olla myös miehille. 

Seulonnat estävät syövän synnyn kokonaan! Miksi pitäisi odottaa oireita, silloin on yleensä liian myöhäistä. Seulonnassa saadaan solumuutokset kiinni ennenkuin ne kehittyvät syöväksi ja poistetaan. Harmillista kun miehillä ei ole kohdunkaulaa, todella epäreilua.

Koska säästettäisiin rahaa. Miehillä ei ole kohdunkaulaa, mutta heillä on kivekset ja eturauhanen. 

Vierailija
22/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai sinä oletat, että papa-kokeita ja gynekologisia tarkastuksia tehdään puhtaasti sukupuolen perusteella? No ei. Niitä tehdään siksi, että meille veronmaksajille, sinulle ja minulle muiden muassa, on kannattavampaa maksaa veroja yleisten gynekologisten (ja rinta-)syöpien seulomisesta kuin niiden hoitamisesta. Ihan kustannuskysymys on kyseessä.

En usko. Noita kokeita otetaan niin suurella volyymilla, että sillä rahalla kustannettaisiin helposti ne muutamat syöpätapaukset. 

Ilman papaseulontoja kohdunkaulan syöpä olisi hedelmällisessä iässä olevien naisten suurin kuolinsyy. Siihen kuolee ihan tyypillisesti jo kolmekymppisenä. Ja sehän vasta maksaakin, inhimillisestä kärsimyksestä puhumattakaan.

Hoitoon mennään tietenkin oireiden alettua. Ihan hyvin voidaan ehtiä vielä hoitamaan tuossa vaiheessa. 

En toki kannata tämän seulonnan lopettamista, mutta vastaavia pitäisi olla myös miehille. 

Minä vaihtaisin papakokeen vaikka heti verinäytteeseen. Eturauhassyövän tutkimuksessa käytetyn PSA-arvon saa verestä, mutta sinä mieluummin haluaisit, että labrassa hoitaja kaivelisi sen tomerasti pippelistä pumpulipuikolla.

Enhän minä ottanut kantaa siihen miten tuota seulottaisiin, vaan että seulottaisiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämä meidän pissaletku paljon yksinkertaisempi kapistus kuin naisen sukupuolielimistö.

Vierailija
24/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet eivät käytä hormonaalista tai muuta ehkäisyä, jonka käyttöön liittyisi lääkärin tarkastusta. Ja noin keskimäärin miehiä ei kiinnosta niin kauan kuin seksi ja kuseminen sujuu.

Jos yhdyntä kestää alle minuutin niin kannattaa käydä lääkärillä.

Vierailija
25/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin lääkärissä, mutta naiset ovat varanneet Kaikki ajat. Esim. Mulla on näppy pyllyssä tai hermot rikaleina. Mene sitten lääkäriin.

Vierailija
26/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urologi on virtsanerityselimistön asiantuntija, ei mikään pelkkä penistohtori. Gynekologia vastaa andrologi.

Ja kyllähän tuo jokavuotinen gynellä ravaaminen melko turhaa on, jos ei ole vaivoja eikä säännöllistä lääkitystä (e-pillerireseptin saa kyllä uusittua ilman sisätutkimusta ja/tai papa-koetta, ja nekin voi vaikkapa työterveys- tai tk-lääkäri tehdä).

Minulle tehtiin aikuisiällä ympärileikkaus lääketieteellisistä syistä ja sen kyllä teki urologi.

Vierailija
27/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehiä saa lääkäriin kirveelläkään ennen kuin jokin märkii tai tippuu pois. Yksi sukulaiseni kusi verta, mutta tämä oli ajatellut että ei se varmaan ollut mitään vakavampaa. Lähti sairaalaan vasta kun ei pysynyt vatsakivuiltaan seisomaan pystyssä, ja tällöinkin vasta kun vaimo soitti vastustelusta huolimatta ambulanssin.

Vierailija
28/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi alapäätä tutkittiin, jitta juuri sinä voisit syntyä terveenä.

Naisten terveydessä on kyse tulevasta sukupolvesta.

Vierailija
29/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on teltta pystyssä harva se aamu kun herään, runkkaan varmaan 3 kertaa päivässä ja laaki lentää 5 metriä. En myöskään kuse verta. Olen itse todennut vehkeen toimivuuden, joten en ala kenellekään maksamaan siitä. M26

Vierailija
30/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sitä tervettä toosaa käy vuosittain tarkastuttamassa? Joku yksityisen aivopesemä höynä?

Juu ei ole tarpeen sen enempää kuin muillakaan erikoislääkäreillä vuosittain juokseminen varmuuden vuoksi. Toki papa kannattaa ottaa joskus ihan siinä missä kolesteroliarvot ja verenpaine tsekata silloin tällöin, mutta ei kai siellä kukaan terve vuosittain juokse?

Hormonaalinen ehkäisy tuo omat sääntönsä, mutta silloinkin riittää 2-3v välein.

Vierailija
31/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee lääkäriin niin sitä "vaivaa" löytyy kuin autohuollossa konsanaan. Pelkkää rahastusta!

Vierailija
32/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt gynellä 3-5 kertaa elämäni aikana ja olen 37. Mitäpä siellä turhaan juoksemaan?

Olen käynyt gynekologilla, ts. gynekologi tutki paikat, ne pakolliset kerrat, mitkä liittyy synnytyksiin. Kolmen lapsen äiti, 59 v.

Saavat muut käydä papoissa ja mammoissa, siitä vaan.

Veikkaan, että samoilla ihmisillä on kaikki vakuutukset ja rokotuksetkin ns. "kunnossa".

Voi teitä pelokkaita.

Vierailija
33/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lkfds

Vierailija
34/34 |
14.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei miehiä saa lääkäriin kirveelläkään ennen kuin jokin märkii tai tippuu pois. Yksi sukulaiseni kusi verta, mutta tämä oli ajatellut että ei se varmaan ollut mitään vakavampaa. Lähti sairaalaan vasta kun ei pysynyt vatsakivuiltaan seisomaan pystyssä, ja tällöinkin vasta kun vaimo soitti vastustelusta huolimatta ambulanssin.

Ei silti voi yleistää kaikkiin miehiin. Suuri osa on kiinnostuneita terveydestään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän