Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekemättömäksi jääneitä asioita kadutte elämässänne, ja sitten olikin liian myöhäistä?

Vierailija
12.01.2017 |

Otsikko oli vähän hankala muodostaa, mutta sellaisia asioita mitä teidän olisi pitänyt /halunneet/ette uskaltaneet tehdä, mutta sitten siihen ei enää ollutkaan mahdollisuutta, tai oli liian myöhäistä.

Aloitan, eli se etten koskaan kysynyt vanhemmiltani heidän nuoruudestaan, enkä mummolta hänen elämästään, kokemuksista, sodasta ja muista läheisistä. Elämänkokemuksien kuunteleminen on kullanarvoisinta mitä voi saada.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttanut ulkomaille. Nyt yksinhuoltajana joutuisin jättämään lapseni ja se ei ole vaihtoehto.

Vierailija
2/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pannu kaikkia naisia joilta olisi irronnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nurinkurisesti, mutta olisin pärjännyt ilman lapsiakin. Nyt niistä ei oikein eroonkaan pääse.

Vierailija
4/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt uusiin naimisiin eron jälkeen ja jäin yksin. 

Vierailija
5/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt lukion jälkeen välivuotta esim. Ruotsissa ja miettinyt mitä oikeasti haluan isona tehdä. Ja olisi pitänyt hakea kolmaskin kerta (eläin)lääkikseen/ laittaa ekalla kerralla eläinlääkis vaihtoehdoksi. Vieläkin harmittaa kun ainakaan pisteet ihmislääkikseen jäi ihan hilkulle eikä silloin ollut yhteishakua (lieneekö nytkään) eläinlääkiksen kanssa. Muistan arponeeni hakuvaiheessa että kumpi ykköseksi ja valitsin "väärin" :( 

Ja sitten meni uskoa itseen ja seuraavalle kerralla yliyrittämisen vuoksi puihin ja usko loppui kokonaan. Nyt jälkikäteen tajuaa ettei se kolmas haku kerta nyt olisi ollut niin suuri häpeä kuin silloin tuntui

Vierailija
6/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muuttanut ulkomaille. Nyt yksinhuoltajana joutuisin jättämään lapseni ja se ei ole vaihtoehto.

Mikset muka voisi ottaa lapsiasi mukaan ulkomaille? Eihän heitä tuon takia tarvitsisi jättää.

Vierailija
7/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua harmittaa, etten missään lajissa/harrastuksessa malttanut pysyä. Kärsivällisyys loppui ja lopetin, koska koon olevani surkea ja huono. Lahjat olisi varmaan riittäneet johonkin pisteeseen, mutta kärsivällisyys ei.

Tuosta olen samaa mieltä, että kannattaa keskustella asioista ja kysellä. Oman isäni kanssa olen luonut keskusteluyhteyden vasta nyt aikuisena ja olen siitä onnellinen. Kaikki on puhuttu läpi ja sovittu ja jos jotain tapahtuu, niin sen asian suhteen on rauha. Kaikki on selvää.

Vierailija
8/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halunnut lasta kun aika on sille sopiva. Olin mukamas liian kiireinen. Nyt en saa enää ikinä lasta.

Vierailija
9/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opiskellut lääkäriksi. Nyt ei enää kannata, ikää 38v. ja vuositulot tässä (ei niin antoisassa) ammatissa 90000e/v. Käytännössä mahdotonta irtautua työnteosta ja heittäytyä opiskelijaksi neljän lapsen äitinä.

Vierailija
10/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadun erinäisiä tekemiäni ja tekemättä jättämiäni asioita. Kaikki on kuitenkin ollut mahdollista korjata myöhemmin tai on edelleenkin korjattavissa.

Esimerkiksi luin kieliä lukiossa laiskasti, mutta olen opiskellut myöhemmin lisää.

Vierailija
11/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halunnut lasta kun aika on sille sopiva. Olin mukamas liian kiireinen. Nyt en saa enää ikinä lasta.

Sama täällä.

Vierailija
12/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut hankkiutua poikuudesta tarpeeksi ajoissa eroon.

Vierailija
13/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä.

Saatte minun. Ei tämä kummoista ole. Mielummin olisin vapaa.

Vierailija
14/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt opiskella enemmän. Nyt työelämän, asuntolainan ja perhe-elämän kurimuksessa se on mahdotonta, hyvä että tästä selviän.

Vierailija
15/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En opiskellut lääkäriksi. Nyt ei enää kannata, ikää 38v. ja vuositulot tässä (ei niin antoisassa) ammatissa 90000e/v. Käytännössä mahdotonta irtautua työnteosta ja heittäytyä opiskelijaksi neljän lapsen äitinä.

Noista tuloista kun säästät pari-kolme vuotta ja vähennät menojasi niin onnistuu kyllä jos haluat.

Vierailija
16/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noista tuloista kun säästät pari-kolme vuotta ja vähennät menojasi niin onnistuu kyllä jos haluat.

Ei onnistu neljän kalliisti harrastavan lapsen kanssa. Kuuden hengen perheessä kaikki maksaa muutenkin aika hemmetisti...

(Ja käteenhän tosta jää vain vähän yli puolet.)

Vierailija
17/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten aina sanotaan, että ihminen katuu tekemättömiä asioita ei tekemiään, sillä eihän se pidä lainkaan paikkaansa. Minä ainakin kadun enemmän monia tekemiäni asioita, kuin niitä joita jäi tekemättä. Eihän sitä voi kuitenkaan edes tietää, mitä niistä teoista olisi seurannut, jos ne olisi tehnyt..

Sitä paitsi se, että jättää jonkun asian tekemättä voi kaduttaa myöhemmin paljon vähemmän kun tajuaa, mitä sen asian tekemisestä olisi saattanut seurata. Noh nyt menee jo jankkaamiseksi..

Vierailija
18/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan nyt ainakin kaksi ihmistä, joita minun olisi pitänyt kiittää ja jäi tekemättä. Käyttäydyin typerästi anoppiani kohtaan. Nyt on myöhäistä katua. Kaikki ovat kuolleet.

Vierailija
19/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voinut opiskella nuorena joten ylioppilaslakki jäi hankkimatta.

Olen kyllä kouluttautunut aikuisiällä mutta valkolakki puuttuu. Uskon että elämänurani olisi ollut toisenlainen, eniten harmittaa kun ei ole kielitaitoa. Yksi ulkomaan työmahdollisuus jäi kielitaidottomuuteni vuoksi toteutumatta.

Vierailija
20/49 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkasin elämäni rakkauden 20 vuotta sitten. Olisin nyt paljon onnellisempi jos vain voisin kääntää viisareita taaksepäin.