Vai että kannabispsykoosi ei ole juttu?
"Miehen psykoosin aiheuttajaksi todettiin kannabiksen pitkäaikainen käyttö. Käräjäoikeudelle hän myönsi polttaneensa kannabista päivittäin noin puolen vuoden ajan."
http://m.iltalehti.fi/uutiset/201701132200053149_uu.shtml
Siitä sit vaan laillistamaan täysin haitatonta päihdettä! Lisää näitä, eikö niin?
Mua kiinnostaa kuulla kantsulobbaajien defenssit tälläkin kertaa. Ei käyttäjien keskuudessa puolen vuoden päivittäinen hiisaus ole aika eikä mikään.
Kommentit (64)
Kumpiahan on enemmän kannabis psykooseja vai juoppo-hulluja? Alkoholi aiheuttaa mittaamattomia vahinkoja päivittäin joko itse juojalle tai ympäristölle,kannabis psykoosi on harvinainen ja tulee vain psykoosiin taipuvaiselle eli olisi voinut puhjeta ilman kannabistakin.Kannabikseen ei ole kukaan koskaan kuollut toisin kuin alkoholiin.Minä olen sitä mieltä ette mitään päihteitä tarvita,mutta näin vertailun vuoksi kirjoitin kun hallituskin on niin alko myönteinen.
Vierailija kirjoitti:
Haha, vittu mikä amatööri. Ite oon polttanu nyt n. 1,5v putkeen päivittäin ja mieli on kirkkaampi ja olo parempi kuin koskaan.
Joo, meilläkin oli teitä koulussa silloin joskus. Loppupuolella jätkät oli niin hitaita että hädin tuskin pääsivät sohvalta ylös.
Vierailija kirjoitti:
Tuolta voi lukea haitoista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis#K.C3.A4yt.C3.B6n_haitat
Oppimis- yms. älyn ongelmat
Moninkertainen riski sairastua psykoosin ja/tai skitsofreniaan muuhun väestöön verrattuna
Wikipedia. Nyt tuli kovaa "faktaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha, vittu mikä amatööri. Ite oon polttanu nyt n. 1,5v putkeen päivittäin ja mieli on kirkkaampi ja olo parempi kuin koskaan.
Joo, meilläkin oli teitä koulussa silloin joskus. Loppupuolella jätkät oli niin hitaita että hädin tuskin pääsivät sohvalta ylös.
Niin ammattikoulussa vai? Itse opiskelen yliopistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut? Eikö pitäisi päinvastoin iloita, että joku saa kannabiksesta iloa ja hyötyä? Kannabis on erinomainen stimulantti poliittisfilosofiseen ajatteluun.
Lue aikuinen ihminen ei käy töissä vaan tunkee internetin täyteen rasistista öyhötystä, bannit elämänsä ainoina ansiomitaleina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen juonut kahvia 25 vuotta, pari-kolme kuppia päivässä, joka päivä. Ei psykoosia.
Joku vetää pilvee puoli vuotta, joka päivä. Psykoosi.
Kumpi on vaarallisempaa?
Tuon viestin perusteella voidaan varmuudella sanoa vain, että olet vaarallisen yksinkertainen.
Kiitos. Sen siitä saa kun roikkuu täällä vuosikausia. Seura tekee kaltaisekseen.
Juuri näin. Kaikki on muiden syytä, ei sinun. Ja kannabis on paha-paha.
Vierailija kirjoitti:
hei. mä o haba hisaja. boldelen joga bävä hisa. on dosi vigsu
Carl Sagan oli aika fiksu, vaikka hiisasikin.
Tässäkään ketjussa ei tunnuta ymmärtävän mitä eroa on päihteidenkäytöllä ja päihdeongelmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on erinomainen stimulantti poliittisfilosofiseen ajatteluun.
Jostain ne vihreiden ja vasemmistoliiton ajatuksetkin täytyy tulla.
Vierailija kirjoitti:
Kumpiahan on enemmän kannabis psykooseja vai juoppo-hulluja? Alkoholi aiheuttaa mittaamattomia vahinkoja päivittäin joko itse juojalle tai ympäristölle,kannabis psykoosi on harvinainen ja tulee vain psykoosiin taipuvaiselle eli olisi voinut puhjeta ilman kannabistakin.Kannabikseen ei ole kukaan koskaan kuollut toisin kuin alkoholiin.Minä olen sitä mieltä ette mitään päihteitä tarvita,mutta näin vertailun vuoksi kirjoitin kun hallituskin on niin alko myönteinen.
Juoppohulluus on aika harvinainen kuitenkin, siitä huolimatta että Suomessa suurin osa ihmisistä juo alkoholia suht säännöllisesti ja alkoholisteja on pilvinpimein. Psykoosi voi tulla kelle vaan, ja samalla tavalla kuin alkoholi aiheuttaa masennusta, kannabis aiheuttaa psykooseja. Alkoholilla on myös monia muita haitallisia vaikutuksia, kuten myös kaikilla muilla päihteillä, se ei ole mikää leikin asia että sekoittaa aivojensa toimintaa. Kannabiksen käyttäjille käy onnettomuuksia enemmän kuin muille, eli varmasti niitä kuolee, ja toisekseen, jos kunnolla saa aivonsa pois pelistä, voisi kuolema ollakin parempi vaihtoehto kuin elää zombina.
Sigmund Freud oli kokaiinikoukussa monia vuosia, Francis Crick käytti LSD:tä tajutessaan DNA:n kaksoishelixin. Richard Feynman käytti kannabista, LSD:tä ja ketamiinia. Steve Jobs LSD, Thomas Alva Edison
kokaiinia, Stephen King kokaiinia, Bill Gates LSD, Carl Sagan kannabis, Ken Kesey kaikkea mahdollista, etc.
Onhan näitä, joku on koukussa suklaaseen tai tupakkaan, joku alkoholiin. Yllä mainittuja kavereita ei ainakaan voi haukkua lahjattomuudesta tai saamattomuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannabis on erinomainen stimulantti poliittisfilosofiseen ajatteluun.
Jostain ne vihreiden ja vasemmistoliiton ajatuksetkin täytyy tulla.
Höpö höpö, minä olen ollut vihreissä 20 vuotta enkä tunne yhtään joka polttaisi kannabista, ehkä niitä on jossain Helsingissä olemassa, mutta ei meilläpäin, meillä on kaikki aktiivit vihreät työssäkäyviä teräväpäisiä ihmisiä, opettajia, yrittäjiä, insinöörejä, lääkäreitä ym. Ei niissä ammateissa pärjää jos aivot käy hitaalla.
No niin, ja sitten jokainen asiantuntijamamma joka ei ole koskaan edes kokeillut kannabista voi poistua. Turha tulla urputtamaan jos ei ole edes omakohtaista kokemusta käytöstä (ei, yhdet hatsit jostain lehdestä kääritystä jolperosta ei ole käyttöä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajapuolella yliopistossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajapuolella yliopistossa.
Veikkaanpa että näistä tyypeistä tuli aivan loistavia opettajia. Suomeen tarvittaisiinkin vähemmän tiukkiksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ikää on yli 30 vuotta, se on ihan sama missä sitä on tullut opiskeltua. Oma kommenttisi paljastaa kivasti aikuistumisesi tason. Ilmeisesti koulutuskin on edelleen kesken?
Ja ainakin kauppakorkeessa on paska koulutus. Käytännössä opetuksen taso on webbiportaalien luokkaa. Mutta mistä kukin tykkää.
Maisterismies ja tilintarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ikää on yli 30 vuotta, se on ihan sama missä sitä on tullut opiskeltua. Oma kommenttisi paljastaa kivasti aikuistumisesi tason. Ilmeisesti koulutuskin on edelleen kesken?
Ja ainakin kauppakorkeessa on paska koulutus. Käytännössä opetuksen taso on webbiportaalien luokkaa. Mutta mistä kukin tykkää.
Maisterismies ja tilintarkastaja
Kauppakorkeahan on nimenomaan ammattikoulu, minä puhuin oikeasta yliopistosta.
Vierailija kirjoitti:
Psykiatrisella puolella on huomattu selkeä yhteys: alueilla, joissa lääkekannabiksen käyttö on sallittu, on psykoosit lisääntyneet räjähdysmäisesti. Ei se kannabiskaan täysin turvallista ja vaaratonta ole, vaikka haitat ovat joillakin osa-alueilla pienemmät kuin alkoholissa.
Exällä ei olleet asiat koskaan täysin kunnossa. Lapsena oli perhe-elämän ongemia, pahoja pelkoja ym ja luonteessa oli myös tiettyä levottomuutta. Luultavasti herkkyys harhojen näkemiseen. Hajanainen luonne, alkoholin liikakäyttöä jo aikuisuuden kynnyksellä.
Ei tehnyt hasakokeilu hyvää vaan pilasi lyhyeksi jääneen loppuelämän.
Tuolta voi lukea haitoista
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kannabis#K.C3.A4yt.C3.B6n_haitat
Oppimis- yms. älyn ongelmat
Moninkertainen riski sairastua psykoosin ja/tai skitsofreniaan muuhun väestöön verrattuna