Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen lääketieteellisessä. Kysyttävää?

Vierailija
13.01.2017 |

Otsikko kertookin kaiken 😊

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pidäkin paikkaansa se, että lääkiksessä varsinkin ne kaikkein hoteimmat ja isoimmat bosat omaavat naiset ovat hulluina meihin oikeisiin tosimiesamiksiin, jotka ovat käyneet raksapuolen, autopuolen tai metallipuolen?

T: 22v/190cm/90kg/20cm amiksen käynyt tosimies.

Vierailija
42/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vastaa?

Vierailija
44/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klexane ihon alle pistettynä sanottiin jo, sen olisin itse vastannut tälle joka makaa kipsi jalassa 😊 T. Kolmas lääkisläinen ja sh

Vierailija
45/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääkis ja vuosikurssi?

T. Toinen lääkisläinen Kuopiosta

No kerro sinä ap:lle mitä kautta otetaan veritulpaa ehkäisevä lääke kun potilaalla on kipsattu raaja.

Mulla on kliiniset opinnot kestäneet vasta puoli vuotta joten en osaa vielä vastata kovin hyvin niihin liittyviin kysymyksiin, mutta sen verran tiedän että ainakin ihonalaisia klexane-pistoksia annetaan vuodepotilaille. Veritulppaa ehkäisemään käytetään yleisesti myös varfariinia eli yleensä marevania, mutta siihen on varmasti oltava muukin indikaatio kuin pelkkä kipsi. :)

Kyllä, Marevanin käyttöindikaatioista yleisin on eteisvärinä, sairaalaslangissa flimmeri. Jos ihmisellä on ylipäätään tukostaipumus tai hän on saanut massiivisia infarkteja (sydän, aivo), Marevanhoito pysyy yleensä koko loppuiän.

T. Se sama sairaanhoitaja

P.s. Jos laittaisin aloituksen, että kokenut sairaanhoitaja täällä, kysyttävää?....niin saisin todennäköisesti aimo annoksen paskaa niskaani. Vaikka ammattivuosistani johtuen tiedän asioita paljon enemmän kuin aloittevat lääkärit, ammattikuntani arvostus on mitä on.

Varmaan tiedätkin kliinisestä puolesta enemmän kuin esim minä. Vaikka olenkin jo saanu kandin "tittelin", se saadaan kolmosen syksynä, kun kliiniset opinnot on kestäneet vasta muutaman kuukauden. Mä tiedän ehkä sua enemmän esim solubilsasta ja patologiasta yms, muttei sekään ole sanottua, riippuu ootko opiskellut muutakin kuin sairaanhoitajaksi tai perehtynyt niihin asioihin ihan muuten vaan. Mä lupaan olla aina reilu ja kunnioittava hoitajia kohtaan, toivoisin ystävällistä käytöstä myös hoitajilta meitä tuoreita kandeja kohtaan siellä sairaalassa kun ollaan esim seuraamassa osaston toimintaa tai kyselemässä tutkimuspotilaita, vaikkei vielä kaikkea asioista tiedetäkään. :)

T. Ei ap, vaan se ketjun toinen lääkisläinen

Vierailija
46/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

n kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä lääkis ja vuosikurssi?

T. Toinen lääkisläinen Kuopiosta

No kerro sinä ap:lle mitä kautta otetaan veritulpaa ehkäisevä lääke kun potilaalla on kipsattu raaja.

Mulla on kliiniset opinnot kestäneet vasta puoli vuotta joten en osaa vielä vastata kovin hyvin niihin liittyviin kysymyksiin, mutta sen verran tiedän että ainakin ihonalaisia klexane-pistoksia annetaan vuodepotilaille. Veritulppaa ehkäisemään käytetään yleisesti myös varfariinia eli yleensä marevania, mutta siihen on varmasti oltava muukin indikaatio kuin pelkkä kipsi. :)

Kyllä, Marevanin käyttöindikaatioista yleisin on eteisvärinä, sairaalaslangissa flimmeri. Jos ihmisellä on ylipäätään tukostaipumus tai hän on saanut massiivisia infarkteja (sydän, aivo), Marevanhoito pysyy yleensä koko loppuiän.

T. Se sama sairaanhoitaja

P.s. Jos laittaisin aloituksen, että kokenut sairaanhoitaja täällä, kysyttävää?....niin saisin todennäköisesti aimo annoksen paskaa niskaani. Vaikka ammattivuosistani johtuen tiedän asioita paljon enemmän kuin aloittevat lääkärit, ammattikuntani arvostus on mitä on.

Varmaan tiedätkin kliinisestä puolesta enemmän kuin esim minä. Vaikka olenkin jo saanu kandin "tittelin", se saadaan kolmosen syksynä, kun kliiniset opinnot on kestäneet vasta muutaman kuukauden. Mä tiedän ehkä sua enemmän esim solubilsasta ja patologiasta yms, muttei sekään ole sanottua, riippuu ootko opiskellut muutakin kuin sairaanhoitajaksi tai perehtynyt niihin asioihin ihan muuten vaan. Mä lupaan olla aina reilu ja kunnioittava hoitajia kohtaan, toivoisin ystävällistä käytöstä myös hoitajilta meitä tuoreita kandeja kohtaan siellä sairaalassa kun ollaan esim seuraamassa osaston toimintaa tai kyselemässä tutkimuspotilaita, vaikkei vielä kaikkea asioista tiedetäkään. :)

T. Ei ap, vaan se ketjun toinen lääkisläinen

No voitko sinä auttaa minua???

- 39

Vierailija
47/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei auta minua!!!

- 39

Vierailija
48/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaatko palata takaisin palstalle, kun olet valmistunut? 

Vierailija
49/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa hait? Ka lukiossa? Pitkän matikan numerosi?

En ole ap, mutta olen käynyt lääkiksen. Omalta osaltani vastaukset ovat: hain kerran, lukuaineiden ka 10, kaikkien tais olla 9,8 tai 9,9, pitkä matikka 10. En tuolloin ymmärtänyt olla olla ylpeä ja iloinen koulumenestyksestäni, mutta nykyään onneksi osaan iloita taidoistani!

Vierailija
50/50 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako kertaa hait? Ka lukiossa? Pitkän matikan numerosi?

Minäkään en ole ap vaan tuo toinen ketjun lääkisläinen, ja voin vastata omalta osaltani. Hain kolmesti, ka oli jotain 8,2 ja pitkää matikkaa en lukenut kolmea kurssia enempää, niiden ka 7, lyhyestä matikasta 9 ja kirjoitin siitä laudaturin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän