Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katsojat kyllästyivät: Englanninkieliset pilaavat Voice of FINLANDin

Katsojakysely
13.01.2017 |

En ymmärrä miksi englanninkieliset ulkomaalaiset väen väkisin tunkevat itsensä Suomen laulukilpailuun, vaikka kielitaidottomuus on käytännössä este voittamiselle. Kaverinikin harmittelevat tätä, että suomalainen laulukilpailu tullaan pilaamaan ulkomaankielisillä lauluilla.

Onko se vain niin, että kun oman maan laulukisoissa tie nousee pystyyn, tullaan sitten koittamaan onnea tänne pienen maan laulukilpailuun? Mun mielestä nämä onnenonkijat voisi lähettää pois. Onneksi heidän tie kuitenkin nousee jossain vaiheessa pystyyn. :)

Kyllä Suomen laulukilpailussa pitää sentään osata laulaa suomeksi - ja hienosti vieläpä.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka suomea osaamaton on Suomessa voittanut laulukilpailun? Tai päässyt edes finaaliin? Nyt oikeesti taas!

Kuinka nopeasti onkaan Koop Arponen unohtunut?

Suomalaiset sukujuuret joo, mutta kielitaito oli kyllä heikohko.

Ihan hyvää suomee se puhu.

Vierailija
22/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka suomea osaamaton on Suomessa voittanut laulukilpailun? Tai päässyt edes finaaliin? Nyt oikeesti taas!

Kuinka nopeasti onkaan Koop Arponen unohtunut?

Suomalaiset sukujuuret joo, mutta kielitaito oli kyllä heikohko.

Ihan hyvää suomee se puhu.

Kyllähän se tyttöjen ja vähän vanhempienkin naisten äänet sai sillä lutusella aksentilla :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pienellä muistelulla tuli ainakin Geir Rönning mieleen. Saattaa niitä olla lähihistoriassa muitakin ja jos tarpeeksi kauas historiassa mennään, niin niitähän löytyy pilvinpimein.

Muuten ei kyllä oikein auennut tämä kommentti minulle, kun eikös aloituksessa heti ensimmäisessä virkkeessä kritisoitu juurikin sitä, että miksi ne siellä kisoissa mukana pyörivät, kun eivät kuitenkaan voita?

Vierailija
24/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, voi noita ulkomaalaisia jotka tunkevat toisten laulukilpailuihin. Kuten muuan Saara Aalto.

Saara Aalto kilpaili Englannissa englanniksi. Huomaatko eron?

Tuo eräskin Afrikasta saapunut ja 9 VUOTTA Suomessa suomalaisen kanssa ollut ei puhunut sanaakaan suomea. Kolme lasta oli sentään englanniksi onnistunut saamaan aikaiseksi. Mites jos mies kuolee? Ummikko yh-äippä? Ot, mutta kuitenkin...

Voice of FINLAND...

Vierailija
25/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas huomionhakuinen otsikko. Jos ap ja junttikaverit kyllästyneet niin ei tarkoita enemmistöä

Vierailija
26/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä Ap puhut vain itsesi suulla. Katsoja Ei ole yhtäkuin sinä. Minä taas toivon,että kieli olisi vain englanti. Englanti on ainut kieli, jota länsimaissa lähes kaikki ymmärtävät. Suomea vain harvat ymmärtävät.

Suosittelen matkustamista euroopassa, jossa jokainen maa ei ole entinen Englannin siirtomaa, englannilla ei pärjää edes turisti kohteista.

Englanti eroaa EUsta mutta kieli säilyy vielä EU-kielenä, koska Irlannissa sitä puhutaan. Silti Suomessa on enemmän asukkaita kuin Irlannissa, joten suomen pitäisi jatkossa olla tärkeämpi EU-kieli.

Englannin kieli varmaan häviää pian nyky latinana. USAssakin espania on monin paikoin yleisempi äidinkieli.

Vitsikö tuo oli? englannilla pärjää euroopassa kaikissa muissa maissa turistikohteissa paitsi ehkä ranskassa ja sielläkin ne kyllä osaavat englantia mutteivat halua puhua sitä.

27/35 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä Ap puhut vain itsesi suulla. Katsoja Ei ole yhtäkuin sinä. Minä taas toivon,että kieli olisi vain englanti. Englanti on ainut kieli, jota länsimaissa lähes kaikki ymmärtävät. Suomea vain harvat ymmärtävät.

Mutta kyseessähän on Voice of Finland, ei Voice of England. Miksi muun maalaisten tarvitsisi ymmärtää Suomen Voice of Finlandia? Eiväthän he sitä katso.

Kyllä minä ainakin olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Sitä vartenhan näitä Voice of kisoja järjestetään jokaisessa maassa, että kyseisen maan kansalliset piirteet tulevat esiin. Sehän monipuolistaa kisaa, kun lauletaan sekä kotimaisella kielellä, että englanniksi. Jos kieli olisi ainoastaan englanti, niin silloinhan ei tarvittaisi kuin yksi ja ainut kisa, eli Voice of England.

England ja English, Finland ja Finnish. Kaksi eri asiaa.

Eikös tuossa kisassa ääni ratkaise, ei laulettu kieli?

Vierailija
28/35 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kyseessähän on Voice of Finland, ei Voice of England. Miksi muun maalaisten tarvitsisi ymmärtää Suomen Voice of Finlandia? Eiväthän he sitä katso.

Kyllä minä ainakin olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Sitä vartenhan näitä Voice of kisoja järjestetään jokaisessa maassa, että kyseisen maan kansalliset piirteet tulevat esiin. Sehän monipuolistaa kisaa, kun lauletaan sekä kotimaisella kielellä, että englanniksi. Jos kieli olisi ainoastaan englanti, niin silloinhan ei tarvittaisi kuin yksi ja ainut kisa, eli Voice of England.

Voice of Finlandin tuomarit ovat jo vuosia sitten huomauttaneet osallistujia siitä, että nämä piiloutuvat englanninkielisen laulun taakse. Vieraan kielen ääntämisellä kun voi sotkea tuomaristoa siinä mielessä että mikä on lausumistaitoa ja mikä laulutaitoa.

Kyllähän se huomaa, että suomeksi laulavat ovat yleensä ihan eri tasoisia kuin englanniksi laulavat.

Itsekin lopetin Voicen seuraamisen, kun se ei enää ollut suomenkielinen.

Vierailija
29/35 |
01.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten tähän kaikkeen sijoittuu Samu Haber?

Vierailija
30/35 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voice of Finlandin tuomarit ovat jo vuosia sitten huomauttaneet osallistujia siitä, että nämä piiloutuvat englanninkielisen laulun taakse. Vieraan kielen ääntämisellä kun voi sotkea tuomaristoa siinä mielessä että mikä on lausumistaitoa ja mikä laulutaitoa.

Kyllähän se huomaa, että suomeksi laulavat ovat yleensä ihan eri tasoisia kuin englanniksi laulavat.

Itsekin lopetin Voicen seuraamisen, kun se ei enää ollut suomenkielinen.

Musiikki on taidetta ja nuorilta laulajilta voisi kuvitella löytyvän enemmän mielikuvitusta kuin että kaikki laulavat englanniksi.

Lopetin Voicen kuuntelun kaksi vuotta sitten juuri tämän kieliongelman takia.

Vierailija
31/35 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksei sinne saisi me nä kaikki? Vaikka koira, jos osaa ulvoa Dingon biisejä.

Vierailija
32/35 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä nimessäkin on ulkomaan kieltä. Voice of Finland.

Vierailija
33/35 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen miksi suomalaisille tarkoitettu ohjelma piti pilata vääränkielisellä laulannalla.

Vierailija
34/35 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin Ruotsissa.

Vierailija
35/35 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista oliko anna puu joka valitti jossain takavuosien kaksintaistelukappaleessa ettei erottanut laulajia kunnolla kun nuo lauloi stemmoja jossain kohtaa. Vieressä istunut mike monroe kuittasi että stemmat oli just hyvät ja laulajat erottui just hyvin että lisää vaan samanlaista.

Voi siis olla ettei nuo ns. valmentajat välttämättä kuule musiikkia sellaisilla tavoilla kuin luulisi ja se selittäisi sen miksi nuo tekee niin outoja valintapäätöksiä välillä. Eli keskitytään enemmän kappalevalintaaan ja ehkä lausumiseen eikä musiikkiin eli varsinaiseen laulutaitoon. Monroehan  on hyvin musikaalinen. Anna puusta en tiedä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän