Opiskelen lääketieteellisessä. Kysyttävää?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Otsikko kertookin kaiken 😊[/quote
oletko vuosikurssisi paras?
onko pissa noussut jo kymppiin asti?
AP:sta tulee varmaa AV-tyyliin isona ylilääkäri ja juristi. Jolla on yksi asunto NYCissä ja toinen Helsingissä. jne.
Oikealla lääkisopiskelijalla lienee parempaa tekemistä kuin roolipelata fantasioitaan anonyymeillä keskustelupalstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Olitko eilen Lääkäripäivien kandiluennoilla?
En valitettavasti päässyt paikalle!
Ap
Mikä lääkis ja vuosikurssi?
T. Toinen lääkisläinen Kuopiosta
Olen hyvin huolestunut.
Eli kaikki alkoi siitä, että huomasin jo ala-aste iässä kiihottuvani tupakasta.
Silloin vain fantasioin siitä masturboiden.
Kuitenkin keväällä 2015 keksin, että voin samalla ulkoillessa katsella tupakoivia ihmisiä.
Pian kyllästyin siihen ja yhdella kertaa menin poimimaan maasta jonkun juuri heittämän käryävän puolikkaan. Se yskitti, mutta toi todella suurta kiihotusta ja jännitystä.
Aloin tehdä tuota usein.
Eli polttamiseni alkoi noin 2015 heinäkuussa.
Tein tuota todella paljon.
Jossain kohtaa keksin, että voin kerätä maasta mahdollisimman pitkiä tumppeja ja sytytellä uudelleen niitä.
Tein välillä heinäkuu2015- joulukuu 14. 12. 2015.
Tuolla välillä poltin paljon juuri muiden maahan heittämiä jämiä jotka kärysivät vielä.
Ja sitte tein myös tuolla aika välillä paljon sitä, että keräilin maasta tumppeja joita sytyttelin sytkärillä.
Tuokin tuli tehtyä paljon tuon puolen vuoden aikana.
2015 joulkuussa lopetin ja olin polttamatta kesäkuuhun 2016.
Tuolla välillä teki tiukkaa olla polttamatta. Ei niinkään nikotiiniriippuvuutta.
Mutta mun teki mieli polttaa tuon fetissin takia enkä siksi pääse eroon tupakasta. Apua!!!!
Onko tämä huolestuttavaa. Kiihottuessa menen aina polttamaan.
Huomaan, että välillä pakenen tuolla murheitani mutta välillä myös kiihotus on hyvin voimakasta.
Aloin siis polttamaan uudelleen 2016 kesäkuussa ja oon siitä saakka polttannu 1- 3 / päivässä (ihan kokonaista, ei enää tumppeja)
Nyt yritän lopettaa tätä kaikkea.
En pysty lopettamaan tämän fetissin takia tupakointia!!!
Masturboin tupakalla useita kertoja päivässä.
Nyt pelkään, että tää tupakkakiihotus johtuu jostaa aivokasvaimesta eikö se voibaiheutta holtittomuutta? Vai voisko olla mulla ola sekairiippuvuus??,
Pelkään myös, että oon saannu tosta tupakoinnista keuhkosyövän tai kurkkusyövän.
Nytkin kohta viikon tuntunut nielastessa jokin ylimääräinen tai terävä raapaisu kurkussa.
1. Onko mulla suuri keuhkosyöpäriski?
2. Pitääkö pelätä kurkkusyöpää?
3. Entä aivokasvainta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lääkettä voidaan määrätä jos potilaalla on kipsattu raaja ja halutaan ehkäistä veritulppia?
Musta ei tarttee antaa neuvoa netissä. Vai onks tämä joku testi?
ApTesti. Nimittäin makaan täällä kipsatun jalan kanssa. Et tarvitse sanoa lääkkeen nimeä. Riittää jos kerrot mitä kautta se otetaan (oletan siis ettei vaihtoehtoja ole hirveän montaa).
No itseasiassa Klexanea voidaan laittaa piikkinä ihonalaiseen rasvakerrokseen tai sitten ottaa esim.Xarelto-tabletteja suun kautta. Vaihtoehtoja siis on.
En ole ap. Olen sairaanhoitaja, joka ei jostain syystä ole ikinä haaveillut heiluttavansa peittoja lääkärien kanssa, niin kuin eivät useimmat kolleganikaan. Mistäköhän Herttasarjoista tämäkin uskomus sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Tai voisitko sinä auttaa ?
T. 26
Vierailija kirjoitti:
No kerro sinä ap:lle mitä kautta otetaan veritulpaa ehkäisevä lääke kun potilaalla on kipsattu raaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko eilen Lääkäripäivien kandiluennoilla?
En valitettavasti päässyt paikalle!
Ap
lol
mee nukkumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Toinen lääkisläinen KuopiostaNo kerro sinä ap:lle mitä kautta otetaan veritulpaa ehkäisevä lääke kun potilaalla on kipsattu raaja.
Mulla on kliiniset opinnot kestäneet vasta puoli vuotta joten en osaa vielä vastata kovin hyvin niihin liittyviin kysymyksiin, mutta sen verran tiedän että ainakin ihonalaisia klexane-pistoksia annetaan vuodepotilaille. Veritulppaa ehkäisemään käytetään yleisesti myös varfariinia eli yleensä marevania, mutta siihen on varmasti oltava muukin indikaatio kuin pelkkä kipsi. :)
n kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Toinen lääkisläinen KuopiostaNo kerro sinä ap:lle mitä kautta otetaan veritulpaa ehkäisevä lääke kun potilaalla on kipsattu raaja.
Mulla on kliiniset opinnot kestäneet vasta puoli vuotta joten en osaa vielä vastata kovin hyvin niihin liittyviin kysymyksiin, mutta sen verran tiedän että ainakin ihonalaisia klexane-pistoksia annetaan vuodepotilaille. Veritulppaa ehkäisemään käytetään yleisesti myös varfariinia eli yleensä marevania, mutta siihen on varmasti oltava muukin indikaatio kuin pelkkä kipsi. :)
Hyväksytään. Ne ruiskut on kertakäyttöisiä ja niissä ponnahtaa se neulan suoja kun lääke on loppu.
Onnea ja menestystä opintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin huolestunut.
Kuitenkin keväällä 2015 keksin, että voin samalla ulkoillessa katsella tupakoivia ihmisiä.
Pian kyllästyin siihen ja yhdella kertaa menin poimimaan maasta jonkun juuri heittämän käryävän puolikkaan. Se yskitti, mutta toi todella suurta kiihotusta ja jännitystä.
Aloin tehdä tuota usein.
Jossain kohtaa keksin, että voin kerätä maasta mahdollisimman pitkiä tumppeja ja sytytellä uudelleen niitä.
Tuolla välillä poltin paljon juuri muiden maahan heittämiä jämiä jotka kärysivät vielä.
Ja sitte tein myös tuolla aika välillä paljon sitä, että keräilin maasta tumppeja joita sytyttelin sytkärillä.
Tuolla välillä teki tiukkaa olla polttamatta. Ei niinkään nikotiiniriippuvuutta.
Mutta mun teki mieli polttaa tuon fetissin takia enkä siksi pääse eroon tupakasta. Apua!!!!
Huomaan, että välillä pakenen tuolla murheitani mutta välillä myös kiihotus on hyvin voimakasta.
Aloin siis polttamaan uudelleen 2016 kesäkuussa ja oon siitä saakka polttannu 1- 3 / päivässä (ihan kokonaista, ei enää tumppeja)Nyt yritän lopettaa tätä kaikkea.
Nyt pelkään, että tää tupakkakiihotus johtuu jostaa aivokasvaimesta eikö se voibaiheutta holtittomuutta? Vai voisko olla mulla ola sekairiippuvuus??,
Pelkään myös, että oon saannu tosta tupakoinnista keuhkosyövän tai kurkkusyövän.
Nytkin kohta viikon tuntunut nielastessa jokin ylimääräinen tai terävä raapaisu kurkussa.
3. Entä aivokasvainta?
Joku vastaisi?
Potuttaako ku av-mammat kyselee täällä kysymyksiä jotka pitäis esittää lääkärille?
Montako kertaa hait? Ka lukiossa? Pitkän matikan numerosi?
n kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Marevanin käyttöindikaatioista yleisin on eteisvärinä, sairaalaslangissa flimmeri. Jos ihmisellä on ylipäätään tukostaipumus tai hän on saanut massiivisia infarkteja (sydän, aivo), Marevanhoito pysyy yleensä koko loppuiän.
T. Se sama sairaanhoitaja
P.s. Jos laittaisin aloituksen, että kokenut sairaanhoitaja täällä, kysyttävää?....niin saisin todennäköisesti aimo annoksen paskaa niskaani. Vaikka ammattivuosistani johtuen tiedän asioita paljon enemmän kuin aloittevat lääkärit, ammattikuntani arvostus on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
n kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, Marevanin käyttöindikaatioista yleisin on eteisvärinä, sairaalaslangissa flimmeri. Jos ihmisellä on ylipäätään tukostaipumus tai hän on saanut massiivisia infarkteja (sydän, aivo), Marevanhoito pysyy yleensä koko loppuiän.
T. Se sama sairaanhoitaja
P.s. Jos laittaisin aloituksen, että kokenut sairaanhoitaja täällä, kysyttävää?....niin saisin todennäköisesti aimo annoksen paskaa niskaani. Vaikka ammattivuosistani johtuen tiedän asioita paljon enemmän kuin aloittevat lääkärit, ammattikuntani arvostus on mitä on.
VOITKO AUTTAA MINUA? Olen koht 17 ja hyvin huolestunut.
Aloin tehdä tuota usein.
Aloin siis polttamaan uudelleen 2016 kesäkuussa ja oon siitä saakka polttannu 1- 3 / päivässä (ihan kokonaista, ei enää tumppeja)
Nyt yritän lopettaa tätä kaikkea.
3. Entä aivokasvainta?
Miten suhtaudut sisäilmaongelmista ja homeista sairastuneisiin potilaisiin? Lääkäreillä näyttää olevan todella erilaisia mielipiteitä näistä asioista.
Pääsin, luettua tuli paljon kokeisiin.
Ap