Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 35-36v vielä hyvän ikäinen saamaan vauvan?

Vierailija
12.01.2017 |

Hirvittää riskit, mutta aika moni taitaa saada vauvan tuossa iässä? Olen saanut lapset 22v ja 24v, joten ymmärrettävästi tunnen olevani jo reilusti vanhempi tuosta. Olen terve ja normaalipainoinen. Uskaltaisinko vielä ryhtyä? Vauvakuume on..

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali ikä. Paljon tavallisimpaa taitaa olla lapsen saaminen yli 35-vuotiaana kuin alle 20-vuotiaana. Yli kymmenkertainen ero yli 35-vuotiaiden eduksi. Mitään erityiskohtelua ei neuvolasta muuten saa.

Saa kyllä erityiskohtelua. Et vaan huomaa sitä. Esimerkiksi sokerirasituskokeeseen joudut iän (tai nuori painon) perusteella. Kyllä iäkkäitä ja ylipainoisia seurataan tarkemmin, mutta ei sitä yleensä toitoteta. ;)

...sokerirasitustesti tehdään kyllä joka kerta myös ihan normaalipainoiselle äidille, jos lähisuvussa on 1-tyypin diabeetikko..mulla siis sisar.  Lapset syntyneet 20-vuotiaana, 23- ja 24-vuotiaana. Enkä kyllä ymmärrä, miksi ap edes epäröit. Olen pitänyt ale nelikymppisiä vielä ihan normisynnyttäjinä .

Vierailija
62/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin tarkkaan synnyttämistä, jos olisin yli 23 v. Syöpäriski lapsella moninkertainen ja muut sairaudet siihen päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tuonikäinen enkä jaksaisi yövalvomisia enää yhtään. En varsinkaan minkään vauvan vuoksi, joka ei ymmärrä vielä mitään. Isomman lapsen vatsatauti kerran vuodessa riittää valvomisiin.

Onko sulla joku voimia vievä sairaus vai oletko päästänyt itsesi huonoon kuntoon?

Miten jaksat töissä seuraavat 30 vuotta?

Elinaikaakin jäljellä varmaan 50 vuotta sulla jos kaikki menee hyvin. Ei noin nuorena voi kaikki olla jo ohi.

Vierailija
64/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kautta aikain on lapsia saatu tuossa iässä, isoisoäitini sai lapsen vielä yli nelikymppisenä (42-vuotiaana?) joskus 50 luvulla ja eli yli 90-vuotiaaksi ja ihan normaali ja terve mies on tuo lapsensakin :D

Vierailija
65/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulla asuvana pidän 35 vuotta ihan normaalina ikänä saada lapsia. Esikoisen saadessani olin 28-vuotias ja tunsin itseni usein lähes teiniäidiksi, kun suurin osa muista vanhemmista oli vähintään viisi vuotta vanhempia.

Vierailija
66/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rajoite näihin olisi saatava. Esimerkiksi maksimissaan 1 lapsi per nainen. Elinkaarensa aikana ihminen tuhoaa luontoa aivan kohtuuttomasti.

Vierailija
67/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain elokuussa toisen lapsen ollessani 38-vuotias. Esikoisen sain 29-vuotiaana. Kaikki meni molemmissa raskauksissa oikein hyvin. Kyselin toista lasta odottaessani neuvolasta ja lääkäriltä, liittyykö näin "vanhana" odotukseen jotain erityisiä riskejä, ja minulle vakuutettiin, ettei ole syytä huoleen. En edes koe olevani vanha äiti, monilla muillakin on tässä iässä vielä vauvoja. :)

Vierailija
68/68 |
13.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hitto vie ymmärrä vouhkaamista lapsen saanti iästä. Minun suvussa ja tuttava piirissä on toistakymmentä yli 40 vuotiaana lapsen saanutta naista eikä kellään ole ollut enempää ongelmaa raskauksien kanssa kuin nuoremmillakaan synnyttäjillä. Oma mummoni sai 50-luvulla 3 lasta yli 40-vuotiaana ja eli itse 94 vuotiaaksi. Oli myös aktiivisesti lastenlastensa hoidossa mukana. Yli 80 vuotiaana teki ulkomaan aikoja yksin. Tämä tarina ei ole edes mikään ihmeellinen poikkeus.