Jos down seula ollut 1:30 000, voikohan silti olla down?
Nimimerkillä juuri tulin löydösten vuoksi lapsivesipunktiosta :(
Kommentit (11)
Voi. :( pelkäsin itsekin lapsella olevan kaikenlaisia vammoja kun olin raskaana. Mut syntyi terve lapsi :) mut aika epätodennäköistä et sul on down lapsi tulos jos tollanen tulis 1:30000.
Vessasta alas vaan ja uutta putkeen.
Voi tietysti. Mitä vaan voi olla, vaikka kaikki näyttäisi olevan täydellistä.
Lapsellasi on siis 0,003% todennäköisyys olla down. Enpä hirveesti huolehtisi. Downit on muuten ollu varmaan mukavimpia/aidoimpia ihmisiä joihin olen tutustunut <3
Vierailija kirjoitti:
Lapsellasi on siis 0,003% todennäköisyys olla down. Enpä hirveesti huolehtisi. Downit on muuten ollu varmaan mukavimpia/aidoimpia ihmisiä joihin olen tutustunut <3
Downeja on moneen lähtöön. Oletko tutustunut laitoksessa asuviin downeihin? :)
Vierailija kirjoitti:
Mutta harva vammaista lasta silti toivoo, vaikka kuinka mukavia olisivat.
Yksi 30 000 lapsesta on tuon riskiluvun perusteella aina Down. Sanoohan sen jo suhdelukukin. Eihän sitä ikinä voi tietää ennen kuin lapsi syntyy (jos ei oteta tarkempia tutkimuksia).
Voi, mutta onhan tuo aika pieni todennäköisyys. Turha sun on huolehtia etukäteen. Lapsi ei ole sen vähempää tai enempää down vaikka kuinka stressaisit.
Miksi ottaa riski kun voi tehdä abortin ja uuden kersan?
No voi... mitä löydöksiä? Onhan kaikkia muitakin kromosomipoikkeuksia kuin down.