Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romaneista eli mustalaisista

Vierailija
15.03.2006 |

Itselläni ei ole koskaan ollut heitä vastaan yhtään mitään, kunnes omat ikävät kokemukset ovat saaneet näin tuntemaan. Esim. sairaalassa oleessani he valloittivat koko omaisten kahvihuoneen pitkiksi ajoiksi ja kyseessä oli puoli sukua. Lapsen luona oli milloin kukakin (sinänsä okei) ja heiltäkin olisi hoitajien pitänyt mitata verenpainetta jne. Olimme tehohoidossa. Siskoni kaupassa kukaan muu ei varastellut, niinkuin he, ja lopulta poliisit antoivat neuvon laittaa porttikielto kauppaan. Lastemme koulussa heitä joko näkee tai sitten ei, tunneille osallistuminen ja koulumenestys ovat heikkoja.

Haluaisinkin nyt nostaa esiin näkökohdan, että voitaisiinko romaniheimoissa puhua ongelmasta ja motivoitua paremmin kouluun ja opiskeluunkin. Uskon, että heissäkin on henkilöitä, jotka ymmärtävät, että heidän omasta käyttäytymisestään johtuen he syrjäytyvät jo kouluiästä lähtien. Minua joskus säälittää nämä lapset-ihaniahan hekin lapsina ovat. Minun mielestäni heillä on ongelmana asennoituminen koulunkäyntiin ja työhön. Mitä mieltä olette, te itse Romanit? Ja muutkin?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi