Mikä oli eka laulu, mistä muistat pitäneesi?
Minttu sekä Ville. :D Ehkä on ollut lastenlauluja ennen sitä, mutta eka "oma" valinta oli tämä.
Kommentit (40)
Ei laulu vaan Smetanan klassinen teos Moldau, https://www.youtube.com/watch?v=3G4NKzmfC-Q 4-5-vuotiaana muistan siitä pitäneeni. Edelleenkin hyvä <3
Päivät kuin unta vaan/Arto Sotavalta tai Seitsemän kertaa seitsemän/Danny.
Olen syntynyt v. 1963.
Minun kerrottiin jo tätä ennen laulaneen jotain biisiä Nellin palmikot (ilmeisesti veljekset Raittinen esittänyt), mutta sitä en muista.
Yönkuningattaren aarian (Taikahuilusta) muistan myös tehneen minuun valtavan vaikutuksen joskus tosi pienenä.
Kai Hyttisen Jos sä lipun nostat salkoon :) Olin ihan pikkutyttö ja hoilasin suurella innolla mukana kun tuli radiosta. Se vaan oli jotenkin niin positiivinen ja toiveikas.
Ensimmäisiä kappaleita mitä muistan on Pelle Miljoonan Tahdon rakastella sinua...
Varpunen Jouluaamuna. Se soi joka vuosi, ja olen aina tykännyt surullisesta taiteesta. Nyt kun asiaa ajattelen, niin tykkään laulusta tosi helposti, jos se on surullinen, mutta iloisista kappaleista osaan nimetä vain pari, joista pidän.
Tapio Rautavaaran
Päivänsäde ja menninkäinen
Isäni piti siitä myös ja soitteli sitä kasetilta minulle usein.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt v. 1963.
Minun kerrottiin jo tätä ennen laulaneen jotain biisiä Nellin palmikot (ilmeisesti veljekset Raittinen esittänyt), mutta sitä en muista.
Yönkuningattaren aarian (Taikahuilusta) muistan myös tehneen minuun valtavan vaikutuksen joskus tosi pienenä.
Nellin palmikkoa esitti lauluduo Bosse ja Robert .
Yön Joutsenlaulu.
Oli upean dramaattinen, kun isosisko sitä luukutti c-kasetilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt v. 1963.
Nellin palmikkoa esitti lauluduo Bosse ja Robert .
Okei, tätä en tiennytkään. Olin siis niin pieni, että en muista koko juttua, kerrottu on kerrottua. Kaitafilmejäkään ei ole todistusaineistona.
Mutta Sotavallan Arton kuolemislaulun Päivät kuin unta vaan muistan oikein hyvin, se itketti minua. Ei huono valinta pikkutytöltä, taitaa olla Jacques Brelin teos alun perin.
Ja Dannyhän oli niin söpönen silloin nuorena. Tosin oli liian vanha mulle... vai olikohan kuitenkaan ;D
t. s. v. 1963
Ensimmäinen mikä tuli mieleen, on Tao-Taon tunnari :D en oo kyllä ihan varma, oliko toi oikeesti eka, kun meillä on aina soitettu ja laulettu. Mutta toi tuli nyt mieleen ekana.
Varmaankin joku Abban Chiquitita. Vahvan Abba-altistuksen alaisena.
Lauloin kuulemma 11 kk ikäisenä St.Paulia ja Reeperbahn, en siis osannut vielä lauseita puhua, mutta laulaminen sujui. Oli upouusi listahitti silloin.
"Tant paulia leepelpaan tinne veli vetää uulestaan"
Tätä on myös väittäneet useat ihmiset, mummoni, äitini että kummisetäni. Kai se pitää uskoa.
Vm 70
Kaija Koon kuka keksi rakkauden. Ja yön joutsenlaulu
Joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö ... eli Sininen uni (Tapio Rautavaara) radiosta.
Onpa taivaassa tarjona lapsillekin ... eli mamman ja minun yhteinen iltalaulu, kun olin hyvin, hyvin pieni. Myös monet muut lasten hengelliset laulut.
Heinillä härkien kaukalon tai Ljuuli ljuuli
Katri Helenan esittämänä Paloma blanca :)