Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ysiluokan käyminen itsenäisesti?

Vierailija
13.01.2017 |

Vihaan koulunkäyntiä. Kaikki siellä vihaavat minua vaikka en ole mielestäni tehnyt mitään minkä vuoksi näin tarvitsisi olla. En koskaan edes puhu kenellekään siellä, en ole siis ainakaan tietoisesti loukannut ketään siellä.

En kestä enää olla jatkuvan pilkan kohde, en halua että minusta otetaan kuvia ja laitetaan nettiin, enkä halua kuulla mitä vikaa minussa taas on.

Mietin siksi että voisin suorittaa ysiluokan itsenäisesti. Uskoisin pystyväni siihen, lukuaineiden keskiarvoni on 9,9 ja opin aika nopeasti.

Lisäksi motivaationi on hyvä. Haluan saada peruskoulun päättötodistuksen ja mennä toiseen kaupunkiin amikseen ja toivottavasti ns. aloittaa alusta uudella paikkakunnalla. En halua pysyä nykyisellä paikkakunnallani yhtään kauemmin kuin pakollista.

Luin jostain että ilmoitus kunnalle riittää, ja kokeet pitää käydä tekemässä jossakin. Miten saan vanhempani suostumaan tähän järjestelyyn?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Älä missään nimessä valitse amista vain rahallisista syistä. Vanhempasi ovat velvollisia elättämään sinua. Jos heillä ei ole varaa niin etköhän nyt jotakin tukea saisi. Entä opintolaina? Noh, asia ei vielä ajankohtainen sulle mutta ehdottomasti lukioon, jos tollaset olivat syysi!

Vierailija
22/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih. Älä missään nimessä valitse amista vain rahallisista syistä. Vanhempasi ovat velvollisia elättämään sinua. Jos heillä ei ole varaa niin etköhän nyt jotakin tukea saisi. Entä opintolaina? Noh, asia ei vielä ajankohtainen sulle mutta ehdottomasti lukioon, jos tollaset olivat syysi!

Ei vain tunnu reilulta vaatia vanhemmilta, jotka ovat hyvin pienituloisia, sellaista panostusta. Minulla on lisäksi kaksi pikkusisasarusta, joiden asioihin menee rahaa.

Kun kyse ei ole siitä että lukiota ei tällä paikkakunnalla voisi käydä, kyllä voi, ja koska sen keskiarvoraja on 6,1 pääsen varmasti sinne sisään. Sinne kuitenkin suurin osa kiusaajistakin on menossa, haluan ehdottomasti muualle.

Kaksoistutkinto voisi kyllä olla hyvä idea kohdallani.

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolainen pariskunta on palkkaamassa 6 vuodeksi lapselleen opettajan. Yläkoulu sitten ilmqan opettajaa. Ilmeisesti kummankin vanhemman taustalla on kiusaaminen ja toiseksi jos on lahjakas lapsi niin tylsistyy vaan peruskoulussa. Että mitä mieltä? Vanhemmat korkeastikouluttautuneita  ja Espoossahan on Suomen eniten Dippainssejä. 

Vierailija
24/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoolainen pariskunta on palkkaamassa 6 vuodeksi lapselleen opettajan. Yläkoulu sitten ilmqan opettajaa. Ilmeisesti kummankin vanhemman taustalla on kiusaaminen ja toiseksi jos on lahjakas lapsi niin tylsistyy vaan peruskoulussa. Että mitä mieltä? Vanhemmat korkeastikouluttautuneita  ja Espoossahan on Suomen eniten Dippainssejä. 

Olisi ihan unelmien täyttymys jos olisi oma opettaja juuri minulle, joka opettaisi siitä mitä haluankin oppia, saisin keskittyä vain oppimiseen ilman mitään häiriötä.

Mutta, siihen nyt ei ainakaan minun perheellä varaa ole ja kykenen kyllä itsenäiseen opiskeluun. Aika onnekas lapsi kyllä kyseessä.

-AP

Vierailija
25/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vain tunnu reilulta vaatia vanhemmilta, jotka ovat hyvin pienituloisia, sellaista panostusta. Minulla on lisäksi kaksi pikkusisasarusta, joiden asioihin menee rahaa.

Kun kyse ei ole siitä että lukiota ei tällä paikkakunnalla voisi käydä, kyllä voi, ja koska sen keskiarvoraja on 6,1 pääsen varmasti sinne sisään. Sinne kuitenkin suurin osa kiusaajistakin on menossa, haluan ehdottomasti muualle.

Kaksoistutkinto voisi kyllä olla hyvä idea kohdallani.

-Ap

Kyllä sinä tulet pärjäämään, mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän saat opintorahaa ja lainaa. Lainojen korot on alhaalla ja lainaa ei tarvi lyhentää ennenkuin on töissä ja saa palkkaa, se on tarkoitettu juuri sinun kaltaisillesi opiskelijoille. Oma tyttäreni on opiskellut ensin ammattilukiossa merkonomiksi ja ylioppilaaksi, valmistui ensin merkonomiksi ja pääsi niillä papereilla jo ammattikorkeaan englanninkieliselle luokalle, haluaa tähdätä ulkomaankauppaan, ja ulkomaille töihin. Meillä ei ole ollut varaa rahallisesti auttaa yhtään, ekan vuoden tytär asui vielä kotona mutta sitten muutti opiskelijakämppään vuodeksi ja siitä yksityiseen vuokrakämppään, opintotuki, asumistuki ja laina riitti elämiseen, hän kävi kyllä kotona syömässä aika usein, koululla kuitenkin sai kerran päivässä ruokaa. Kirjoja osti käytettynä, siinäkin säästi.

Tytär oli ammattilukion aikana kolmessa eri maassa työharjoittelussa stipendin turvin, Latviassa, Englannissa ja Intiassa, kuukauden jokaisella kerralla. Ammattilukion jälkeen tytär meni aupairiksi vuodeksi koska halusi asua ulkomailla, Sveitsissä oli hyvä "palkka" ja hän matkusteli vapaa-aikoina pitkin eurooppaa.

Kun tyttäreni meni ammattikorkeaan, huomasi että kun hän oli lukenut lukion pitkän matikan ja opiskellut merkonomiksi oli ensimmäinen luokka todella helppo, joten hän alkoi osallistua myös kakkosvuoden kursseille, hänen luokallaan kun oli ympäri maailman oppilaita tuli aika kansainvälisiä uusia kavereita, ja myös ranskalainen poikaystävä. Nyt hän opiskelee toista vuotta, ja on tämän lukuvuoden Ranskassa opiskelemassa tuplatutkintoa, ja suorittaa neljättä vuotta, asuu poikaystävän kanssa. Ensi syksynä tulee Suomeen ja suorittaa 8 kuukaudessa kolmosvuoden kurssit ja sitten on enää työharjoittelu, ja valmistuu niin nopeasti että saa Kelalta sen avustuksen minkä saa lainaan kun valmistuu määräajassa, vaikka oli vuoden aupairina.

Kannattaa rohkeasti etsiä se oma reitti, ja suorittaa koulua nopeammin kuin olisi pakko, kun kerran se on helppoa miksi tuhlata siihen liikaa aikaa. Tyttäreni valitsi reitin niin että pääsee ulkomaille helposti ja hyväpalkkaiseen työhön, olisi voinut toki mennä kauppakorkeaan, mutta ajatteli että ammattikorkea on parempi reitti.

20

Vierailija
26/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et aijo uudessakaan ympäristössä puhua tai tutustua kehenkään, niin aivan takuuvarmasti päädyt taas kummajaiseksi.

Ei minua haittaa jos minun ajatellaan olevan outo tai erikoinen niin kauan kun minua ei häiritä ja kiusata systemaattisesti. En välitä mitä muut ajattelevat kunhan he jättävät minut rauhaan. Voi olla että olenkin kummajainen, ehkä on niin että vika on minussa. Nykyisessä koulussa kuitenkaan opiskelusta ei tule mitään koska minua häiritään jatkuvasti.

-AP

On vaan kauhean vaikeaa saada uutta alkua, jos vetäydyt jo valmiiksi kontaktista. Oleellista olisi nyt saada sun vanhemmat tajuamaan koko tilanne.

Itsekin löysin oman porukkani vasta yliopistossa hyvin erikoiselta alalta, jonne tuli ne kaikki minun kaltaiset, jotka olivat lusineet koulunsa läpi kuka missäkin. Sun pitää vaan jaksaa siihen asti, että oma ala ja porukka löytyy. Miltään autonasentaja/kampaaja -linjalta sitä ei tule löytymään, pahoittelen.

Tuo viimeinen lause hieman särähti korvaan. Se, että AP on lahjakas ei suinkaan kerro, että hän ei voisi kiinnostua käytännön töistä tai löytää ystäviä näiden alojen opiskelijoista.

Vierailija
27/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää millaista on olla ysipisteysin opiskelijana amiksessa? Pilkkaaminen ja kuvien otto on pientä siihen verrattuna. Nettilukio vois olla just sulle

Mistä ne sitten saisivat tietää että olen ysipisteysin opiskelija? Enhän koskaan sano mitään kenellekään koulussa, paitsi tietenkin jos minulle puhutaan. Ei sitä otsassani lue.

En edes ole lahjakas käytännön töissä, niin jos mitään niin olen varmaan keskiarvon alapuolella taitojen suhteen.

Kysyn sitten, millaista se sitten on? Enhän minä tietenkään tiedä kun en ole siellä ikinä ollut, mutta haluan mieluummin uskoa parempaan tulevaisuuteen kun huonompaan. Minä olen aivan tavallinen nuori, uskon että tarvitsen vain aloituksen puhtaalta pöydältä.

-AP

Älä nyt vaan hyvä ihminen tee sitä virhettä että menet ammattikouluun. Jos sinulla on lukuaineissa keskiarvo kympissä ja et ole lahjakas käytännön töissä niin ammattikoulu ei yksinkertaisesti ole sinun paikkasi, ei millään muotoa.

Yritä nyt vaan selvitä jotenkin peruskoulusta ja mene sen jälkeen lukioon, siellä tuskin on kiusaamista samassa mittakaavassa. Yliopistossa viimeistään tilanne korjaantuu.

Ärsyttää niin tämä, kun ihmiset aina pitävät amista automaattisesti käytännönläheisenä paikkana. Siellä on myös teoreettisia linjoja, perehtykää asioihin hieman tarkemmin!

Vierailija
28/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kaksoistutkinto, silloin saat amiksen asuntolasta kämpän (tai siis soluhuoneen, jonka mahdollisesti joudut jakamaan jonkun kanssa).

Jättäytyminen kotioppilaaksi ei ole ihan pelkkä ilmoitusasia, vaan koska sinulla on oikeus/velvollisuus opiskella, sinulla tulee olla opettaja. Jos vanhempasi eivät tähän suostu - siis ottamaan vastuuta oppimisestasi - koulun täytyy järjestää sinulle kotiopetus. Se tarkoittaa sitä, että erityisopettaja käy muutamana päivänä viikossa teillä kotona (pienissä kunnissa ei onnistu rahapulan takia) tai sitten sinä käyt koulupäivän päätteeksi koululla muiden jo lähdettyä. Tämä kaikki järjestely vie aikaa, koska täytyy pyytää luvat koulutuksen järjestäjältä, ja jos sinulla ei ole esim. psykologin lausuntoa puoltamaan tällaista, tuskin saat luvan. Sen sijaan sinut laitetaan lastensuojelulaitokseen, jos vain päätät olla enää menemättä kouluun, ja sieltä sinut talutetaan kouluun päivittäin, jos tarvis.

Tässä on tätä peruskoulua jäljellä alle viisi kuukautta. Etkö sitä jaksaisi vielä käydä entiseen malliin?

Vierailija
29/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ensinnäkin tosi paljon tsemppiä sulle. Vaikka se voikin olla tosi hankalaa, kannattaa yrittää koulun oppilashuoltohenkilökunnan ja vanhempien kanssa järjestää sulle turvallinen ja miellytävä opiskeluympäristö, joko kotona tai toisessa koulussa. Tietävätkö vanhempasi kuinka vakavista asioista on kyse? Kuten jo aiemmin mainittu, ole myös yhteydessä poliisiin, kokemasi väkivalta ei todellakaan ole ihan viatonta.

Mitä lukioon tulee, niin on myös lukioita joissa on ilmainen/lähes ilmainen asuntola. Esim kansanopistolukiot tarjoavat majoituksen kolme ilmaista päivittäistä ateriaa. Alle 18-vuotiailta vaaditaan erityinen syy opiskeluun (ovat ns aikuislukioita), mutta koulukiusaaminen on tarpeeksi painava.

Muitakin lukioita on nuorille asuntolapaikoilla, erityisesti maalla olevia erikoislukioita kuten urheilu-, musiikki ja taidelukioita, moniin niistä pääsee vaikkei olisi mitään erityiskykyjä kys. aihealueessa kunhan kiinnostusta riittää. Esim. itse olin musiikkilukiossa, jossa asuntolapaikka maksoi 75e kuussa ja siihen sai opintotuen asumislisää 80% he joiden vanhemmat oli vähemmän tienaavia.

Tsemppiä vielä!

Vierailija
30/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kaksoistutkinto, silloin saat amiksen asuntolasta kämpän (tai siis soluhuoneen, jonka mahdollisesti joudut jakamaan jonkun kanssa).

Jättäytyminen kotioppilaaksi ei ole ihan pelkkä ilmoitusasia, vaan koska sinulla on oikeus/velvollisuus opiskella, sinulla tulee olla opettaja. Jos vanhempasi eivät tähän suostu - siis ottamaan vastuuta oppimisestasi - koulun täytyy järjestää sinulle kotiopetus. Se tarkoittaa sitä, että erityisopettaja käy muutamana päivänä viikossa teillä kotona (pienissä kunnissa ei onnistu rahapulan takia) tai sitten sinä käyt koulupäivän päätteeksi koululla muiden jo lähdettyä. Tämä kaikki järjestely vie aikaa, koska täytyy pyytää luvat koulutuksen järjestäjältä, ja jos sinulla ei ole esim. psykologin lausuntoa puoltamaan tällaista, tuskin saat luvan. Sen sijaan sinut laitetaan lastensuojelulaitokseen, jos vain päätät olla enää menemättä kouluun, ja sieltä sinut talutetaan kouluun päivittäin, jos tarvis.

Tässä on tätä peruskoulua jäljellä alle viisi kuukautta. Etkö sitä jaksaisi vielä käydä entiseen malliin?

Olen kasilla, eli on tätä vielä puolitoista vuotta. Puoli vuotta jaksaisin.

-AP

Vierailija
31/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää millaista on olla ysipisteysin opiskelijana amiksessa? Pilkkaaminen ja kuvien otto on pientä siihen verrattuna. Nettilukio vois olla just sulle

Mistä ne sitten saisivat tietää että olen ysipisteysin opiskelija? Enhän koskaan sano mitään kenellekään koulussa, paitsi tietenkin jos minulle puhutaan. Ei sitä otsassani lue.

En edes ole lahjakas käytännön töissä, niin jos mitään niin olen varmaan keskiarvon alapuolella taitojen suhteen.

Kysyn sitten, millaista se sitten on? Enhän minä tietenkään tiedä kun en ole siellä ikinä ollut, mutta haluan mieluummin uskoa parempaan tulevaisuuteen kun huonompaan. Minä olen aivan tavallinen nuori, uskon että tarvitsen vain aloituksen puhtaalta pöydältä.

-AP

Älä nyt vaan hyvä ihminen tee sitä virhettä että menet ammattikouluun. Jos sinulla on lukuaineissa keskiarvo kympissä ja et ole lahjakas käytännön töissä niin ammattikoulu ei yksinkertaisesti ole sinun paikkasi, ei millään muotoa.

Yritä nyt vaan selvitä jotenkin peruskoulusta ja mene sen jälkeen lukioon, siellä tuskin on kiusaamista samassa mittakaavassa. Yliopistossa viimeistään tilanne korjaantuu.

Ärsyttää niin tämä, kun ihmiset aina pitävät amista automaattisesti käytännönläheisenä paikkana. Siellä on myös teoreettisia linjoja, perehtykää asioihin hieman tarkemmin!

On teoreettisiakin linjoja, mutta opetus siellä on aivan liian helppoa 9,9 keskiarvon oppilaalle. Sitä ei ole suunniteltu sen tasoisille, ja hyvä niin, mutta on ihan turha väittää että amis olisi riittävän haasteellinen ap:lle.

Vierailija
32/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kasilla, eli on tätä vielä puolitoista vuotta. Puoli vuotta jaksaisin.

-AP

Sinun täytyy nyt siellä koulussa ottaa tuo opettajasi kanssa esille. Kerro nuo samat asiat kuin täälläkin. Jos opettajasi ei ymmärrä, niin puhu reksille. Tuossa on jo sinun mielenterveytesi kyseessä ja minusta sinun vanhempiesi tulisi sinua myös tässä asiassa auttaa. Oletko siis kertonut heille, millaista sinulla siellä koulussa on?  Tuo kiusaaminen ylipäätään täytyy saada kuriin! Sinulla on oikeus opiskella rauhassa ja turvallisin mielin.

Vierailija
33/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

On teoreettisiakin linjoja, mutta opetus siellä on aivan liian helppoa 9,9 keskiarvon oppilaalle. Sitä ei ole suunniteltu sen tasoisille, ja hyvä niin, mutta on ihan turha väittää että amis olisi riittävän haasteellinen ap:lle.

Mitä edes tarkoittaa "riittävän haasteellinen AP:lle? Miksi asioiden pitäisi olla hänelle vaikeita? Antaa lapsen nauttia lahjakkuudestaan joka ilmenee sillä että tarvitsee tehdä vähemmän töitä oppimisen eteen, kun muilla rintamilla vaikuttaa olevan hankaluuksia.

Vierailija
34/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa selvää Päivölän matematiikkalukiosta. Se voisi olla oikea paikka sinulle, ja käsittääkseni kustannuksetkin pystyy maksamaan opintotuella ja -lainalla.

Olen itse ollut sinun kaltaisesi syrjitty kympin oppilas. Kokemuksesta sanoisin, että ne yläasteen kiusaajatkin yleensä viisastuvat lukioon mennessä sen verran, että eivät ne siellä varsinaisesti kiusaa, mutta ulkopuoliseksi minä kyllä tunsin itseni lukiossakin. Sen jälkeen lähdin TKK:lle (nykyinen Aalto-yliopisto) opiskelemaan teknillistä fysiikkaa. Oli todella onnellista olla ensimmäistä kertaa vuosikausiin samanlaisten joukossa. Nykyisin olen tohtori, minulla on vakituinen työpaikka, ihana puoliso ja lapsia. Olen oikein tyytyväinen elämääni.

Älä missään tapauksessa mene amikseen. Kaikki pahimmat kiusaajat menevät sinne. Vaikka se 9,9 keskiarvo ei näykään otsassasi, niin kyllä ne muut huomaavat hyvin nopeasti, että ajattelet jotenkin eri tavalla. Sitä on hyvin vaikea peittää.

Vierailija
35/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Mitä edes tarkoittaa "riittävän haasteellinen AP:lle? Miksi asioiden pitäisi olla hänelle vaikeita? Antaa lapsen nauttia lahjakkuudestaan joka ilmenee sillä että tarvitsee tehdä vähemmän töitä oppimisen eteen, kun muilla rintamilla vaikuttaa olevan hankaluuksia.

Sinulla ei ole selvästikään mitään kokemusta siitä, kuinka tylsää on istua tunnista toiseen kuuntelemassa, kun opettaja selittää viidenteen kertaan hitaasti ja perusteellisesti jotain yksinkertaista perusasiaa. Ei siinä nauti siitä, että pääsee niin helpolla. Siinä vain tylsistyy perusteellisesti ja toivoo olevansa jossain muualla.

Vierailija
36/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio ehdottomasti jos koulu sujuu loistavasti . 

Vierailija
37/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otapa selvää Päivölän matematiikkalukiosta. Se voisi olla oikea paikka sinulle, ja käsittääkseni kustannuksetkin pystyy maksamaan opintotuella ja -lainalla.

Olen itse ollut sinun kaltaisesi syrjitty kympin oppilas. Kokemuksesta sanoisin, että ne yläasteen kiusaajatkin yleensä viisastuvat lukioon mennessä sen verran, että eivät ne siellä varsinaisesti kiusaa, mutta ulkopuoliseksi minä kyllä tunsin itseni lukiossakin. Sen jälkeen lähdin TKK:lle (nykyinen Aalto-yliopisto) opiskelemaan teknillistä fysiikkaa. Oli todella onnellista olla ensimmäistä kertaa vuosikausiin samanlaisten joukossa. Nykyisin olen tohtori, minulla on vakituinen työpaikka, ihana puoliso ja lapsia. Olen oikein tyytyväinen elämääni.

Älä missään tapauksessa mene amikseen. Kaikki pahimmat kiusaajat menevät sinne. Vaikka se 9,9 keskiarvo ei näykään otsassasi, niin kyllä ne muut huomaavat hyvin nopeasti, että ajattelet jotenkin eri tavalla. Sitä on hyvin vaikea peittää.

Mukava kuulla, että sinä löysit elämääsi ystäviä, jotka kokevat maailman samoin kuin sinä.

Haluaisin vielä kysyä, että miksi on jotenkin paha, jos ajattelee eri tavalla? Riittääkö se syyksi kiusaamiseen? Olen aina ajatellut, että minua kiusataan koska olen yksinäinen ja ujo, en uskonut koulumenestyksen liittyvän siihen.

-AP

Vierailija
38/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sinulle tässä  linkin lukioon jossa on myös ilmainen asuntola ja ruoka ja nettiopintomateriaali  (voit hakea sinne suoritettuasi peruskoulun, vaikket vielä olisikaan 18v. kun perustelet tarpeesi hyvin. Perustelunahan voit käyttää mm. sitä että jos et pääse sinne, et pääse tuon asuntoasian vuoksi lukioon ollenkaan):

www.otavanopisto.fi/aikuislukio

Ilman muuta kaksoistutkinto, jos et lukioon suoraan mene. Silloin tiesi ovat avoimet useampaan suuntaan myöhemmin. Jos jätät lukion suorittamatta kokonaan, et myöhemminkään voi enää valita yliopistopuolta, vaikka haluaisit. Kaksoistutkinto jättää myöhemmille valinnoille ehdottomasti enemmän valinnanvaraa. Suomessa on oppivelvollisuus, ei koulupakkoa, joten teoriassa voisit opiskella itsenäisesti. Kerro koulussa )rehtori?)  näistä samoista syistä, kuin täällä, jotta saisit tukea häneltä (tai jolta kulta opettajalta) vanhempiasi varten. Hyvät perustelut ovat avainaseesi tässä asiassa. Myös se ,että pystyt rauahallisesti selostamaan tarpeesi. Lisäksi kannattaa ottaa esiin se ettet omasta mielestäsi nykyisellä tavalla saa tarvitsemaasi opiskelutulosta (sinun pitää sitten myös voida perustella tuo "tarvitsemasi opintotuloksen taso".

Vierailija
39/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukava kuulla, että sinä löysit elämääsi ystäviä, jotka kokevat maailman samoin kuin sinä.

Haluaisin vielä kysyä, että miksi on jotenkin paha, jos ajattelee eri tavalla? Riittääkö se syyksi kiusaamiseen? Olen aina ajatellut, että minua kiusataan koska olen yksinäinen ja ujo, en uskonut koulumenestyksen liittyvän siihen.

-AP

Ei se minusta tietenkään saisi olla syy kiusaamiseen. Mutta amikseen nyt menee juuri sitä porukkaa, joka haluaa kiusata, kunhan keksii jonkin syyn. Se, että joku ajattelee vähän eri tavalla, on tällaisille tyypeille riittävän hyvä syy. Eivät tietenkään kaikki amikseen menevät ole tällaisia, mutta riittää, että 10-20 % on.

Vierailija
40/42 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Sinulla ei ole selvästikään mitään kokemusta siitä, kuinka tylsää on istua tunnista toiseen kuuntelemassa, kun opettaja selittää viidenteen kertaan hitaasti ja perusteellisesti jotain yksinkertaista perusasiaa. Ei siinä nauti siitä, että pääsee niin helpolla. Siinä vain tylsistyy perusteellisesti ja toivoo olevansa jossain muualla.

Mistä oikein tulee tämä käsitys, että amis olisi jokin löhöilykoulu, jossa ei tarvitse tehdä mitään? Sieltä valmistutaan AMMATTIIN ja siellä on useampi jakso työssäoppimista ja lisäksi vielä ammattiosaamisen näytöt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä